• یکشنبه / ۲۰ دی ۱۳۸۸ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 8810-10018
  • خبرنگار : 71144

توضيحات روابط عمومي مركز امور مناطق آزاد ويژه اقتصادي: «حمايت مادي و معنوي از برگزاري نمايشگاه‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي در جهان مرسوم است»

روابط عمومي مركز امور مناطق آزاد ويژه اقتصادي اعلام كرد:«حمايت مادي و معنوي از برگزاري نمايشگاه‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي ، هنري ، ورزشي و ... امري مرسوم در جهان بوده وکشورهاي حاشيه خليج‌فارس با صرف هزينه‌هاي کلان و دعوت و حمايت از هنرمندان، ورزشکاران و ... ديگر کشورها ، سعي در بهره برداري‌هاي تبليغاتي،خبري،گردشگري و اقتصادي براي کشور خود را دارند.»

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،روابط عمومي مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي در نمابري اعلام كرد:«با توجه به انتشار تحليلهاي شخصي،غيرمستند و غيرواقعي در بعضي سايت‌هاي خبري متکي بر شايعات و شنيده‌ها درباره دلايل تغيير و تحولات در ميان مديران و اعضاي هيات مديره برخي مناطق آزاد، موارد ذيل را جهت شفاف‌سازي و تنوير افکار عمومي جهت انعکاس دررسانه‌هاي نقل کننده تهيه و ارسال کرده است:

1- حمايت مادي و معنوي از برگزاري نمايشگاه‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي ، هنري ، ورزشي و ... امري مرسوم در جهان بوده وکشورهاي حاشيه خليج‌فارس با صرف هزينه‌هاي کلان و دعوت و حمايت از هنرمندان، ورزشکاران و ... ديگر کشورها ، سعي در بهره برداري‌هاي تبليغاتي،خبري،گردشگري و اقتصادي براي کشور خود را دارند.

اين قبيل حمايت‌هاي مادي و معنوي در داخل ايران توسط دستگاه‌ها ونهادها نيز امري عادي است.به‌عنوان نمونه شهرداري تهران حامي مالي برخي همايشها، نمايشگاه‌ها ، جشنواره‌ها و حتي ساخت فيلم‌هاي سينمايي است و گفته مي‌شود فيلم «درباره الي» نيز با حمايت مالي شهرداري تهران ساخته شده است.

2- در راستاي رونق، توسعه و معرفي ظرفيت‌ها و جاذبه‌هاي گردشگري و اقتصادي مناطق آزاد کشور،از ديرباز جشنواره‌ها و نمايشگاه‌هاي مختلف فرهنگي،هنري و اقتصادي در اين مناطق برگزار مي‌شود که از جمله آنها ، حمايت از برگزاري نمايشگاه عکس خانم هديه تهراني در نوروز سال 89 در مناطق آزاد قشم و کيش تحت‌عنوان «آب» است (لازم به ذکر است عکس‌هايي که در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته خواهند شد، تماما مربوط به آبهاي کشور است که طي چهار سال از چشمه‌ها ، رودخانه‌ها ، درياچه‌ها و سواحل خليج‌فارس و درياي عمان به شيوه‌اي نوين عکاسي شده‌اند).

اما از آنجا که متاسفانه برخي سايت‌هاي خبري طبق شيوه مرسوم خود با تکيه بر شايعات و شنيده‌ها بدون ارائه هرگونه مدرک مستند، خبر برخورد با يک مدير را که مخالف برگزاري اين نمايشگاه است منتشر کرده‌اند مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي کشور ضمن تکذيب اين خبر مراتب فوق را جهت تنوير افکار عمومي و رسانه‌هاي محترم اعلام مي‌دارد.

3- اما سوال مهم اينجاست که علت اصلي اينگونه مخالفت‌ها که هنوز براي همگان روشن نيست،چيست؟ آنچه به نظر مي‌رسد تنها ريشه اعتراض به اين فعاليت،مصارف سياسي است چه بسا اگر نهاد ديگري متولي باجراي اين اقدام فرهنگي و هنري مي‌شد با انتقاداتي اينچنين غيرمنصفانه روبرو نمي‌گرديد.

در پايان مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي ضمن تشکر و قدرداني از همراهي صادقانه و صميمانه اصحاب رسانه،هنرمندان و صاحبان فکر با مرکز امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي، اين مرکز اعلام مي‌دارد جهت رونق و توسعه اين مناطق همچون گذشته آماده دريافت طرح‌ها ، پيشنهادات و حمايت از فعالان حوزه‌هاي مختلف با لحاظ شرايط و توافقات في‌مابين است.»

 

انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha