• دوشنبه / ۳ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۰:۵۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 8903-17948.162280

*تصميم‌گيري كميسيون تنظيم مقررات درباره تعرفه‌هاي وايمكس* مدير شركت ارائه‌كننده اينترنت پرسرعت بي‌سيم خبر داد: ارائه‌ي سرويس وايمكس در تابستان سال جاري

*تصميم‌گيري كميسيون تنظيم مقررات درباره تعرفه‌هاي وايمكس*
مدير شركت ارائه‌كننده اينترنت پرسرعت بي‌سيم خبر داد:
ارائه‌ي سرويس وايمكس در تابستان سال جاري

مدير عامل شركت ارائه‌كننده خدمات اينترنت پرسرعت بي‌سيم با بيان اين‌ كه در تلاشيم سرويس خود را در تابستان سال جاري ارائه كنيم گفت: مجوز ارائه سرويس وايمكس را در سراسر كشور و در 30 استان داريم و تعرفه‌هاي پيشنهادي خود را به سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات ارائه داديم تا بعد از بررسي‌هاي لازم تعرفه مصوب را اعلام كنند.

محمدتقي خاكي - مدير عامل شركت مبين‌نت - در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين كه كليه سهام شركت مبين‌نت داخلي است اظهار كرد:60 درصد سهام مرتبط با وايمكس براي شركت گسترش الكترونيك مبين ايران بود كه از اين ميزان قصد انتقال 40 درصد سهام خود را به شركت ارتباطات سيار دارد و 20 درصد ديگر متعلق به شركت ارتباطي پايا و 20 درصد سهام نيز براي شركت توسعه پژوهشي ناجي است.

وي گفت:علاوه بر خدمات اينترنت بي‌سيم امكان ارائه شبكه VPN و سرويس صوتي برروي شبكه IP را در اين سرويس و ارائه وا‌يمكس فراهم مي‌كنيم.

خاكي ادامه داد: تعرفه‌ها را براساس قيمت تمام شده، قيمت بازار و ظرفيت‌هاي مخابراتي ارائه مي‌دهيم كه كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات بايد براساس جدول تهيه شده در نهايت در اين رابطه تصميم‌گيري ‌كند.

وي درباره مشكلات ارائه اين سرويس گفت:‌ عمده مشكلات‌مان در اين زمينه توسعه شبكه است، به دليل اين كه براي ارائه اين سرويس به تعداد زيادي سايت نياز داريم كه در برخي جاها سايت را اجاره كرده و در بعضي جاها مجبور به خريد آن‌ها شديم.

خاكي هم‌چنين درباره تجهيزات وايمكس تصريح كرد: ‌براي ورود تجهيزات وايمكس محدوديتي نداريم اما توليد اين نوع تجهيزات محدود بوده و بيش‌تر از كشورهاي چين، ژاپن و كره وارد مي‌شوند.

مدير عامل شركت مبين‌نت درباره ورود همراه اول و خريد 40 درصد سهام اين شركت تصريح كرد: قرارداد هنوز در دفاتر ثبت اسناد رسمي به ثبت نرسيده است و تا زماني كه امضا نشود، معامله قطعي نيست و به ازاي هر 20 سهم يك نفر به‌عنوان هيات مديره انتخاب مي‌شود، يعني شركت ارتباطات سيار با داشتن 40 درصد سهم مي‌تواند دو نفر را به عنوان اعضاي هيات مديره شركت اعلام كند.

هم‌چنين پيش از اين مدير عامل شركت ارتباطات سيار ايران با اشاره به خريداري سهام شركت مبين‌نت - ارايه‌كننده خدمات اينترنت پرسرعت بي‌سيم - گفته بود: ما 40 درصد از سهام مديريتي اين شركت را خريداري كرديم و با توجه به اينكه مشكل عمده مبين‌نت نبود امكان وجود سايت‌هاي BTS براي آن‌ها بود، بنابراين اين شركت نيز مي‌تواند با ما توسعه را انجام داده و ما با استفاده از سايت‌هاي بهتر و سريع‌تر در اين زمينه اقدام خواهيم كرد.

وحيد صدوقي با بيان اين كه پيش‌بيني مي‌كنيم از خردادماه سال جاري ارائه اينترنت پرسرعت بي‌سيم را در همراه اول داشته باشيم، گفته بود: ما در توسعه و نگه‌داري سايت‌هايمان به‌ويژه در تهران با مشكلاتي مواجه شديم و توسعه شبكه با مشكلات صورت مي‌گيرد؛ ما از رگولاتوري درخواست مجوز وايمكس كرديم ولي به دليل اتمام زمان آن با اين موضوع موافقت نكردند و ما نيز مجبور به خريد سهام مبين‌نت شديم و مشاركت ما به نفع مخابرات ايران است و در رابطه با اين موضوع كاهش هزينه خواهيم داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha