• شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8906-07930

اين بار يك پرستار قرباني سلاح سرد شد جزئيات حادثه نابيناشدن پرستار ياسوجي در گفت‌وگو با ايسنا؛ پرستار حادثه‌ديده: امنيت بيمارستان‌ها را بالا ببريد

اين بار يك پرستار قرباني سلاح سرد شد
جزئيات حادثه نابيناشدن پرستار ياسوجي در گفت‌وگو با ايسنا؛
پرستار حادثه‌ديده: امنيت بيمارستان‌ها را بالا ببريد

پرستار بخش ICU بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج كه چند روز پيش با ضربه پنجه بوكس همراه يك بيمار، بينايي خود را از دست داده بود، با اعلام جزئيات حادثه خواستار ارتقاي امنيت در بيمارستان‌ها شد.

عبدالوهاب دانشيار، پرستار حادثه‌ديده‌ كه هم‌اكنون در بيمارستان «فارابي» تهران بستري است در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره جزئيات اين حادثه اظهار كرد: ماجرا از آن جايي شروع شد كه بيماري كه حدود دو سال پيش بر اثر يك تصادف قادر به حركت نبود چندي پيش براي معالجه به بيمارستان شهيد بهشتي منتقل شد، اما پزشكان اعلام كردند  اميدي براي بهبود وي نيست. با اين حال در حالي كه جراحان گفته بودند اين مريض بايد مرخص شود، با توجه به مخالفت همراهان، وي همچنان در بخش ICU بستري بود.

وي با اشاره به اينكه در روز حادثه جراحان اعلام كردند كه نياز است يك بيمار تصادفي در اتاق ICU بستري شود، افزود: با توجه به اين كه تنها چهار تخت در اين بخش وجود داشت و پزشكان نيز مريض مورد نظر را مرخص كرده بودند؛ وي را با هماهنگي سوپروايزر و دستور جراحان حدود ساعت 17:30 به بخش جراحي مغز و اعصاب منتقل كرديم.

اين پرستار حادثه ديده گفت: حدود ساعت 21:30 شب حادثه يكي از همراهان مريضي كه به بخش جراحي مغز و اعصاب منتقل شده بود كه به نظر مي‌رسيد برادر وي باشد، وارد اتاق ICU شد و من به او گفتم كه ورود همراه بيمار به بخش ICU ممنوع است، اما اين فرد با يكي از همكاران خانم درگير شد و وي را تهديد كرد.

دانشيار افزود: زماني كه ديدم وي با همكارم درگير شده است، مداخله كرده و از وي خواستم اگر مشكلي دارد موضوع را به مسوول بخش گزارش دهد، اما آن فرد به سمت دستگاه مانيتور مريض تصادفي بستري شده در ICU حمله‌ور شد و قصد داشت مانيتور را به زمين بياندازد، در آن لحظه به وسيله تلفن موضوع را به نگهباني اطلاع دادم و همكارم براي درخواست كمك محل را ترك كرد.

اين پرستار حادثه ديده گفت: در حالي كه داشتم با تلفن اين درگيري را اطلاع مي‌دادم فرد مورد نظر از پشت به من حمله كرد و يك وسيله فلزي كه در دست داشت را به چشم سمت چپم كوبيد و بلافاصله متواري شد.

وي با اشاره به اينكه پس از اين حادثه به دليل شدت خونريزي به اتاق عمل منتقل شدم، افزود: عمل جراحي حدود يك ساعت به طول انجاميد و روز چهارشنبه 10 شهريور ماه به بيمارستان فارابي تهران منتقل شدم.

به گفته اين پرستار فرد ضارب نيز پس از درگيري با نگهباني دستگير شد.

دانشيار خاطرنشان كرد: ضارب به نام «سجاد ـ الف» حدود 20 ساله داشت كه گفته مي‌شود از مجرمان ‌سابقه‌دار است.

به گزارش ايسنا، «عبدالوهاب دانشيار» 25 ساله ورودي سال 82 دانشگاه علوم پزشكي شيراز بوده كه حدود دو سال در بيمارستان شهيد بهشتي ياسوج مشغول به كار است.

اين پرستار كه قرباني يك جرم خشن و دلخراش است، درباره امنيت شغل پرستاران و پزشكان اظهار مي‌كند كه متاسفانه روزانه پرستاران و پزشكان با برخوردهاي فيزيكي روبرو هستند.

وي يادآور شد: با توجه به شرايط خاصي كه در شهر ياسوج وجود دارد، بايد سطح امنيت بيمارستان‌ها بالا رود، چون با مشكلات فرهنگي در اين شهر مواجه هستيم.

اين پرستار ادامه داد: اگر دعوا بر سر منافع شخصي بود، شايد خود را نمي‌بخشيدم، اما من در اين درگيري تنها داشتم از حق يك مكان مقدس و منشور بيمار دفاع مي‌كردم.

وي تاكيد كرد: انتظار دارم، مراجع قضايي اين حادثه را پيگيري كنند، چون اگر يك پزشك يا پرستار امنيت نداشته باشند، نمي‌توانند به راحتي به وظيفه اصلي خود عمل كنند.

به گزارش ايسنا، متاسفانه چشم چپ اين پرستار كه بر اثر اين درگيري نابينا شده است، فردا توسط پزشكان تخليه خواهد شد.

با وجود اين‌گونه حوادث، امنيتي براي پزشكان و پرستاران باقي نمي‌ماند

دكتر نبوي رييس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد در اين زمينه به ايسنا گفت: اين اعمال و حركت‌ها بر كار پزشكان اثر مي‌گذارد و آسيب آن به مردم مي‌رسد.

وي افزود: اين موضوع مسأله مهمي است كه استانداري و شوراي تأمين استان بايد نسبت به آن توجه جدي داشته باشند و در بيمارستان‌ها و مراكز درماني مهم استان، نيروي انتظامي مستقر كنند تا كمتر شاهد چنين مشكلاتي باشيم.

وي گفت: اين حركات زشت باعث مي‌شود كه نيروها و پزشكان به ويژه پزشكان غيربومي از اين استان بروند و مردم از اين موضوع آسيب خواهند ديد.

رييس دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد افزود: يكسري قانون در زمينه ترخيص و جابه جايي بيماران وجود دارد كه طبق نظر پزشك انجام مي‌شود و پزشك تشخيص مي‌دهد كه بيمار بايد مرخص شود يا جابجا شود و همراهان بيماران نبايد در كار آنها دخالت كنند، چرا كه با اين اعمال و حوادث، امنيتي براي پزشكان و پرستاران باقي نمي‌ماند و به راحتي نمي‌توانند نظر خود را بيان كنند.

شوراي تامين نسبت به اين حادثه توجه جدي داشته باشد

همچنين دكتر اورنگ ايلامي، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد نيز به ايسنا گفت: از شوراي تأمين استان تقاضا داريم در اين باره توجه جدي داشته باشد چرا كه در بيشتر استان‌ها در بيمارستان‌ها نيروي انتظامي مستقر است كه بايد در اين زمينه دانشگاه علوم پزشكي كه دستگاهي خدمات‌رسان است حمايت و براي آن فكري شود.

اورنگ ايلامي افزود: يك بيمار از بخش (ICU ) مرخص شده بود و قرار بود به بخش جراحي انتقال شود كه با دخالت بي‌مورد همراه بيمار در كار پزشكي مواجه شد.

وي گفت: همراه بيمار با اصرار بر اين موضوع كه بيمار بايد در بخش (ICU ) بماند كه در نتيجه منجر به درگيري با پرستاران مي‌شود و با پنجه بوكس به چشم يكي از پرستاران مي‌كوبد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي كهگيلويه و بويراحمد افزود : اين پرستار تحت عمل جراحي قرار گرفت و وضعيت آن مشخص نيست اما احتمال نابيناني آن بالاست.

دستور وزير بهداشت براي رسيدگي کامل به وضعيت پرستار ياسوجي

وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي نيز چندي پيش ضمن ابراز تاسف از حادثه رخ داده براي پرستار ياسوجي، دستور رسيدگي کامل به جراحت چشم وي را صادر کرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha