• چهارشنبه / ۷ بهمن ۱۳۸۸ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8811-03686
  • خبرنگار : 71060

« اين فيلم به‌روز است» «به رنگ ارغوان» در ارزيابي مردم

« اين فيلم به‌روز است»
«به رنگ ارغوان» در ارزيابي مردم

تماشاگران اين روزهاي جشنواره‌ي فيلم فجر از «به‌رنگ ارغوان» ساخته‌ي ابراهيم حاتمي‌كيا گفتند.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين روزها «به رنگ ارغوان» ساخته‌ي ابراهيم حاتمي‌كيا در جشنواره‌ي فيلم فجر به نمايش درآمده است و مردم به تماشاي اين فيلم نشسته‌اند. فيلمي كه به گفته‌ي بسياري از آنان فيلمي خوب و تاثيرگذار است و حتي برخي از آنها با توجه به توقف چند ساله‌ي اين فيلم در نمايش معتقد هستند، اين فيلم همچنان به روز است.

خانمي 23 ساله و دانشجويي كه به تماشاي اين فيلم نشسته بود، درباره‌ي آن گفت: «به رنگ ارغوان» فيلم بسيار ارزشمندي است كه تا حدي هم با بقيه‌ي فيلم‌هاي حاتمي‌كيا تفاوت دارد. اين فيلم از فيلمنامه و بازي‌هاي خيلي خوبي بهره برده و در كل اثر خيلي خوبي است. اما با اين حال احساس مي‌كنم كه حاتمي‌كيا نتوانسته است عشق را به‌خوبي به تصوير بكشد.

تماشاگري 19 ساله‌ هم «به رنگ ارغوان» را فيلم خيلي خوبي دانست و افزود: بازي‌هاي آن بسيار عالي و موضوعش هم جذاب بود. همه‌چيز اين فيلم خوب بود و حتما زماني كه در سينما به نمايش درآيد، بار ديگر هم به تماشاي آن خواهم رفت.

آقاي 28 ساله‌اي با تحصيلات كارشناسي در عين حال كه لهجه‌ي استفاده شده در فيلم را نامناسب دانست، اما گفت: مي‌دانم كه حاتمي‌كيا براي اين‌كه اين لهجه به جايي شبيه نباشد آن را انتخاب كرده است. علاوه بر اين با وجود اين مشكل، فيلم ارتباط خيلي خوبي با من برقرار كرد و از ديدن فيلمي كه همزمان هم به عشق مي‌پردازد و هم سياست و درعين حال تصاوير زيبا و گاه طنز هم دارد، خيلي لذت بردم.

آقاي 36 ساله‌اي نيز شرايط فعلي را در مطرح شدن فيلم‌هاي سياسي موثر دانست و ادامه داد: در فضاي فعلي احساس مي‌كنم فيلم‌هايي كه تا حدي موضوعات سياسي را مورد توجه قرار داده‌اند، بيشتر از ساير فيلم‌ها به دل مي‌نشيند. شايد اگر اين فيلم همان سالي كه ساخته شده بود به نمايش در مي‌آمد، تاثير آن كمي كمتر از حال بود.

او در عين حال به فيلم‌هاي قبلي حاتمي‌كيا اشاره كرد، ادامه داد: فيلم‌هاي حاتمي‌كيا به غير از «دعوت» همه فيلم‌هايي هستند كه به‌شدت تاثير‌گذار و دوست‌داشتني هستند. اما فكر مي‌كنم كه اين فيلم براي امسال ساخته شده است. البته بخش‌هايي كه به بحث جنگل مي‌پرداخت به نظرم كمي اغراق شده و غيرقابل باور بود، اما با اين حال از نظر بصري بسيار زيبا بود.

خانمي 42 ساله هم با بيان اينكه هميشه علاقه‌مند فيلم‌ها و آثار ابراهيم حاتمي‌كيا بوده است،تصريح كرد: فكر مي‌كنم هريك از فيلم‌هاي او ارزش صدبار ديدن را هم دارد. اين فيلم هم مثل همه‌ي فيلم‌هايش ـ كه مدت‌ها بود، فيلم جديدي به غير از «دعوت» از ايشان نديده بوديم ـ بسيار دلچسب بود.

خانم 28 ساله ديگري هم كه دانشجوي كارشناسي ارشد است، «به رنگ ارغوان» را به شدت فيلمي تاثيرگذار و خوب دانست و افزود: بخصوص پرداخت آن به بحث عشق آن هم در فضايي كه همه فيلم‌ها به خيانت مي‌پردازند از جذابيت‌هاي ديگر آن بود.

او با اشاره به فيلم «دعوت» افزود: اكنون هم مطمئن شده‌ام دليل اين‌كه گاه فيلمسازان خيلي خوب، فيلم‌هاي ضعيف مي‌سازند، مشكلاتي است كه براي فيلم‌هاي خوب آنها پيش مي‌آيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha