• جمعه / ۲۲ آبان ۱۳۸۸ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 8808-04579
  • منبع : نمایندگی گیلان

رييس مرکز آمار ايران: اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها کاهش فاصله طبقاتي را به دنبال دارد

رييس مرکز آمار ايران:
اجراي طرح هدفمند كردن يارانه‌ها کاهش فاصله طبقاتي را به دنبال دارد

رييس مرکز آمار ايران گفت: در حال حاضر در70 کشور دنيا طرح مشابه هدفمند شدن يارانه‌ها در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دکتر محمد مدد در همايش طرح هدفمند شدن يارانه‌ها در رشت گفت: با اجراي طرح تحول اقتصادي که هر هفته به طور نزديک تمام ابعاد آن بررسي مي شود فاصله بين غني و فقير در جامعه کاهش پيدا خواهد کرد.

وي با اشاره به اينکه در حال حاضر ضريب جيني غني ترين فرد روستايي نسبت به فقيرترين فرد روستايي 13 برابر تفاوت درآمد دارد، گفت: اين ميزان در سال گذشته 13.6 برابر بوده است که با اقدامات انجام شده توانستيم کاهش ايجاد کنيم اما روند بهتر شدن بسيار کند پيش مي رود.

مدد در ادامه گفت: در حال حاضر در کشور، 18 ميليون خانوار با 72 ميليون نفر جمعيت در کشور وجود دارد که به 10 دهک تقسيم شده‌اند که البته دهک سازي و شناسايي اقشار جامعه از سخت ترين مراحل اجراي طرح هدفمند سازي يارانه ها بوده است.

رييس مرکز آمار ايران با اشاره به اينکه براساس آمارها فاصله درآمدي غني ترين افراد جامعه با فقيرترين افراد 40.1 بود که با اجراي اقداماتي از قبيل سهام عدالت و فعاليت‌هاي انجام شده در روستاها اين رقم را به 39 رسانده‌ايم، گفت: 12 ميليون خانوار در کشور حتي يک خودرو ندارند و در استفاده از بنزين دهک دهم 20 برابر دهم اول بنزين مصرف مي کنند و با سريعتر اجرا شدن طرح هدفمند شدن يارانه‌ها اين مشکلات به حداقل خواهد رسيد.

وي افزود: همچنين دو ميليون عشاير در کشور50 درصد گوشت قرمز کل کشور را تامين مي کنند که از يارانه‌هاي بنزين، آب، برق و گاز هيچ سودي نمي برند.

مدد با اشاره به اينکه با اجراي هدفمند شدن يارانه‌ها شاهد افزايش کارآيي نظام اقتصادي، کاهش اتلاف منابع، کاهش قاچاق کالاي يارانه، افزايش شفافيت درآمد دولت و دستگاههاي دولتي و ساير موارد مشخص خواهد شد، تصريح کرد: از اول آذر اطلاع رساني در کشور با کد ملي و کد رهگيري در سايت تعيين شده براي افراد دهک هاي اول تا چهارم که بيش از شش ميليون خانوار کشور را تشکيل مي دهند کارت بانک صادر خواهد شد.

وي تصريح کرد: جهت رفع اشکال پر کردن فرم از سوي دولت مقرر شده که نسبت به جمع آوري اطلاعات اقتصادي توسط وزارت رفاه اقدام شده و نتايج آن در اختيار مرکز آمار ايران قرار داده شود تا نسبت به به روز رساني اقتصادي خانوار اقدام لازم انجام شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha