• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 8906-13063
  • خبرنگار : 71245

/واكنش آيات عظام و مراجع تقليد به هتك حرمت قرآن كريم/ *اهانت به قرآن، اهانت به همه انبياست *اوباما و همفكران صهيونيست او را مجرم مي‌شناسيم

/واكنش آيات عظام و مراجع تقليد به هتك حرمت قرآن كريم/
*اهانت به قرآن، اهانت به همه انبياست
*اوباما و همفكران صهيونيست او را مجرم مي‌شناسيم

در پي هتك حرمت قرآن كريم در مقابل كاخ سفيد بر مبناي پيشنهاد تري جونز ـ كشيش آمريكايي ـ در سالگرد حوادث 11 سپتامبر، آيات عظام نوري همداني، مكارم شيرازي، صافي گلپايگاني و آيت‌الله جوادي آملي در واكنش‌هايي جداگانه اين اقدام موهن را به شدت محكوم كردند.

اوباما و همفكران صهيونيست مسيحي او را مجرم مي‌شناسيم

به گزارش ايسنا، آيت الله العظمي نوري همداني با انتشار بيانيه‌اي با محکوم کردن تصميم کشيش آمريکايي در خصوص سوزاندن قرآن، اوباما را مسوول عواقب اين امر دانست.

در بيانيه اين مرجع تقليد آمده است: خبر سوزاندن قرآن مجيد در سالروز 11 سپتامبر كه از طرف يك كليساي آمريكايي مطرح و در خبرگزاري‌ها منتشر شد، خشم جهان اسلام را برانگيخت و همگي مسلمانان براي اين كه دنياي استكبار قدرت اسلام را در برابر اين گونه طرح‌هاي شيطاني ببيند تصميم گرفتند كه اقدامات ضد استكباري خود را عملا نشان بدهند.

ما پس از محكوم كردن اين نقشه استكباري و شيطاني، اين حقيقت را اخطار مي‌كنيم كه در صورت تحقق اين امر، ما اوباما و همفكران صهيونيست مسيحي او را مجرم مي‌شناسيم و آن‌ها را مسوول عواقب اين امر مي‌دانيم.

هرگز اجازه نمي‌دهيم كتابهاي آسماني سوزانده شود

آيت‌الله ‌العظمي مكارم شيرازي نيز با اشاره به پيشنهاد كشيش آمريكايي اظهار كرد: جالب است كه تمام كليساهاي دنيا بر ضد اين تصميم كشيش موضع گرفتند و اعلام كردند كه اين كاري احمقانه است.

وي با نادان خواندن اين كشيش مسيحي افزود: آنهايي كه داستان 11 سپتامبر را به وجود آوردند يك اقليت ناچيز از مسلمانان بر وهابيون بودند كه ما آنها را از خود نمي‌دانيم. حال چرا بايد اقدام اين عده را به همه مسلمانان نسبت داد.

وي ادامه داد: اسلام به ما اجازه ترور نمي‌دهد چه مسلمان و چه غير مسلمان باشد و اگر اين عامل وهابيت در منطقه پا نگرفته بود امروز اكثر دنيا مسلمان شده بودند.

اين مرجع تقليد خطاب به اين كشيش مسيحي گفت: شما اگر قرآن را آتش بزنيد كه مطمئنيم اين كار را نمي‌كنيد ما به حضرت موسي و عيسي احترام مي‌گذاريم و تورات و انجيل را از سوي خدا مي‌دانيم و براي آنها حرمت قائليم.

مكارم شيرازي اضافه كرد: با وجود تحريفاتي كه در اين كتابها ايجاد شده است ولي ما هرگز اجازه نمي‌دهيم اين كتابهاي آسماني سوزانده شود و بي‌احترامي به انبياي الهي صورت بگيرد. شما آن كار را انجام دهيد و ما هم اين احترام را مي‌گذاريم كه دنيا خود قضاوت مي‌كند كه حق با كيست.

اهانت به قرآن، اهانت به همه انبياست

به گزارش ايسنا، همچنين آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني به پاپ و حکومت آمريکا نسبت به عواقب سوزاندن نسخه‌هايي از قرآن کريم هشدار داد.

در پيام اين مرجع تقليد آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم

خبر موحش تصميم يکي از کليساهاي آمريکا براي سوزاندن نسخه‌هايي از قرآن مجيد، عمق شرارت و خباثت و عداوت با ارزش‌هاي عالي انساني و مکتب انبيا، و سوء تعليم و تربيت کليساي معاصر را به جهانيان اعلام مي‌کند. قرآن مجيد، يگانه کتابي است که از پيامبران اديان ابراهيمي به بزرگي ياد مي‌کند و همه را به ايمان و اعتقاد به آنان دعوت مي‌نمايد:

قُولُواْ آمَنَّا بِاللّهِ وَمَآ أُنزِلَ إِلَيْنَا وَمَا أُنزِلَ إِلَي إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَقَ وَيَعْقُوبَ وَالأسْبَاطِ وَمَا أُوتِيَ مُوسَي وَعِيسَي وَ مَا أُوتِيَ النَّبِيُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لاَ نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ (بقره/‌136)

کتابي است که بشريت را به سلم و صلح و مهر و رحمت مي‌خواند و مردم دنيا را به شعار «بسم الله الرحمن الرحيم» به سوي رحمت مي‌خواند؛ کتاب مقدسي که يگانه برهان حقانيت انبياء سلف و دعوت‌هاي آسماني است.

اگرچه بيش از يک ميليارد و پانصد ميليون نفر، امروز اين کتاب عظيم را کتاب دين و دستورالعمل فکر و عقيده و عبادت و اخلاق و تربيت و روابط مردم مي‌دانند اما همه محققان و قرآن‌پژوهان از ملل مختلف تصديق کرده‌اند که قرآن براي همه مقدس است و هر انسان بيدار و آگاه بايد در برابر قداست و استحکام هدايت‌هاي آن سر تعظيم فرود آورد و آن را کتاب و دستورالعمل همه اقوام و ملل قرار داد.

تصميم بر اهانت به چنين کتاب مقدسي، اهانت به همه مقدسات و اهانت به همه انبيا مخصوصا ابراهيم، موسي و عيسي است و هم‌چنين توهين به مريم عذرا است که به عنوان بهترين و پاک‌ترين بانوي زمان خود او را معرفي نمود و به خطاب «ان الله اصطفيک و طهرک» مخاطب است.

اينجانب هم‌زبان با يک ميليارد و نيم مسلمان و ساير مردم متمدن حقيقي جهان اين روح توحش بشري را محکوم مي‌کنم و خطرات بزرگ آن را براي بشريت و روشن شدن آتش فتنه‌هاي بزرگ اعلام مي‌دارم و به شخص پاپ و ساير روساي مسيحي هشدار مي‌دهيم اگر چنين حادثه فجيع و غير انساني در امريکا اتفاق بيفتد حکومت امريکا و شخص رييس جمهور اوباما را مسئول و مستحق محاکمه و بازخواست مي‌دانيم و بايد بدون فوت وقت اين کشيش، دستگير و کليساي آن براي هميشه تعطيل گردد.

نور نبوت با دهن کجي بعضي از کشيش‌نماهاي سفيه خاموش نخواهد شد

آيت الله جوادي آملي نيز با انتشار بيانيه‌اي هرگونه بي حرمتي به ساحت قرآن را محکوم و از مسئولان غرب خواست مانع کارهاي نابخردانه کشيش جسور مسيحي شوند.

در بيانيه اين مفسر قرآن كريم آمده است:

بسم الله الرحمن الرحيم و اياه نستعين

عيد سعيد فطر را که ذخيره حضرت ختمي نبوت (صلي الله عليه و آله و سلم) و مايه وحدت امت اسلامي است به عموم مسلمانان تهنيت و موحدان جهان را به توحيد ناب دعوت مي‌كنم و برخي از مدعيان مسيحيت را نصيحت مي‌كنم که هرگز نور نبوت با دهن کجي بعضي از کشيش نماهاي سفيه خاموش نخواهد شد و از مسئولان غرب خواهانم که مانع کارهاي نابخردانه کشيش جسور شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha