• دوشنبه / ۲۱ دی ۱۳۸۸ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8810-10331
  • خبرنگار : 71021

نظر رييس جامعه تورگردانان درباره نمايشگاه اسپانيا: اگر انتقادي شد مسؤولان با آسودگي پاسخ دهند گاهي از بيان مطلب با مسؤولان عاجزيم آن را با رسانه مطرح مي‌كنيم

نظر رييس جامعه تورگردانان درباره نمايشگاه اسپانيا:
اگر انتقادي شد مسؤولان با آسودگي پاسخ دهند
گاهي از بيان مطلب با مسؤولان عاجزيم آن را با رسانه مطرح مي‌كنيم

درحالي‌كه تعدادي از مديران دفاتر خدمات مسافرتي متقاضي حضور در نمايشگاه گردشگري فيتور اسپانيا نسبت به دريافت به‌موقع رواديد مورد نياز و رسيدن به اين نمايشگاه اظهار نگراني كرده بودند و ترديد داشتند، مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري در اين‌باره گفت: طبق اعلام سفارت اسپانيا در ايران، صدور رواديد در مرحله‌ي اداري است و 27 دي‌ماه، رواديد متقاضيان ايراني نمايشگاه فيتور صادر مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدحسين برزين اظهار كرد: به‌دليل تعطيلي سفارتخانه‌هاي اروپايي در كريسمس، اين شركت با هماهنگي‌هاي انجام‌شده با وزارت امور خارجه موفق شد تا خارج از نوبت، تمام مدارك درخواستي سفارت اسپانيا را براي صدور رواديد اين كشور تحويل دهد.

برخي فعالان بخش خصوصي درباره‌ي دير فرستادن دعوت‌نامه‌هاي نمايشگاه گردشگري فيتور اسپانيا براي متقاضيان و نداشتن اطمينان به حضور ايران در اين نمايشگاه براساس تجربه‌ي نمايشگاه پيش (WTM لندن) نگراني‌هايي را اظهار كرده بودند كه برزين در اين‌باره معتقد است، اين افراد درباره‌ي نمايشگاه گردشگري اسپانيا بدون اطمينان از صحت و سقم آن، اطلاعات مخدوشي را منتشر و ابهام‌افكني كرده‌اند.

اما ابراهيم پورفرج ـ رييس هيأت مديره‌ي جامعه‌ي تورگردانان ـ در اين‌باره به خبرنگار ايسنا گفت: نمايشگاه گردشگري فيتور اسپانيا، 30 دي‌ماه و كم‌تر از 10 روز ديگر برپا مي‌شود و متقاضيان آن هنوز تكليف مشخصي ندارند. اكنون مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري با يادداشتي كه از وزارت امور خارجه گرفته، پي‌گير دريافت رواديد براي متقاضيان نمايشگاه گردشگري اسپانياست.

وي بيان كرد: چرا چنين دردسرهايي را بايد به دولت واگذار كنيم؟ دليلي ندارد، از وزارت امور خارجه در اين‌باره كمك بگيريم. چرا اين وزارتخانه را بايد به چالش بكشيم و افراد ديگري برخي كم‌كاري‌ها را جبران كنند؟

اين تورگردان معتقد است: شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري بايد آن‌قدر توانايي داشته باشد كه امور اداري مربوط به رواديد را خود بتواند انجام دهد. ما بايد در شرايط اضطرار از وزارت امور خارجه كمك بگيريم. اگر شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري واقعا مي‌تواند مشكلات مربوط به نمايشگاه‌ها را رفع كند، چرا به وزارت امور خارجه براي دريافت رواديد متوصل مي‌شود. چون آن‌ها به‌موقع تصميم نمي‌گيرند، براي زمين تقاضا نمي‌دهند و آن را اجاره نمي‌كنند و هر كاري را در زمان مشخص آن انجام نمي‌دهند، براي همين با مشكل مواجه مي‌شوند و آن‌وقت به دولت مراجعه مي‌كنند.

وي ادامه داد: ما 1100 متر زمين نمايشگاه سال گذشته‌ي آلمان را هم از دست داديم و با رايزني بسيار توانستيم، 500 متر زمين ديگر از مسؤولان اين نمايشگاه بخريم و به ستاد نمايشگاه‌ها بدهيم. زمين نمايشگاه امسال لندن را هم از دست داديم و از روي ناچاري زمين خيلي نامناسبي را تهيه كرديم. بحث اصلي ما اين است كه اگر مسؤوليتي را برعهده گرفته‌اند، پاسخ‌گو باشند.

پورفرج در واكنش به سخنان مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري مبني بر اين‌كه برخي دست‌اندركاران بخش خصوصي كه درباره‌ي ديرفرستادن دعوت‌نامه‌هاي اين نمايشگاه، ادعاهايي را مطرح كرده‌اند، با كمال تأسف خود براي دريافت دعوت‌نامه در موعد زمان مراجعه نكرده‌اند، توضيح داد: من اصلا براي نمايشگاه گردشگري اسپانيا تقاضا نداده‌ام كه براي من دعوت‌نامه صادر كرده‌اند، چون اسپانيا بازار هدف شركت گردشگري من نيست؛ اما هدف تعدادي از تورگردانان ايراني است. چون من مسؤوليت صنفي دارم و همكارانم در جامعه‌ي تورگردانان گاهي توقع رسيدگي به مسائل را از من به‌عنوان رييس هيأت مديره دارند، بنابراين اگر يك درصد هم موضوع به من برگردد، تلاش مي‌كنم، مشكل را مطرح و پي‌گيري كنم.

او درباره‌ي ديگر اظهارات مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري با موضوع پي‌گيري اطلاعات مربوط به نمايشگاه‌ها از سايت اينترنتي شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري و بررسي صحت و سقم مطالب پيش از رسانه‌يي كردن آن‌ها، اظهار داشت: آيا اين شركت براي آژانس‌ها بخش‌نامه كرده كه از طريق سايت اينترنتي اين شركت، مسائل مربوط به نمايشگاه‌ها را پي‌گيري كنند و آيا در اين زمينه اطلاع‌رساني كرده، در كدام نشست و به چه كسي اين موضوع را گفته است؟ من كه بارها در نشست‌هاي اين شركت حضور داشتم، چنين موضوعي را نشنيده‌ام. اگر اين كار را انجام نداده‌اند، پس ديگران هم هر آن‌چه را دريافت كرده‌اند، منتقل مي‌كنند و تا زماني كه كاري انجام نشده است، آن را واقعا انجام‌نشده مي‌دانند، مگر آن‌كه مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري اطلاعات دقيق را در اختيار آژانس‌ها و اتحاديه‌ها قرار دهد و آژانس‌هاي ديگر هم از طريق اين تشكل‌ها در جريان امور قرار گيرند.

رييس هيأت مديره‌ي جامعه‌ي تورگردانان ايران بيان كرد: وقتي مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري پاسخ‌گو نيست، خودبه‌خود آژانس‌ها به رسانه‌ها مراجعه مي‌كنند تا شايد از اين طريق، پاسخ پرسش‌هاي خود را دريافت كنند. اگر كار خوبي هم انجام شده باشد، حتما به رسانه‌ها اطلاع مي‌دهيم.

وي گفت: آيا اين كار بدي است كه شركت‌كنندگان ايراني در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي درباره‌ي اوضاع آن نمايشگاه‌ها بگويند؟ اگر انتقادي شده است، مسؤولان با آسودگي پاسخ دهند. دادن پاسخ با خشم و كينه اين معني را مي‌دهد كه يا نمي‌توانند پاسخ دهند يا خود را برتر مي‌دانند.

پورفرج تأكيد كرد: اظهار نظر بخش خصوصي اصلا بي‌احترامي به شخص خاصي نيست، بلكه گاهي ما از بيان مطالب با مسؤولان عاجز مي‌مانيم و آن‌ها را با رسانه‌ها مطرح مي‌كنيم.

محمدعلي واقفي نيز كه پيش از اين درباره‌ي حضور در نمايشگاه گردشگري اسپانيا اظهار نگراني كرده بود، اين‌بار به‌عنوان يك متقاضي شركت در نمايشگاه فيتور به خبرنگار ايسنا‌ گفت: اين نمايشگاه 30 دي‌ماه افتتاح مي‌شود و غرفه‌ي ايران دست كم 29 دي‌ماه بايد آماده باشد. بنابراين ما 28 دي‌ماه بايد حركت كنيم. طبق گفته‌هاي مديرعامل شركت نمايشگاه‌ها، رواديد متقاضيان 27 دي‌ماه آماده مي‌شود. آيا ما واقعا نمي‌خواهيم ابزار تبليغاتي مورد نياز خود را آماده كنيم و بايد تا آخرين لحظه صبر كنيم تا مطمئن شويم كه رواديد مي‌گيريم يا نه؟

وي ادامه داد: بحث ما اين است، نمايشگاهي كه تا كم‌تر از 10 روز ديگر افتتاح مي‌شود، بايد اكنون رواديد آن آماده باشد تا متقاضيان قطعي از شركت در اين نمايشگاه مطمئن باشند.

واقفي بيان كرد: سال گذشته، ما همين نمايشگاه‌ را از دست داديم و نتوانستيم براي آن رواديد دريافت كنيم و ستاد نمايشگاه‌ها فقط با يك آژانس از اصفهان توانست در فيتور اسپانيا حاضر شود.

اين عضو هيأت مديره‌ي جامعه‌ي تورگردانان اظهار داشت: ما چه اطلاعات مخدوشي را درباره‌ي نمايشگاه گردشگري فيتور اسپانيا منتشر كرده‌ايم؟ ما فقط گفتيم، دعوت‌نامه‌هاي اين نمايشگاه را دير فرستادند و اگر معتقدند اين‌طور نيست، چرا رواديد 27 دي‌ماه صادر مي‌شود. ما كه فقط نمي‌خواهيم آن‌جا باشيم. بايد پيش از رفتن، هتل رزرو و قرارهاي خود را تنظيم كنيم. اگر شركت نمايشگاه‌ها واقعا به‌موقع اقدام كرده است، ديگر به يادداشت وزارت امور خارجه چه نيازي داشت؟

واقفي يادآور شد: وقتي ما در نمايشگاهي حضور مي‌يابيم، از يك‌ماه پيش به تمام همكاران خارجي خود كه با آن‌ها ارتباط داريم يا مي‌خواهيم ارتباط داشته باشيم، اعلام مي‌كنيم كه در اين نمايشگاه شركت مي‌كنيم و وقت ديدار با آن‌ها را تنظيم مي‌كنيم.

وي اضافه كرد: هرچه زودتر از حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي مطمئن شويم، امكان تنظيم قرارها و برقراري آن‌ها بيش‌تر است و هرچه ديرتر اقدام كنيم، امكان دارد، مشتري‌هاي خود را از دست دهيم. ما تا 27 دي‌ماه نمي‌توانيم صبر كنيم كه اگر رواديد صادر شد، قرارها را تنظيم كنيم، چون در آن صورت هيچ كسي به ديدن ما نمي‌آيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha