• چهارشنبه / ۴ آذر ۱۳۸۸ / ۱۳:۱۶
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8809-00381.149667

مديرعامل واگن پارس درگفت‌وگوباايسنا: رييس جديد ايدرو براي توسعه صنعت واگن‌سازي اولويت قائل شود تعرفه واردات انواع واگن و لکوموتيو به 35 درصد افزايش خواهد يافت

مديرعامل واگن پارس درگفت‌وگوباايسنا:
رييس جديد ايدرو براي توسعه صنعت واگن‌سازي اولويت قائل شود
تعرفه واردات انواع واگن و لکوموتيو به 35 درصد افزايش خواهد يافت
مديرعامل شركت واگن پارس گفت: تا زماني كه مشكلات صنعت واگن‌سازي كشور به صورت ريشه‌اي حل نشوند، نمي‌توان انتظار توسعه اين صنعت را داشت. غلامرضا رزازي در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در پاسخ به اين سوال كه چه پيشنهادي براي رييس جديد ايدرو جهت رفع مشكل صنعت واگن‌سازي كشور داريد؟ توضيح داد: پيشنهادات خود را براي حل مشكلات صنعت واگن‌سازي به رييس جديد سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران ارايه كرده و منتظر برگزاري نشستي با وي به منظور بررسي مشكلات صنعت واگن‌سازي و ارايه راهكار براي حل اين مشكلات هستيم. وي با بيان اين‌كه ايدرو تاكنون حمايت‌هاي خوبي از صنعت واگن‌سازي داشته است، افزود: اين سازمان حتي براي تامين منابع مالي موردنياز براي دستيابي به دانش فني و طراحي در صنعت واگن‌سازي نيز اعلام آمادگي كرد كه البته اين كار منوط به پيدا كردن خريدار محصول توليدي بود كه متاسفانه هم‌اكنون به دليل مشكلات مختلف سفارش چنداني به واگن‌سازان داخلي ارايه نمي‌شود. به گفته اين كارشناس مسوول، صنعت واگن سازي كشور قادر است در صورت رفع برخي از موانع وارد عرصه‌هايي مانند توليد لكوموتيو برقي، ديزلي با برند داخلي و حتي ساخت واگن مترو با درصد داخلي سازي بالا شود. وي با اشاره به پيشنهاد ارايه شده به وزارت صنايع و معادن براي حل بخشي از مشكلات صنعت واگن‌سازي كشور توضيح داد: براساس اين پيشنهاد قرار است تعرفه واردات انواع واگن و لکوموتيو به 35 درصد افزايش يابد و واردات واگن‌ و لكوموتيو دست دوم با عمر بيش از هفت سال نيز ممنوع شود كه اميدواريم طي چند هفته آينده اين پيشنهاد در هيات دولت به تصويب برسد. مديرعامل واگن پارس همچنين با اشاره به مشكلات مالي صنعت واگن‌سازي كشور خاطرنشان كرد: هم‌اكنون خريداران واگن قادر به دستيابي به منابع مالي بانكي نبوده و بيشتر ترجيح مي دهند به واردات واگن‌هاي دست دوم ارزان‌قيمت رو بياورند. رزازي با اشاره به اين‌كه سازمان گسترش و نوسازي صنايع بايد در دوره جديد براي توسعه صنايع ريلي و صنعت واگن‌سازي كشور اولويت قائل شود، عنوان كرد: هم‌اكنون هفت كارخانه رسمي واگن‌سازي در كشور وجود دارد كه قادرند بخش قابل توجهي از نياز داخلي به انواع واگن و لكوموتيو را تامين كنند، اما متاسفانه هم‌اكنون سفارش چنداني به آن‌ها نمي‌شود. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha