• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-13237
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

راهپيمايي اعتراض به هتك حرمت قرآن كريم در مشهد برگزار شد

جمعي از طلاب و روحانيون و تشكل‌هاي دانشجويي دانشگاه‌هاي مشهد و اقشار مختلف مشهد شب گذشته در اعتراض به سوزاندن قرآن، با سر دادن شعارهايي در تظاهرات اعتراضي شركت كردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، اين راهپيمايي با حضور اعضاي بسيج دانشجويي دانشگاه فردوسي مشهد و دانشگاه علوم پزشكي مشهد و جمعي از بسيجيان و تشكل‌هاي بسيج دانش‌آموزي و اقشار مختلف مردم مشهد ساعت 8 ديشب در حدفاصل چهار راه شهدا تا حرم مطهر رضوي برگزار شد.

شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي با سر دادن شعارهاي "مرگ بر مسيحي صهيونيست"، "سكوت هر مسلمان خيانت است به اسلام"، "مرگ بر اسرائيل دشمن دين و قرآن" و "واي اگر خامنه‌اي حكم جهاد هم دهد" اعتراض خود را نسبت به آتش زدن قرآن نشان دادند.

از ديگر شعارهايي كه در اين مراسم در انزجار از اين عمل صهيونيست‌ها سر داده شده است مي‌توان به شعار "اهانت به قرآن عزاي مسلمين است" و "عزا عزاست امروز، مهدي صاحب زمان صاحب عزاست امروز" اشاره كرد.

در اين مراسم سيداميرحسين قاضي‌زاده و جواد آرين‌منش نمايندگان مشهد در مجلس شوراي اسلامي و حجت‌الاسلام والمسلمين علي‌اكبر احمدپور، مسوول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه فردوسي مشهد نيز حضور داشتند.

در اين مراسم دانشگاهيان مشهد ضمن محكوم كردن اين عمل شنيع، مجازات فوري اين سرسپردگان صهيونيسم را خواستار شدند.

همچنين بيانيه پاياني اين تجمع دانشجويي در اعتراض به هتك حرمت قرآن در پايان اين مراسم قرائت شد. در اين بيانيه دانشگاهيان مشهد با استمداد از همه آزادگان جهان و از همه انسان‌هايي كه براي مقابله با صليبيان كينه توز با اسلام كمر همت و شهادت بسته‌اند، براي مخالفت با اين عروسك خيمه‌شب باز شيطان بزرگ استمداد طلبيدند.

در اين بيانه‌اي آمده است: گستاخي و بي‌شرمي اين كاهنان سبك فكر و سرسپرده‌ صهيونيسم بدان جا رسيده است كه كلام الله را با كينه‌هاي خيبري خود ارتباط به حوادث 11 سپتامبر مي‌دهند، حادثه‌اي كه غرب خود براي غارت منابع كشورهاي مستضعف به وجود آورد.

اين مراسم با آتش زدن پرچم آمريكا و سخنراني نمايندگان مجلس و مسوول بسيج دانشجويي دانشگاه فردوسي مشهد در مقابل حرم مطهر رضوي پايان يافت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha