• جمعه / ۱۵ مرداد ۱۳۸۹ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8905-08506
  • خبرنگار : 71296

نجم‌الدين: مانع گران شدن خودرو خواهيم شد توليد رانا توجيه‌پذير شده است توليد خودروي چيني منتفي شد

نجم‌الدين:
مانع گران شدن خودرو خواهيم شد 
توليد رانا توجيه‌پذير شده است 
توليد خودروي چيني منتفي شد

تلاش ما اين است كه پس از اجراي قانون هدفمند شدن يارانه‌ها مانع گران شدن خودرو شويم؛ به اين منظور طي دو ماه گذشته سمند با موتور ملي و سمند با موتور TU5 را 350 تا 500 هزار تومان ارزان كرده‌ايم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، جواد نجم‌الدين - مديرعامل گروه ايران خودرو - در حاشيه دهمين نمايشگاه بين‌المللي خودروي مشهد با بيان مطلب بالا، درباره محصولات جديد اين گروه توضيح داد: سمند NX7 و سمند SE را تا پايان امسال عرضه خواهيم كرد.

وي درباره محصول ارزان‌قيمت ايران خودرو اظهار كرد: ما براي توليد خودروهاي زير 10ميليون توماني برنامه داريم و در حال مطالعه هستيم. در اين راستا با شركت‌هاي خارجي معتبر اروپايي و آسيايي در حال مذاكره‌ايم كه ممكن است تا پايان سال 1390 اين پروژه به نتيجه برسد.

او با اشاره به پروژه رانا گفت: رانا هنگامي كه رونمايي شد، نمي‌توانست براي توليد انبوه توجيه اقتصادي داشته باشد. بنابراين پروژه آن را به‌صورت موقت متوقف كرديم ولي اكنون قطعات مشترك آن با پژو 206 را ساخت داخل كرده‌ايم و درنتيجه قيمت آن را پايين آورده‌ايم بنابراين توليد رانا اكنون توجيه‌پذير شده است.

وي با ابراز اميدواري از توليد رانا در سال 1390 تصريح كرد: قيمت 11 ميليون توماني را براي اين خودرو هدف‌گذاري كرديم.

مديرعامل ايران خودرو هم‌چنين با اشاره به موضوع پرحاشيه اين روزهاي صنعت خودرو در ايران (تندر90) توضيح داد: ما براي توليد تندر 90 با قيمت مناسب و كيفيت بالا ـ چه سايپا و چه ايران خودرو ـ در حال مذاكره با رنو هستيم. بنابراين در آينده و با مشخص شدن نتيجه مذاكرات با طرف خارجي تصميم جديدي خواهيم گرفت و مدل‌هاي جديدي روي اين پلت‌فرم اين خودرو در ايران توليد خواهد شد.

او با اشاره به اينكه توليد پژو روآ تا زماني كه استاندارد و آلايندگي سوخت و ساير استانداردها را بگذراند و مشتري هم داشته باشد، ادامه خواهد يافت، افزود: توليد خودرو چيني در ايران خودرو منتفي شد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha