• یکشنبه / ۲ اسفند ۱۳۸۸ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8812-00648
  • خبرنگار : 71133

تهيه‌كننده «به رنگ ارغوان»: بايد ديد حاتمي‌كيا چه زماني سكوت‌اش را مي‌شكند موضوع و ساختار قصه براي مخاطبان جذاب است

تهيه‌كننده «به رنگ ارغوان»:
بايد ديد حاتمي‌كيا چه زماني سكوت‌اش را مي‌شكند 
موضوع و ساختار قصه براي مخاطبان جذاب است

تهيه‌كننده «به رنگ ارغوان» گفت: اين روزها ابراهيم حاتمي‌كيا بنا به سكوت دارد و بايد ديد ايشان كي مي‌خواهند سكوت‌شان را بشكنند.

سيدجمال ساداتيان در گفت‌وگو با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه اين سكوت روزي شكسته خواهد شد،اظهار داشت: ايشان حرف‌هايشان را خواهند زد و شايد امروز ترجيح دادند با سكوت روزهايشان را سپري كنند.

وي استقبال از «به رنگ ارغوان» را در روزهاي ابتدايي اكران‌اش بسيارخوب عنوان كرد و گفت: با وجود اين‌كه تبليغات شهري ما به طور جدي شروع نشده اما استقبال بسيارخوب است. موضوع و ساختار قصه براي مخاطبان فيلم جذاب است و اشتياق عمومي براي ديدن آن به وجود آمده و هر سليقه‌اي كه فيلم را مي‌بينند تحليل خاص خود را نسبت به آن بروز مي‌دهند.

ساداتيان با بيان اين‌كه گذشت زمان فيلم را كهنه نكرده است،اظهار داشت: به خاطر شرايط سياسي كه داريم، حوزه‌هاي اجتماعي درحال تغيير و تحول است اما علي‌رغم اين‌كه «به رنگ ارغوان» متعلق به شش سال پيش است اما همچنان جذاب است و تازگي خود را دارد و خوشبختانه همان نسخه‌ي اوليه‌ هم كه تدوين شده بود به صورت كامل نمايش داده مي‌شود.

وي درباره رقابت اين فيلم كه متعلق به شش سال پيش است با فيلم‌هاي روز سينماي ايران در جشنواره و دريافت جوايز اصلي گفت: هر فيلمي دو وجه دارد، يكي محتوا و يكي تكنيكي كه در ساخت آن به كار مي‌رود و بايد حاتمي‌كيا را تحسين كرد كه كاري را كه از نظر تكنيكي متعلق به شش‌سال پيش بوده است را توانسته با رقباي تازه‌ نفس طوري رقابت كند كه بتواند جايگاهش را حفظ كند.

ساداتيان افزود: اين فيلم به لحاظ تكنيكي بيشتر با رقباي مشابه خارجي مقايسه مي‌شود و بسياري آن را از لحاظ ساختاري و محتوايي از بهترين فيلم‌هاي حاتمي‌كيا مي‌دانند.

وي درباره ژانر فيلم «به رنگ ارغوان» خاطرنشان كرد: شايد تا امروز ژانر سياسي در كشور نداشتيم و فيلم‌هايمان بيشتر اجتماعي بود و مي‌توانيم اين فيلم را سياسي تلقي كنيم، اما اگر تعابير را بازتر كنيم مي‌توانيم بگوييم «به رنگ ارغوان» فيلم اجتماعي قدرتمندي است. بايد توجه داشت چه آن را سياسي و يا اجتماعي تلقي كنيم به نظر مي‌رسد بايد اين‌ تيپ كارها در سينماي ايران بيشتر شود.

ساداتيان كه پيش از اين دو فيلم «چهارشنبه سوري» و «دايره زنگي» را نيز در اسفندماه اكران كرده است در پيش‌بيني‌اش از اكران «به رنگ ارغوان» گفت: فكر مي‌كنم با استقبالي كه در جشنواره از اين فيلم صورت گرفت و نظراتي كه مطرح شد فيلم از سوي مردم با استقبال زيادي همراه شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha