• جمعه / ۱ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۰:۳۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8905-17104.164196
  • خبرنگار : 71359

*براي 16هزار كاميون‌ هوو به زودي فراخوان صادر مي‌كنيم* مديرعامل ايران خودرو ديزل: اين كاميون‌ها را از سال 1387 به بعد ديگر وارد نكرديم

*براي 16هزار كاميون‌ هوو به زودي فراخوان صادر مي‌كنيم*
مديرعامل ايران خودرو ديزل: 
اين كاميون‌ها را از سال 1387 به بعد ديگر وارد نكرديم
مديرعامل ايران خودرو ديزل گفت: آخرين سري كاميون‌هاي HOWO تا بهمن 1387 وارد كشور شده كه سري‌هاي آخر آن‌ها هم به ترمز ABS مجهز بوده‌اند. هاشم يكه‌زارع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در مورد وضعيت فعلي كاميون‌هاي هوو با بيان اين‌كه ترمز ABS به تنهايي عامل جلوگيري از تصادف خودرو نيست، اظهار كرد: در حال حاضر 16 هزار دستگاه كاميون هوو در كشور تردد مي‌كنند و بروز 10 تا 15 مورد سانحه براي اين كاميون‌ها موضوع خيلي عجيبي نيست. وي بيان كرد: البته در مورد كاميون هوو يك مقدار حساسيت ايجاد شده، اما نكته اين جاست كه ايران خودروديزل، كشنده كاميون‌ها را با ترمز ABS توليد مي‌كند و رانندگان خودشان براي تهيه تريلر (بدنه پشتي متصل به كشنده) اقدام مي‌كنند كه ممكن است اين تريلرها به استانداردهاي روز مجهز نباشند. با اين شرايط اگر عامل انساني و آب و هوا و موارد ديگر را در تصادف‌ها دخيل ندانيم و فقط عامل خودروها را مقصر بدانيم، بخش مهم آن نيز به مجهز نبودن تريلرها به ضعف در سيستم ترمز و مجهز نبودن آن‌ها به ترمز ABS مربوط مي‌شود. مديرعامل ايران خودرو ديزل در مورد استاندارد كشنده و تريلرها گفت:‌ اگر سازندگان از اداره استاندارد براي توليداتشان استاندارد گرفته باشند، نظارت بر اجرا اين طور است كه خود تريلرها هم بايد علاوه بر كشنده‌ها داراي برچسب معاينه فني باشند كه در حاضر اين نظارت وجود ندارد. يكه‌زارع با رد ايراداتي كه در مورد استاندارد اعلام كردن كاميون هوو به موسسه استاندارد وارد شده است، تاكيد كرد: موسسه در اين مورد بسيار سخت‌گيرانه عمل مي‌كند. وي در مورد تصادف اخير يك دستگاه كاميون هوو با يك دستگاه ميني‌بوس كه هفت كشته و 10 مجروح برجا گذاشت، توضيح داد: كارشناسان ما كه از صحنه بازديد كرده‌اند، گزارش داده‌اند كه كاميون در سرازيري قرار گرفته و زماني كه ترمز كرده اصطلاحا قيچي شده و تريلر آن روي ميني بوس غلطيده است. او با اشاره به جلسه اخير خود با سرهنگ جهانگيري - معاون فني مهندسي راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي - گفت: نتايج اين جلسه بسيار خوب بوده و قرار شد فراخواني براي معاينه فني خودروهاي هوو صادر شود و طي چهار تا شش ماه بازبيني روي ترمز اين خودروها صورت گيرد و در نهايت با طراحي و نصب برچسب هاي معاينه فني، بعد از فراخوان اجازه تردد به خودروهاي بدون برچسب داده نشود. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha