• سه‌شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۸۸ / ۱۳:۱۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8808-00488.134188

رييس ستاد حج و زيارت در مدينه: تاكنون از تزريق واكسن آنفلوآنزا توسط عربستان خبري نبوده است زنان ايراني انگشت‌نگاري و چهره‌نگاري نمي‌شوند

رييس ستاد حج و زيارت در مدينه:
تاكنون از تزريق واكسن آنفلوآنزا توسط عربستان خبري نبوده است
زنان ايراني انگشت‌نگاري و چهره‌نگاري نمي‌شوند

رييس ستاد حج و زيارت در مدينه گفت: پس از يك‌هفته راه‌اندازي و پي‌گيري امور در مدينه، نخستين حجاج به اين شهر وارد شدند و از ساعت يك بامداد پذيرش داشتيم.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به مدينه‌ي منوره، مسعود مجردي صبح امروز (سه‌شنبه، 12 آبان‌ماه) در نشستي خبري بيان كرد: در پروازهاي اول بين دو تا سه‌ساعت و در برخي پروازها مانند اصفهان و تبريز هشت تا نه‌ساعت تأخير داشتيم كه اين تأخيرها با جايگزيني هواپيما به حداقل رسيده‌اند.

او ادامه داد: امروز دومين روز ورود زائران است و مدت اقامت زائران در مدينه هفت روز است. نخستين اعزام‌ها را نيز 18 آبان‌ماه به سوي مكه خواهيم داشت. هم‌چنين تا 23 آبان‌ماه پروازها به مدينه ادامه خواهند داشت، سپس پروازها به جده خواهند بود. در موسوم دوم دوباره اعزام به مدينه را خواهيم داشت. در مجموع، دوسوم حجاج مدينه‌قبل و يك‌سوم مدينه‌بعد هستند.

وي اظهار داشت: به اندازه‌اي كه ما آنفلوآنزا را جدي گرفتيم، كشور ميزبان اين امر را جدي نگرفته و در مراكز مختلف زيارتي در اين‌باره از سوي عربستان كار جدي صورت نگرفته است. هم‌چنين تاكنون از تزريق واكسن آنفلوآنزا توسط كشور عربستان خبري نبوده است.

مجردي گفت: مهم‌ترين مشكل ما، درباره‌ي اسكان زائران بوده و براي هر زائر بيش از يك‌ميليون تومان خسارت به سازمان حج و زيارت تحميل شده است.

وي افزود: مشكل خاصي درباره‌ي آنفلوآنزا تا به‌حال نداشته‌ايم و بازگرداندن حجاج را نيز تاكنون از سوي عربستان شاهد نبوده‌ايم.

او به گنجايش كم فرودگاه مدينه اشاره كرد و ادامه داد: عرضه و تقاضا با هم در فرودگاه مدينه برابر نيستند. به همين دليل، شاهد بروز مشكلاتي هستيم.

رييس ستاد حج و زيارت در مدينه گفت: مشكل انگشت‌نگاري از زنان ايراني حل شده است و از آن‌ها ديگر انگشت‌نگاري و چهره‌نگاري نمي‌شود.

وي بيان كرد: از يكي از زائران مواد مخدر گرفته شد و اين مسأله ميزان حساسيت عوامل فرودگاه را افزايش داد و سخت‌گيري گمرك بيش‌تر شد. البته در مجموع، تا روز گذشته روند خوبي را در فرودگاه داشتيم؛ ولي متأسفانه از اين قبيل اقدامات وهن جمهوري اسلامي‌اند. اكنون تعدادي از بازداشتي‌هاي عمره در زندان به‌سر مي‌برند.

او افزود: در ديدار با امير مدينه درباره‌ي مسأله‌ي نمايشگاه دستاوردهاي حج گفت‌وگو مي‌شود و بناست، بعدها اين نمايشگاه در معرض ديد همه قرار گيرد.

مجردي بحث اداره‌ي بقيع را از حوزه‌ي اجرايي و سياسي عربستان جدا دانست و گفت: در اداره‌ي حرمين شريفين به‌شدت با دولت سعودي چالش داريم.

او يادآوري كرد: با ورود زنان به بقيع به‌شدت مخالفت مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌كه مسؤوليت رييس شوراي عالي حج برعهده‌ي رييس‌جمهور است، اضافه كرد: بناست در حوزه‌ي اجرايي، براي رفع مشكلات مذاكراتي انجام شوند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha