• دوشنبه / ۲۲ شهریور ۱۳۸۹ / ۰۹:۵۵
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 8906-12939
  • منبع : مطبوعات

رئيس جامعة المصطفي العالميه در واکنش‌ اهانت به قرآن: استکبار با انبار باروت بازي کرد امت اسلامي بايد يک دست و متحد، اعتراض کند

رئيس جامعة المصطفي العالميه در واکنش‌ اهانت به قرآن:
استکبار با انبار باروت بازي کرد
امت اسلامي بايد يک دست و متحد، اعتراض کند

رئيس جامعة المصطفي العالميه در واکنش‌ اهانت به قرآن، گفت: دولت‌هاي غربي که با سکوت خود اين عمل را تأييد کردند، با انبار باروت بازي کردند که شعله‌هاي خطرناک آن دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) حجت‌الاسلام والمسلمين عليرضا  اعرافي، در واکنش به عمل يک گروه افراطي در مقابل سازمان ملل که اقدام به پاره کردن و سپس آتش زدن قرآن کريم کردند، اظهار داشت: با مخالفت‌هايي که پس از اعلام رسمي اين کار توسط يک کشيش صورت گرفت، بعيد بود که آن‌ها به صورت رسمي دست به چنين کاري بزنند و به همين دليل هم شاهد عقب نشيني آنان از اين کار بوديم.

وي افزود: اين گروه افراطي که اين عمل زشت و دردناک را انجام دادند، وابسته به دولت‌هاي استکباري و افکار صهيونيستي‌اند؛ براين اساس اهانت کنندگان و دولت‌هاي غربي که با سکوت خود به نوعي اين عمل را تأييد کردند، با يک انبار باروت بازي کردند که شعله‌هاي خطرناک آن دامن آن‌ها را خواهد گرفت.

رئيس جامعة المصطفي تأکيد کرد: البته تمامي مسلمان دنيا از شيعه گرفته تا سني، نبايد اين عمل زشت را به حساب پيروان واقعي مسيحيت بنويسند، و آن را يک تقابل ديني بين اسلام و مسيحيت قلمداد کنند، بلکه بايد ريشه‌هاي اين جريان را در افکار سياسي دولت‌هاي استکباري و لابي‌هاي صهيونيستي، جستجو کنند؛ که چيزي جز مقابله با اسلام را دنبال نمي‌کنند.

وي افزود: البته از سوي ديگر، امت اسلامي بايد در واکنش به اين قضيه، يک دست و متحد، اعتراض کنند، چراکه مقدس‌ترين مقدسات آن‌ها مورد اهانت قرار گرفته است، اما اين را هم نبايد فراموش کنند که نبايد فضا به گونه‌اي پيش برود که شاهد جنگ بين اديان باشيم.

حجت‌الاسلام والمسلمين اعرافي با تأکيد مجدد بر اين‌که اين اعمال غيرانساني و غيراخلاقي ريشه در افکار صهيونيستي و دولت‌هاي استکباري دارد، گفت: اين افراد اقليتي هستند که دائما فکر سلطه و حاکميت بر جهان را در سر مي پرورانند، اما اسلام و بيداري اسلامي را مانع راه خود مي‌بينند و به همين دليل همواره در صدد ضربه زدن به اسلام‌اند.

وي، خاطرنشان کرد: البته حادثه اهانت به قرآن، بيش از آن‌که برگرفته از يک نقشه قبلي باشد، از عصبانيت دشمنان اسلام از بيداري اسلامي سرچشمه مي‌گيرد؛ چراکه آن‌ها همواره در صدد يافتن راه نجات از اين هوشياري مردم و آگاهي اسلامي‌اند.

استاد حوزه علميه قم، در مورد وظيفه مسلمانان در مقابل اين قضيه، گفت: وظيفه تمامي مسلمانان در برخورد با اين قضيه، اعلام انزجار و نفرت، با حضور در صحنه‌هايي مانند تظاهرات است و البته همانطور که قبلا گفتيم نبايد خود را در يک جنگ مذهبي قرار دهند، چراکه هدف توهين کنندگان به قرآن هم همين است، و ما بايد آن‌ها را نااميد کنيم.

رئيس جامعة المصطفي در گفت‌وگو با مركز خبر حوزه در مورد سکوت دولت‌هاي غربي در اين خصوص، گفت: دولت‌هاي غربي و مخصوصا آمريکا در مسئله اهانت به قرآن کريم مسئول‌اند، چراکه اجازه دادند به راحتي به مقدس‌ترين مقدسات يک و نيم ميليارد مسلمان، توهين شود و متعاقبا همين امر مي‌تواند منافع آمريکا در تمام دنيا را به خطر بياندازد.

وي با بيان اين که اهانت کنندگان به قرآن کريم، تنها هدف شان، ايجاد ناامني در دنياست، گفت: آن‌ها اصلا به دنبال گفت و گو و بحث نيستند، چراکه مي‌دانند، علماي اسلام، پيشتاز هرگونه گفت و گو و بحث علمي‌اند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha