/استراتژي توسعه صنعتي خودرو/ يك مدرس دانشگاه: مبناي هدفگذاري صادرات يك ميليون خودرو درسال 1404 بايد مشخص شود
بايد مباني مطالعاتي و تحقيقاتي استراتژي توسعه صنعتي خودرو و چگونگي رسيدن به شاخصها و ارقام قيد شده در آن اعلام شود.
اوستا گودرزي - عضو هيات علمي دانشكده مهندسي خودرو دانشگاه علم و صنعت - در گفتوگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب افزود: بايد ديد شاخص و ارقام ذكر شده در اين استراتژي تا چه حد متكي بر مباني مطالعاتي و تحقيقاتي است.
وي با بيان اينكه پايه اصلي تدوين استراتژي بلند مدت 15 ساله براي صنعت خودرو، آينده پژوهي در عرصههاي مختلف مربوط به اين صنعت است، خاطرنشان كرد: به عنوان مثال براي تدوين اين استراتژي بايد روندهاي آتي ارتقاي تكنولوژي صنعت خودرو در عرصههاي داخل و خارجي در 15 سال آينده بررسي شده باشد.
او خاطرنشان كرد: همچنين روندهاي آتي تغييرات استانداردهاي اجباري خودرو، انتظارات مشتري و وضعيت رقبا در عرصه داخلي و خارجي در 15 سال آينده نيز بايد بررسي و پيشبيني شده باشد.
وي با بيان اينكه در صورت انجام چنين مطالعاتي و برآورد مقدار تقاضاي بالقوه خودرو در سال 1404 در كشور و جهان است كه ميتوان شاخصهاي درستي را در خصوص توليد و صادرات خودرو در سال 1404هدفگذاري كرد، تصريح كرد: به عنوان مثال بايد ديد كه تدوينكنندگان استراتژي توسعه صنعتي خودرو چه نوع تلقي در خصوص آينده استانداردهاي آلايندگي خودرو در 15 سال آينده در جهان داشتهاند كه بر مبناي آن هدفگذاري صادرات يك ميليون خودرو در سال 1404 را در نظر گرفتهاند.
گودرزي خاطرنشان كرد: به هر حال ضروري است در كنار انتشار شاخصها و ارقام استراتژي توسعه صنعتي خودرو مباني مطالعاتي، نظري و تحقيقاتي نحوه هدفگذاري و رسيدن به اين شاخصها و ارقام نيز اعلام شود تا ديد كه اين استراتژي تا چه حد پايه علمي، عقلاني و امكان اجرايي شدن دارد.
انتهاي پيام
- در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
- -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
- - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزههای دین مبین اسلام باشد معذور است.
- - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نظرات