• شنبه / ۸ خرداد ۱۳۸۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8903-05157
  • خبرنگار : 71234

لاريجاني:/1/ مجلس با نگاه دقيق، در فتنه پس از انتخابات از مواضع انقلاب صيانت كرد نگاه مجلس در اتخاذ تصميمات، صيانت از عزت ملت و نظام جمهوري اسلامي است

لاريجاني:/1/
مجلس با نگاه دقيق، در فتنه پس از انتخابات از مواضع انقلاب صيانت كرد
نگاه مجلس در اتخاذ تصميمات، صيانت از عزت ملت و نظام جمهوري اسلامي است

علي لاريجاني در اولين مصاحبه مطبوعاتي خود با خبرنگاران در سال 89 با بيان اين‌كه صيانت از عزتمندي نظام و ملت ركن اول حركت مجلس هشتم در دو سال گذشته بوده است، گفت: مجلس بر اساس اسلاميت و قرائت انقلابي و هم‌چنين واقع‌بيني نسبت به شرايط نظام، حركت مي‌كند.

به گزارش خبرنگار پارلماني خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، رييس مجلس شوراي اسلامي در نشست خبري با خبرنگاران با ابراز خرسندي براي حضور در چنين نشستي و ميزباني از خبرنگاران، سالگرد ملكوتي رهبر فقيد انقلاب اسلامي حضرت امام خميني(ره) را تسليت گفت و تاكيد كرد كه بار غم اين حادثه عظيم همچنان در دل مومنان انقلاب وجود دارد و البته پايداري در راه فكر ايشان، همچنان در افكار عمومي رسوخ دارد.

وي ادامه داد: در ابتدا قصد دارم چند نكته را از مجموع حركت مجلس در دوره هشتم عرض نمايم كه اين موارد برآيند حركت مجلس در دو سال گذشته را نشان مي‌دهد. حركت مجلس را مي‌توان در چهار ركن خلاصه كرد.

لاريجاني در توضيح اين چهار ركن گفت: ركن اول و بسيار مهم آن است كه همواره مجلس تلاش كرده در تصميم‌گيري‌هايش از عزتمندي ملت و كل نظام صيانت به عمل بياورد. به عبارت ديگر نگاه مجلس در اتخاذ تصميمات داخلي و مسائل عمده خارجي، صيانت از عزت ملت ايران و نظام جمهوري اسلامي است، به خصوص اين موضوع در حوادث حساس مختلف رخ داده؛ در منطقه اعم از آنهايي كه مستقيم و يا با واسطه همچون موضوع فلسطين، مسائل هسته‌يي و يا افغانستان كه به نحوي با شرايط ايران مربوط بوده، تبلور مي‌كند.

وي ركن دوم حركت مجلس هشتم در طول دو سال گذشته را اسلاميت عنوان و اظهار كرد: اسلاميت بدان معناست كه مجلس تلاش كرد قواعد و ضوابطي را وضع يا نحوه نظارت را براساس چارچوب‌هاي اسلامي سامان بخشد. البته در اين بين گاهي برخي مي‌خواهند مجلس را مشمول امور خود كنند كه مجلس زيربار چنين چيزي نرفته است. اسلام تعريف شده با بحث‌ها و گرايش‌هاي مختلفي كه صوفيه به آن تمسك مي‌كنند متفاوت است. منظور ما همان مسير روحانيت و مواضع در 1400 سال اسلام است كه تلاش كرديم به معناي واقعي از آن صيانت كنيم.

رييس قوه مقننه ركن سوم مجلس هشتم را براساس قرائت انقلابي عنوان و خاطرنشان كرد: حركت مجلس براساس قرائت انقلابي كه نظام آن را بنيان‌ نهاد و يا در راهنمايي‌هاي مقام معظم رهبري تبلور پيدا مي‌كند، شكل مي‌گيرد، اين نگاه به مسائل مبتني بر قرائت انقلاب اسلامي در رابطه با بسياري از حوادث رخ داده در منطقه و يا در داخل كشور، به خوبي نمايان است.

وي ادامه داد: مجلس تلاش كرد صيانت از حقوق مردم را در چارچوب اهداف انقلاب اسلامي انجام دهد. به عنوان نمونه در مسائل پس از انتخابات، فتنه‌اي در كشور رخ داد و ماجراجويي‌هايي در داخل كه برخي از آنها از خارج هدايت مي‌شد به وجود آمد كه در نهايت مجلس تلاش كرد با نگاه دقيق از مواضع انقلاب صيانت نمايد.

لاريجاني واقع‌بيني نسبت به شرايط در رابطه با موضوعات داخلي، ‌سياسي، فرهنگي، بين‌المللي و ... را ركن چهارم حركت مجلس در طول دو سال گذشته عنوان و تصريح كرد: البته براي بررسي مسائل بايد به گونه‌اي واقع‌بيني داشت كه به همه ابعاد آن توجه شود. چرا كه واقعيات علل متعددي دارد. اما در برخي از كشورها عادت شده كه با ساده‌بيني به مسائل، نگاه تكويني داشته باشند. اين در حالي است كه واقعيات وجوه مختلفي دارد و بايد به تمام ابعاد توجه كرد، مجلس در بعد تقنين و نظارت اين چهار ركن را مورد توجه قرار داده و براساس آن حركت كرده است.

ادامه دارد...

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha