• یکشنبه / ۱۲ اردیبهشت ۱۳۸۹ / ۱۲:۳۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8902-06832
  • خبرنگار : 71251

*جاده فعلي جنگل ابر اصلاح مي‌شود* مديركل راه و ترابري سمنان: بيش از 30 ميليارد تومان اعتبار لازم است

*جاده فعلي جنگل ابر اصلاح مي‌شود*
مديركل راه و ترابري سمنان: 
بيش از 30 ميليارد تومان اعتبار لازم است
مدير كل اداره راه و ترابري استان سمنان از اصلاح جاده فعلي ابر خبرداد و گفت: طبق نظر مساعد سازمان حفاظت از محيط زيست جاده فعلي جنگل ابر ( جاده گاز) اصلاح و بازسازي خواهد شد. رجب قربان‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اشاره به اينكه طبق قانون كليه عمليات راهسازي و جاده‌سازي با انجام مطالعات زيست محيطي انجام شده و خواهد شد، اظهار كرد: طبق گفته سازمان حفاظت از محيط زيست، جاده فعلي جنگل ابر كه جيپ‌رو است، اصلاح و بهسازي مي‌شود و براي تردد همه وسايل نقليه ايمن و فني خواهد بود. وي افزود: سه طرح از سوي وزارت راه و ترابري به سازمان حفاظت از محيط زيست ارائه شد كه در نهايت طرح اصلاح جاده ابر مورد قبول واقع شد و هم اكنون وزارت راه و ترابري درباره اين طرح مطالعه مي‌كند. قربان‌پور با اشاره به اين‌كه اين طرح كمترين تخريب را دارد، اعلام كرد: ساخت اين جاده در استان سمنان كه جنگل و درخت ندارد حدود 12 ميليارد تومان اعتبار لازم دارد و در استان گلستان كه درخت وجود دارد و شيب‌هاي جاده‌اي وجود دارد، حدود دو برابر اين ميزان اعتبار لازم دارد؛ در مجموع بيش از 30 ميليارد تومان اعتبار ساخت لازم است كه از پيوست جدول شماره 12 قانون بودجه تامين خواهد شد. به گفته مدير كل اداره راه و ترابري استان سمنان، عمليات ساخت اين جاده دو ساله به اتمام مي‌رسد. در اين باره چندي پيش محمدي‌زاده - رييس سازمان حفاظت محيط زيست - اظهار كرده بود كه احداث اين جاده مصوبه هيات دولت است كه محيط زيست و راه و ترابري موظف به اجراي آن هستند، اما اجراي اين مصوبه به منزله تخريب جنگل ابر نيست. گفتني است، اتصال علي‌آباد استان گلستان به شاهرود استان سمنان و ساخت اين جاده در جنگل‌ ابر، سه مصوبه هيات دولت را دارد كه طبق اين مصوبات اجراي اين طرح بايد با لحاظ كردن تمام شرايط زيست محيطي صورت گيرد كه طي پنج سال اخير طرح‌هاي مختلفي از سوي وزارت راه و ترابري براي ساخت جاده‌ي جديد ارائه شد كه مورد قبول سازمان حفاظت محيط زيست و منابع طبيعي واقع نشد كه در نهايت مصوب شده جاده فعلي اصلاح و رفع نقص شود. در حال حاضر مسير فعلي، جاده گاز است كه به دليل داشتن شيب بسيار بالا ماشين‌هاي غيركمك‌دار قادر به عبور از آن نيستند و به گفته مسوولان به دليل غيراستاندارد بودن جاده سالانه افراد زيادي در تصادف‌هاي اين مسير كشته مي‌شوند. لازم به ذكر است، چهار ميليارد جنگل در جهان وجود دارد كه از اين ميزان چهار هزار گونه سرخدار بوده كه 500 هكتار آن در «ارسباران» و جنگل «ابر» وجود دارند كه هنوز هيچ اقدام اجرايي براي ساخت اين جاده در محوطه جنگل صورت نگرفته و درختي قطع نشده است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha