• دوشنبه / ۲۱ دی ۱۳۸۸ / ۱۸:۲۲
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 8810-11095
  • منبع : خبرگزاری دانشجویان ایران

بشار اسد: کشورهاي منطقه با توطئه‌هاي قدرت‌هاي بيگانه مقابله كنند متكي: توطئه قدرت‌ها براي ايجاد تفرقه ميان کشورهاي منطقه است

بشار اسد:
کشورهاي منطقه با توطئه‌هاي قدرت‌هاي بيگانه مقابله كنند
متكي:
توطئه قدرت‌ها براي ايجاد تفرقه ميان کشورهاي منطقه است

رييس‌جمهور سوريه از جمهوري اسلامي ايران به عنوان کشور قدرتمند منطقه ياد کرد و گفت: همکاري‌هاي تهران و دمشق در مديريت مشترک تحولات منطقه سازنده و رو به پيشرفت است.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بشار اسد در ديدار منوچهرمتکي ـ وزير امور خارجه کشورمان ـ، مسير روابط تهران و دمشق را راهبردي، برادرانه، نزديک، درازمدت و ريشه‌يي توصيف کرد و افزود: گام‌هاي خوبي در توسعه مناسبات و همکاري‌هاي دوجانبه برداشته شده است.

اسد با ابراز خرسندي از سفر متکي به سوريه و تقدير از سياست‌هاي منطقه‌يي جمهوري اسلامي ايران تصريح کرد: هرگونه تحول در روابط عراق و سوريه گامي مثبت در جهت تامين منافع دو کشور و منطقه خواهد بود.

او موضوع انتخابات مجلس دو ماه آينده عراق را نيز يادآور شد و آن را براي منطقه سرنوشت‌ساز و موثر برشمردند.

بشار اسد با اشاره به توطئه قدرت‌هاي بيگانه براي تقويت حضورشان در منطقه، بر ضرورت همکاري کشورهاي منطقه در جهت ايجاد ساز وکارهاي لازم براي مقابله با اين توطئه‌ها تاکيد کرد.

وزير امور خارجه کشورمان نيز در اين ديدار با ابلاغ سلام گرم محمود احمدي‌نژاد به بشار اسد، از رفت و آمد متقابل مقام‌ها و رايزني‌هاي مستمر دو کشور در عرصه‌هاي سياسي، اقتصادي، فرهنگي و هم‌چنين مجلس‌هاي دو کشور ابراز خرسندي کرد و فضاي همکاري‌ها به ويژه در زمينه اقتصادي، بازرگاني و فن‌آوري را مطلوب توصيف كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از واحد مركزي خبر، منوچهر متکي همکاري‌هاي منطقه‌يي و چندگانه را مکمل روابط دوجانبه دانست و ايجاد تسهيلات کنسولي ميان کشورها را در جهت تسهيل همکاري‌ها، مثبت ارزيابي کرد.

وي با اشاره به بحران‌هاي جاري در منطقه از جمله اوضاع نگران‌کننده و چشم‌انداز تيره در افغانستان، عراق، فلسطين و يمن، اين اوضاع را ناشي از حضور و دخالت نيروهاي بيگانه و توطئه قدرت‌ها براي ايجاد تفرقه و جدايي ميان کشورهاي منطقه دانست.

متکي با يادآوري ناکامي و شکست سياست‌هاي هشت ساله آمريکا در منطقه که حاصل آن فقط افزايش ناامني، بي‌ثباتي و تشديد افراط‌گرايي و تروريسم در منطقه بوده است، تصريح کرد: افراط‌گرايي مرز جغرافيايي ندارد و تکرار اين سياست‌هاي شکست خورده در هر منطقه ديگري هيچ دستاوردي به جز نتايج گفته شده، درپي نخواهد داشت.

وزير امور خارجه کشورمان در تشريح تحرکات جاري در مساله فلسطين، جنايت‌هاي مستمر رژيم صهيونيستي عليه مردم مظلوم اين سرزمين، محاصره و اعمال فشار روز افزون بر اهالي بي‌دفاع غزه را محکوم کرد و افزود: حل عادلانه، شرافتمندانه و پايدار مساله فلسطين در گرو استيفاي حقوق مردم فلسطين و آزادسازي کامل سرزمين‌هاي اشغالي است بنابر اين تجربه نشان داده هرگونه طرحي که فاقد مولفه‌هاي لازم براي اين خواسته‌هاي مشروع باشد، شکست و ناکامي سرنوشت حتمي آن است.

وي در ادامه با اشاره به توطئه‌ها و طرح‌هاي بزرگي که عليه کشورهاي منطقه صورت مي‌پذيرد، چنين اعمالي را به نفع آمريکا و رژيم صهيونيستي برشمرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha