• یکشنبه / ۷ شهریور ۱۳۸۹ / ۱۳:۰۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8906-04131
  • خبرنگار : 71379

نايب رييس كميته امنيت داخلي درگفت‌وگوباايسنا: طرح يا لايحه‌اي درباره منع حمل و فروش سلاح‌هاي سرد به مجلس ارايه نشده است

نايب رييس كميته امنيت داخلي درگفت‌وگوباايسنا:
طرح يا لايحه‌اي درباره منع حمل و فروش سلاح‌هاي سرد به مجلس ارايه نشده است

عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي با تاكيد بر اين‌كه تاكنون و در عمر مجلس هشتم هيچ طرح يا لايحه‌اي درباره منع حمل و فروش سلاح‌هاي سرد يا چاقوهاي نامتعارف به مجلس ارايه نشده است، گفت: اگر پليس آگاهي يا نيروي انتظامي يا هر دستگاه مسوول ديگر لايحه‌اي در خصوص مقابله با سلاح‌هاي سرد به مجلس بياورد اعضاي كميسيون ملي و كميته امنيت داخلي از آن دفاع و حمايت خواهند كرد.

محمد كرمي‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره عملكرد كميسيون در خصوص ارايه طرح براي مبارزه و مقابله با حمل و استفاده از سلاح‌هاي سرد تصريح كرد: مجلس و كميسيون طرحي در خصوص سلاح‌هاي سرد يا چاقوهاي نامتعارف ندارد مگر اين‌كه لايحه يا طرحي در اين باره به كميسيون امنيت ملي ارجاع شود كه تا كنون در دوره هشتم مجلس چنين طرح يا لايحه‌اي به كميسيون ارجاع نشده است.

نماينده مردم كرمانشاه در خانه ملت خاطرنشان كرد: آنچه مهم است اين كه وجود چنين سلاح‌هايي براي رفاه حال شهروندان و امنيت اجتماعي كشور خطرآفرين است. بدون شك بايد با چنين سلاح‌هايي برخورد قاطع شود چراكه افراد شرور به واسطه اين چاقوهاي نامتعارف در محله‌ها شرارت‌ مي‌كنند و امنيت مردم را به مخاطره مي‌اندازند، لذا مسوولين بايد نسبت به اين مساله توجه ويژه داشته باشند.

نايب رييس كميته امنيت داخلي مجلس با بيان اين‌كه قانوني در راستاي مبارزه با سلاح‌هاي سرد وجود دارد، گفت: اگر در اين قانون نقص يا كاستي وجود دارد حتما بايد نقايص و كاستي‌ها را برطرف كنيم.

كرمي‌راد در ادامه تاكيد كرد: لايحه‌اي كه در مجلس هفتم در اين باره مطرح شده را مشاهده نكرده‌ام، اما هر آنچه كه در راستاي امنيت اجتماعي براي محكم‌تر كردن قوانين نياز داريم تا ميدان عمل و فعاليت‌هاي ضد اخلاقي افراد شرور و مزاحمين امنيت و نواميس مردم را كوچك‌تر كند به نحوي كه جرات نكنند دست به چنين اقداماتي بزنند، بايد تدوين، تصويب و اجرا شود.

عضو هيات رييسه كميسيون امنيت ملي افزود: در رابطه با مقابله با سلاح‌هاي سرد بايد قانون محكم‌تري ولو به عنوان يك عامل بازدارنده تدوين كرد و اگر چنين قانوني از گذشته وجود دارد بايد با شدت عمل بيشتر و بهتري با آن برخورد شود كه كسي جرات نكند از اين سلاح‌ها استفاده‌هاي سوء كند و سبب ايجاد رفتارهاي ناهنجار شود.

وي با تاكيد بر اين‌كه تمام نمايندگان و بويژه اعضاي كميسيون امنيت ملي و كميته امنيت داخلي از تدوين و تصويب چنين طرحي استقبال مي‌كنند، اظهار كرد: اگر اين لايحه در گذشته تدوين شده است و هم‌اكنون قرار است مطرح شود بايد كم و كيف آن بررسي و مورد توجه قرار گيرد، تا اگر نياز به جرح و تعديل دارد اعمال شود، با توجه به اقدامات خوبي كه بعضا نيروي انتظامي در اين مدت انجام داده مي‌توان با نظر كارشناسان و دعوت آنها به كميسيون و كميته امنيت داخلي به جمع بندي خيلي خوبي در خصوص مقابله با سلاح‌هاي سرد يا چاقوهاي نامتعارف رسيد.

سردار كرمي‌راد در خاتمه خاطرنشان كرد: ‌اگر دستگاه‌هاي ذيربط نظير نيروي انتظامي و پليس آگاهي لايحه‌اي براي مبارزه و مقابله با حمل و استفاده از سلاح‌هاي سرد يا چاقوهاي نامتعارف به مجلس بياورند براي تكميل و بررسي همه جانبه با نظر كارشناسان امر اين لايحه را مورد توجه و بررسي دقيق‌تري قرار خواهيم داد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha