• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۴:۴۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-13460
  • منبع : نمایندگی لرستان

مدرسه عالي شهيد مطهري غرب كشور در خرم‌آباد راه‌اندازي مي‌شود

مدرسه عالي شهيد مطهري غرب كشور در خرم‌آباد راه‌اندازي مي‌شود

مدرسه عالي شهيد مطهري منطقه غرب كشور به‌زودي در خرم‌آباد راه‌اندازي مي‌شود.

به گزارش خبرنگارخبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) در نشست آيت‌الله امامي‌كاشاني توليت مدرسه عالي شهيد مطهري با نماينده ولي‌فقيه و استاندار لرستان در دبيرستان معارف اسلامي خرم‌آباد درباره راه‌اندازي مدرسه عالي شهيد مطهري در استان لرستان و شهر خرم‌آباد تصميم‌گيري شد.

در اين نشست توليت مدرسه عالي شهيد مطهري با اشاره به اين‌كه در 27 نقطه كشور دبيرستان‌هاي علوم و معارف اسلامي راه‌اندازي شده است، افزود: در شهرهاي تهران، مشهد، زاهدان و يزد مدارس عالي علوم و معارف اسلامي راه‌اندازي شده و در صدد هستيم در استان لرستان اين مدرسه عالي راه‌اندازي شود تا استان‌هاي غرب كشور را تحت پوشش قرار دهد.

وي ادامه داد: اين مدارس عالي معارف اسلامي در استان تهران در دو مقطع كارشناسي و كارشناسي ارشد، در مشهد در مقطع كارشناسي ارشد و در شهرهاي زاهدان و يزد در مقطع كارشناسي پذيرش دانشجو دارند.

آيت‌الله امامي‌كاشاني در خصوص نحوه پذيرش دانشجو در اين مدارس معارف اسلامي، گفت: پذيرش دانشجو در اين مدارس از طريق كنكور سراسري صورت مي‌گيرد، بدين نحو كه داوطلباني كه در انتخاب رشته اولويت آنها مدارس عالي شهيد مطهري است پس از قبولي در كنكور با انجام مصاحبه و آزمون‌هاي تخصصي مي‌توانند در اين مدارس تحصيل كنند.

عضو مجلس خبرگان رهبري افزود: قرار است رشته‌هاي تعليم و تربيت اسلامي و اديان و مذاهب اسلامي با تكيه بر شيعه‌شناسي به رشته‌هاي مدارس عالي شهيد مطهري اضافه شود.

در ادامه اين نشست، حجت‌الاسلام والمسلمين «سيد احمد ميرعمادي»، نماينده ولي‌فقيه در استان و امام جمعه خرم‌آ‌باد به ظرفيت‌هاي مثبت لرستان براي راه‌اندازي دانشگاه معارف اسلامي اشاره كرد و گفت: در لرستان از نظر تعداد روحاني با مشكل مواجه هستيم كه در صورت راه‌اندازي اين دانشگاه مي‌توانيم فارغ‌التحصيلان مدارس عالي معارف اسلامي را حوزه‌هاي علميه كنيم.

وي بر ضرورت توجه به نسل جوان به‌ويژه قشر دانش‌آموز تأكيد كرد و افزود: كار كردن بر روي جوانان و نوجوانان در زمينه مسائل اعتقادي و باورهاي ديني و توجه دادن آنها به نماز و حكومت ولايي آنها را در مقابل هر آسيب و توطئه‌اي بيمه مي‌كند.

حبيب‌الله دهمرده، استاندار لرستان نيز در اين نشست آمادگي خود براي راه‌اندازي دانشگاه معارف اسلامي در لرستان را اعلام و تصريح كرد: در فاز اول مي‌توان مكان فعلي دبيرستان معارف اسلامي خرم‌آباد واقع در منطقه گلدشت را به دانشگاه اختصاص و در دو رشته پذيرش دانشجو داشت.

يادآوري مي‌شود، آيت‌الله امامي‌كاشاني از دبيرستان‌هاي علوم و معارف اسلامي خرم‌آ‌باد و بروجرد بازديد كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha