• شنبه / ۷ فروردین ۱۳۸۹ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8901-00498
  • خبرنگار : 71063

در سال 1389، برگزاري تورهاي تهران‌گردي گسترش مي‌يابد

در سال 1389،
برگزاري تورهاي تهران‌گردي گسترش مي‌يابد

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران گفت: در تعطيلات نوروز و از زمان برگزاري تورهاي تهران‌گردي، از اين تورها استقبال شده و گسترش اين تورها در سال 1389 از برنامه‌هاي اين سازمان است.

شهرام علي‌محمدي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: برگزاري تورهاي تهران‌گردي از سوم فروردين‌ماه آغاز شد و در اين مدت، گردشگران هر روز با دو اتوبوس از ميدان آرژانتين به ديدن مقاصد گردشگري استان تهران رفته‌اند.

وي توضيح داد: محل ثبت نام تورهاي تهران‌گردي مجموعه‌ي سعدآباد است و معمولا بازديدكنندگاني كه براي حضور در جشنواره‌ي بهاره به سعدآباد مي‌آيند، براي شركت در تورهاي تهران‌گردي ثبت نام مي‌كنند. تا كنون حدود 40 تا 50هزار نفر در جشنواره‌ي بهاره‌ي سعدآباد شركت كرده‌اند.

او با اشاره به اين‌كه در همين قالب، تورهاي ري‌گردي، ورامين‌گردي و ساوجبلاغ‌گردي نيز براي ارائه‌ي خدمات به گردشگران در تعطيلات نوروز راه‌اندازي شده‌اند، ادامه داد: پس از تعطيلات نوروزي، هلدينگ تهران‌گردي تشكيل مي‌شود و قصد داريم با شناسايي دفاتر خدمات مسافرتي فعال، براي آن‌ها اين تكليف را ايجاد كنيم كه معرفي جاذبه‌هاي استان تهران را در اولويت كاري خود قرار دهند. در اين راستا، با سازمان حمل‌ونقل و پايانه‌ها صحبت كرده‌ايم تا پارك‌سوار بيهقي به‌صورت دائمي به محل برگزاري تورهاي تهران‌گردي اختصاص يابد و آژانس‌ها از اين پارك‌سوار تورها را آغاز كنند.

علي‌محمدي با بيان اين‌كه اشاعه‌ي تورهاي تهران‌گردي با تعامل با ديگر دستگاه از برنامه‌هاي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران در سال 1389 است، درباره‌ي اين‌كه آيا مشخص كردن فقط يك محل براي برگزاري تورهاي تهران‌گردي، در جذب گردشگران محدوديت ايجاد نمي‌كند؟ گفت: با تعامل با سازمان حمل‌ونقل و پايانه‌ها مي‌توان مراكز ديگري را مانند ترمينال جنوب يا ترمينال غرب به برگزاري اين تورها اختصاص داد.

او در اين‌باره تأكيد كرد كه تورهاي تهران‌گردي را بايد بخش خصوصي مرتبط با اين حوزه برگزار كند و دولت در اين زمينه فقط سياست‌گذار است.

وي هم‌چنين با اشاره به انتخاب شعار «من نوروز امسال تهران مي‌مانم» توسط سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران، درباره‌ي اين‌كه تا امروز چه تعداد گردشگر به تهران وارد شده‌اند، اظهار داشت: ميزان ورود گردشگران و ضريب اشغال هتل‌هاي تهران نسبت به گذشته افزايش يافته است. هم‌چنين مسافران از تخفيف 40 درصدي كه نوروز امسال هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها و مهمان‌پذيرها مي‌دهند، استقبال كرده‌اند.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران ارائه‌ي آمار از تعداد گردشگران واردشده به استان تهران را به زمان ديگري موكول كرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha