• پنجشنبه / ۱۴ آبان ۱۳۸۸ / ۱۳:۱۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8808-00141.131669

به دستور آيت‌الله ري‌شهري هياتي براي پيگيري مشكلات زائران در فرودگاه‌هاي عربستان مامور شدند

آيت‌الله ري‌شهري ـ نماينده‌ي ولي فقيه و سرپرست حجاج ايراني ـ عصر چهارشنبه ـ13 آبان ـ در نخستين نشست شوراي برنامه‌ريزي حج 88 درمدينه منوره، ابراز اميدواري كرد: كارگزاران حج با خلوص‌نيت همه توان خود را براي ارايه بهترين خدمت به بهترين مهمانان خداوند به‌كار بگيرند.

به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به مدينه‌ي منوره، وي هدف اصلي همه كارگزاران حج را خدمت به مهمانان خداوند دانست و گفت: آنچه مايه بركت مي‌شود، بعد از برنامه‌ريزي؛اخلاص، انگيزه پاك، الفت، همدلي و دوستي براي خدمت‌گذاري به حرمين شريفين است.

در اين نشست كه مصطفي خاكسار قهرودي رييس سازمان حج و زيارت، عمراني كاردار جمهوري اسلامي در رياض و قائمي‌مهر سركنسول جديد جمهوري اسلامي در عربستان حضور داشت، رييس ستاد مدينه و معاونين بعثه گزارشي از مقدمات انجام شده براي خدمتگذاري به زائران در مدينه منوره ارايه كردند.

مسعود مجردي رييس ستاد حج و زيارت در مدينه منوره با تشريح ملاقات‌هاي انجام شده با مسئولان امور حج و فرودگاه مدينه تصريح كرد: در اين مذاكرات برطرف شدن مشكل معطلي زائران در فرودگاه مدينه وعدم انگشت‌نگاري از بانوان را خواستار شديم و براساس موافقت مسئولان سعودي، انگشت‌نگاري از بانوان انجام نمي‌شود.

وي ادامه داد:حجم ورودي زائران به مدينه بسيار بيشتر از قبل است و مشكلات فني و سالن‌هاي محدود فرودگاه مدينه باعث تاخير در ارايه سرويس به زائران در فرودگاه مدينه شده است كه براساس وعده مسئولان سعودي اين مشكل بزودي حل خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمين عرب معاون برنامه‌ريزي و نظارت بعثه مقام معظم رهبري نيز در گزارشي اعلام كرد: گروه پيشرو بعثه از چهارم آبان‌ماه در مدينه منوره مستقر شدند و همزمان با ورود زائران، بعثه نيز براي‌ خدمت‌رساني به آنان آمادگي داشت.

حجت‌الاسلام بيات مسئول فرهنگي و تبليغي بعثه در حج سال جاري نيز از برگزاري روزانه سه جلسه عمومي در هتل‌ها و پنج جلسه براي بانوان خبر داد و افزود: دو گروه تواشيح در كنار تلاوت قران در هتل و مراسم‌هاي بعثه برنامه اجرا خواهند كرد.

به گزارش ايسنا، در پايان اين جلسه آيت‌الله‌ ري‌شهري نماينده ولي فقيه براي مذاكره و پيگيري و حل مشكلات در فرودگاه‌هاي عربستان، هياتي را در عربستان و ايران مامور كرد.

گفتني است:برخي از زائران ايراني خانه خدا به هنگام عزيمت آيت‌الله ري شهري به عربستان، در هواپيما در ديدار و گفتگو با نماينده ولي‌فقيه از برخورد نامناسب در فرودگاه‌هاي ايران گلايه كردند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha