• یکشنبه / ۲۷ تیر ۱۳۸۹ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8904-14581
  • خبرنگار : 71060

معاون سينمايي در جمع خبرنگاران: پيگيريم تا هفته‌ي آينده جلسات شوراي عالي سينما تشكيل شود سعي كرديم بودجه بيشتري به خانه سينما اختصاص دهيم

معاون سينمايي در جمع خبرنگاران:
پيگيريم تا هفته‌ي آينده جلسات شوراي عالي سينما تشكيل شود
سعي كرديم بودجه بيشتري به خانه سينما اختصاص دهيم

جواد شمقدري درباره‌ي زمان برگزاري جلسه‌ي شوراي عالي سينما، گفت: در پي آن هستم كه تا هفته آينده اين اتفاق بيافتد و اين شورا تشكيل شود. اما به هرحال دوستاني كه در اين شورا حضور دارند، هريك صاحب سمتي هستند و جلسه‌ گذاشتن با اين افراد كه يكي از آنها هم شخص رييس‌جمهور است، سختي‌هاي خاص خود را دارد.

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در جمع خبرنگاران در حاشيه‌ي توديع مديران جديد سينمايي در پاسخ به سوال خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) درباره‌ي تاخير در برگزاري جلسات شوراي عالي سينما با بيان اين مطلب تصريح كرد:براي اين شورا چند مسير پيش‌بيني شده بود كه يكي از آنها شوراي فرهنگي هنر و ديگري كميسيون فرهنگي دولت بود كه در اين ميان احساس كرديم مسير كميسيون فرهنگي دولت كوتاه‌تر است و به همين دليل قرار شده است كه اين موضوع در اين كميسيون مورد بررسي قرار گيرد.

وي ادامه داد: اكنون با توجه به سفرهاي استاني دولت و رييس كميسيون فرهنگي دو جلسه ما برگزار نشده وگرنه تمام كارها تا كنون انجام شده بود. حال هم اگر اتفاقي نيافتد،قرار است كه فردا دوشنبه 28 تيرماه پيش‌نويس شوراي عالي سينما در كميسيون فرهنگي دولت مصوب شود و پس از تصويب اين جلسه در هيأت دولت شاهد برگزاري آن باشيم.

به گفته‌ي شمقدري؛ تصميم‌ داريم جلسات شوراي عالي سينما را، هر شش‌ماه يكبار برگزار كنيم به دليل اينكه جمع كردن افراد سخت است و در قالب آن تصميمات كلان گرفته شود و جزييات بعدا تدوين شوند.

معاون سينمايي ارشاد در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري درباره تفاهم‌نامه معاونت سينمايي با خانه سينما و بودجه‌ي خانه سينما هم اظهار كرد: خانه سينما از روز اول جزيي از مجموعه معاونت سينمايي بوده و هنوز هم هست و برهمين اساس كارهاي خود را انجام مي‌دهد. در زمينه پرداخت بودجه هم بايد بگويم كه براي همه مجموعه‌ها اواخر سال و اوايل سال چالش‌هايي وجود دارد. اما با اين وجود ما سعي كرده‌ايم كه بودجه‌هاي فارابي، سينما شهر، مركز گسترش سينماي مستند و تجربي كه همه بودجه‌هاي بالايي است را تا حدي كم كنيم و سهم بيشتري را به خانه سينما اختصاص دهيم.

وي درباره اينكه چرا نتايج ديدار معاونت سينمايي و هيأت‌مديره خانه سينما منتشر نشده، هم گفت: ما انتظار داشتيم كه دوستان خانه سينما نتايج آن جلسه را منتشر كنند، به همين دليل چيزي در اين زمينه نگفتيم. حال حتما آنها صلاح ندانسته‌اند كه در اين زمينه مطلبي منتشر شود. اما به هرحال در جلسه‌اي كه داشتيم مباحث خوبي مطرح شد و توافقات خوبي هم حاصل شد كه اميدواريم اگر لازم شد خود مديران خانه سينما اين موارد را مطرح كنند.

شمقدري در پاسخ به سوال خبرنگار ديگري كه در ارتباط با تأثير طرح هدفمندشدن يارانه‌ها پرسيد،اظهار كرد: فرمول اين كار خيلي ساده است، بنده اوايل كه به معاونت سينمايي هم آمده بودم در اين زمينه با رييس‌جمهور صحبت كردم. قرار بر اين است كه صندوقي كه در نزد رياست‌جمهوري وجود دارد، اختلاف بودجه‌اي كه در هر بخش پيش مي‌آيد را فراهم كند.

وي در پايان درباره طرح بن‌كارت سينما هم گفت: اكنون ما اين طرح را هم در دست داريم، اما به هرحال بحث يارانه‌ها موضوع عظيم‌تري است كه بايد آن را هم دنبال كنيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha