• سه‌شنبه / ۱۲ آبان ۱۳۸۸ / ۱۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8808-00295.132790

گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا از اقامه‌ي نماز صبح در مسجدالنبي

گزارش خبرنگار اعزامي ايسنا از اقامه‌ي نماز صبح در مسجدالنبي

مسجد حضرت محمد (ص) صبح امروز مملو از جمعيتي بود كه براي اقامه‌ي نماز جماعت صبح و زيارت مزار حضرت رسول‌الله (ص) به اين حرم شريف آمده بودند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به مدينه‌ي منوره، صبح امروز در جاي‌جاي حرم، مردمي حضور داشتند كه از كشورهاي مختلف به اين مكان مقدس آمده بودند. مردم با زبان‌ها و گويش‌هاي متفاوت در كنار يكديگر ايستادند و وقتي مؤذن اذان را سر داد، صفوف جماعت شكل گرفتند و امام جماعت به نماز ايستاد. در اين حال، مردم به او اقتدا كردند و نماز جماعت شكل گرفت.

ايرانيان حاضر در مسجد پيامبر (ص) نيز در كنار ديگر مسلمانان به نماز ايستادند. بلافاصله پس از نماز، ورودي قبرستان بقيع باز شد و فقط مردان اجازه‌ي ورود يافتند. قبور ائمه (ع) در بقيع شاهد ازدحام جمعيت، بخصوص شيعيان ايراني بود.

اشك و آه و اندوه بود كه از نهاد شيعيان برمي‌خاست. عده‌اي در گوشه‌اي به ذكر مصيبت اهل بيت (ع) پرداختند؛ ولي تا صدايي بلند مي‌شد، مأموران حاضر تذكر مي‌دادند. برخي كتاب دعا در دست به خواندن دعا مشغول بودند؛ ولي كتاب عده‌اي جمع‌آوري شد. تعدادي هم بي‌صدا گريه مي‌كردند.

مسلمانان ديگر كشورها به اين همه شور و اشتياق ايرانيان غبطه مي‌خوردند و از آن‌ها درباره‌ي قبور ائمه (ع) در قبرستان بقيع مي‌پرسيدند.

كاروان‌هاي ايراني سپس به چرخش در بقيع پرداختند و بخش‌هاي مختلف بقيع توسط روحانيون كاروان‌ها به زائران معرفي شدند. مظلوميت ائمه (ع) در اين قبرستان رخ مي‌نماياند.

انسان از خود خجل و شرمگين مي‌شود، زماني كه مشهدالرضا (ع) را به ياد مي‌آورد كه در دست ايراني‌هاست و چگونه آن را ارج مي‌نهيم و در اينجا ائمه (ع) چگونه در قبرستان بقيع مظلوم‌اند.

زانوها سست مي‌شوند و غم و غصه وجود انسان را پر مي‌كند. كبوتران بي‌شماري گرداگرد بقيع در پروازند. كاش من كبوتر صحن و سراي شما بودم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha