• شنبه / ۲۲ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۰:۲۱
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8812-12280

مديركل طرح و برنامه اداره‌ي كل پويانمايي: جا دارد در قالب انيميشن نوروز و سنت‌هاي نوروزي را معرفي كنيم هنوز طرحي درباره‌ي نوروز به ما ارائه نشده است

مديركل طرح و برنامه اداره‌ي كل پويانمايي:
جا دارد در قالب انيميشن نوروز و سنت‌هاي نوروزي را معرفي كنيم
هنوز طرحي درباره‌ي نوروز به ما ارائه نشده است

حسن احمدي با بيان اين‌كه جا دارد كه با توجه به ثبت جهاني نوروز، در رسانه بيشتر به اين موضوع پرداخته شود، گفت: صبا(اداره پويانمايي سيما) از هر طرحي درباره‌ي نوروز و سنت‌هاي نوروزي استقبال مي‌كند.

مديركل طرح و برنامه و نظارت اداره‌ي كل پويانمايي در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) درباره‌ي ثبت جهاني نوروز به نام ايرانيان و ضرورت پرداختن رسانه به اين رخداد ملي گفت: پرداختن به نوروز و معرفي سنت‌هاي ايراني در رسانه‌ بسيار جاي كار دارد و طرح‌هاي خوبي مي‌تواند دراين زمينه اجرا شود.

وي ادامه داد: بسياري از سنت‌هاي ما دارد به فراموشي سپرده مي‌شود، در ايام كريسمس كشورهاي ديگر شخصيت «بابانوئل» در تمام دنيا مطرح مي‌شود در صورتي كه عمونوروز يا حاجي‌فيروز ما با اين‌كه قدمتي بيشتر از آن دارند اصلا در دنيا شناخته شده نيستند، به همين دليل جا دارد كه ما در آثاري هرچند كوتاه به معرفي اين سنت‌ها و آيين‌ها بپردازيم.

احمدي درباره‌ي آثاري كه صبا تاكنون با موضوع نوروز و آيين‌هاي نوروزي توليد يا پخش كرده است، گفت: چون زمان ما تا نوروز بسيار كم بود و توليد انيميشن نيز پروسه‌اي زمان‌بر است هيچ كاري دراين زمينه نداشته‌ايم و طرحي نيز به ما ارائه نشده است.

وي ادامه داد: هر پروژه‌اي كه بخواهد در صبا توليد شود بايد متولي داشته باشد، يعني طرحي از سوي فرد يا موسسه‌اي ارائه شود، سپس در صبا مورد بررسي قرار گيرد و اگر قابليت انيميشن‌شدن را داشت وارد پروسه‌ي توليد شود، اما تا به‌حال طرحي به ما ارائه نشده است.

مدير طرح و برنامه و نظارت اداره‌ي كل پويانمايي (صبا) با بيان اين كه مي‌شود در زمينه‌ي نوروز طرح‌هاي خوبي ارائه كرد و انيميشن‌هاي خوبي توليد كرد كه براي سال‌هاي آينده آماده شوند. خاطرنشان كرد: متاسفانه تلويزيون خيلي كم به طور مستقيم به معرفي سنت‌هاي نوروزي براي كودكان و نوجوانان پرداخته است كه از آن جمله مي‌توان به برنامه‌اي كه چند سال پيش به تهيه‌كنندگي گيتي‌ فرشفاهي درباره‌ي عمونوروز از شبكه‌ي يك پخش شد اشاره كرد.

وي در پاسخ به اين پرسش كه چرا صبا پيشقدم نمي‌شود و طرح‌هايي درباره‌ي نوروز سفارش نمي‌دهد، گفت: با طرح موضوع از طرف ايسنا ما نيز حتما دراين باره جدي‌تر فكر مي‌كنيم.

مدير طرح و برنامه و نظارت صبا در پاسخ به اين پرسش كه صبا از چه زاويه‌اي به مساله نوروز و سنت‌هاي نوروزي خواهد پرداخت، گفت: اصولا انيميشن به بعد فانتزي و تخيلي موضوعات بيشتر توجه مي‌كند. ما نيز دوست نداريم كه به اين موضوع از بعد آموزش و اطلاع‌رساني نگاه كنيم، بلكه اگر بخواهيم كاري دراين زمينه توليد كنيم حتما به دنبال اين خواهيم بود كه آن كار قصه‌اي خوب و محكم با جذابيت‌هاي بصري داشته باشد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha