• یکشنبه / ۸ آذر ۱۳۸۸ / ۱۳:۳۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8809-01901.155127
  • خبرنگار : 71091

اطبايي در پي جوايز اخير «درباره‌الي»: امسال كيفيت فيلم‌ها در آسياپاسفيك به‌طرز قابل توجهي بالا بود ‌ سينماي ايران صد و بيستمين جايزه‌ي بين‌المللي‌اش را گرفت

اطبايي در پي جوايز اخير «درباره‌الي»:
امسال كيفيت فيلم‌ها در آسياپاسفيك به‌طرز قابل توجهي بالا بود ‌
سينماي ايران صد و بيستمين جايزه‌ي بين‌المللي‌اش را گرفت

محمد اطبايي گفت: دو جايزه‌ي اخير سينماي ايران از جايزه‌ي آسياپاسفيك، 120 جايزه‌ي بين‌المللي سينماي ايران در سال جاري است.

در پي اهداي جايز‌ه‌ي ويژه هيات‌داوران و بهترين فيلم‌نامه به «درباره‌الي» در جايزه‌ي آسياپاسفيك، اين كارشناس بين‌المللي سينماي ايران و عضو هيات انتخاب جايزه‌ي آسياپاسفيك با بيان اين مطلب به خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)،گفت: اين رقم در مقايسه با 150 جايزه‌ي بين‌المللي كه سينماي ايران سال گذشته دريافت كرده است، رقم قابل توجهي است هم از لحاظ كمي و هم از لحاظ كيفي. چون امسال سينماي ايران در جشنواره‌هاي مهمي چون كن، ونيز، كارلووي‌واري، مونترال نيز جوايزي گرفته است.

اطبايي با اشاره به فيلم‌هاي شركت‌كننده در جايزه‌ي آسياپاسفيك ادامه داد:امسال به طرز قابل توجهي كيفيت فيلم‌ها بالا بود و رقابت فشرده‌اي در آسيا پاسفيك وجود داشت و صحبتي هم كه با هيأت داوران داشتيم آنان معتقد بودند تمامي فيلم‌ها كيفيت بالايي دارند.

وي با اشاره به فيلم «تهمت» كه در بخش مستند جايزه‌ي آسياپافيك بهترين فيلم شد، تصريح كرد:اين فيلم كاملا يك فيلم ضدصهيونيستي است كه به موضوعي ضديهودي‌گري مي‌پردازد.

اطبايي گفت:اين فيلم موضوع ضديهودي‌گري را پيگيري مي‌كند كه در پايان فيلم نشان مي‌دهد اين موضوع در تاريخ معاصر وجود خارجي ندارد و اين بهانه‌ كه دولت صهيونيست به واسطه آن مظلوم‌نمايي مي‌كند، دروغ است.

وي يادآور شد: با تهيه‌كننده اتريشي كار صحبت مي‌كردم، ايشان مي‌گفت مشكلات بسيار زيادي براي كارگردان‌ اين فيلم در اسرائيل به وجود آمده است.

اطبايي توصيه كرد: تلويزيون ايران با توجه به موضوع اين مستند آن را، براي نمايش خريداري كند چون آنچه در اين سال‌ها اسراييل درباره ضديهودي‌گري مطرح مي‌كند و بواسطه‌ي آن مظلوم‌نمايي كرده است در اين مستند كاملا آشكار مي‌شود كه دروغ بوده است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha