• جمعه / ۱ آبان ۱۳۸۸ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8808-00085.131205

معاون ايدرو در گفت‌وگو با ايسنا: متمركز شدن توليد تندر90 فضاي رقابتي را خدشه‌دار مي‌كند

معاون ايدرو در گفت‌وگو با ايسنا:
متمركز شدن توليد تندر90 فضاي رقابتي را خدشه‌دار مي‌كند
اميدواريم توليد تندر90 در يكي از دو كارخانه ايران خودرو يا پارس خودرو متمركز نشود، چرا كه توليد اين خودرو در هر دو كارخانه باعث ايجاد فضاي رقابتي در بازار داخلي تندر90 مي‌شود. عباس حاج فتحعلي‌ها ـ معاون بهره‌برداري و نوسازي سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران (ايدرو) ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين مطلب گفت: تاكنون چندين جلسه درباره موضوع توليد تندر90 ميان ذي‌نفعان اين پروژه يعني ايران خودرو، پارس خودرو، رنوپارس، قطعه‌سازان و سازمان گسترش و نوسازي صنايع (ايدرو) برگزار شده و تصميم بر اين است كه تيراژ توليد تندر90 افزايش يافته تا قيمت تمام شده توليد اين خودرو كاهش يافته و توليد آن براي دو خودروساز ايراني صرفه‌ اقتصادي پيدا كند. وي با اشاره به اين‌كه تمركز توليد تندر90 در يكي از دو كارخانه ايران خودرو يا پارس خودرو فقط يك پيشنهاد بوده كه در حال بررسي است، افزود: تا پايان امسال قرار است 25 هزار دستگاه تندر90 در كشور توليد شود و براي سال آينده نيز توليد 90 هزار دستگاه برنامه‌ريزي شده است. او با اشاره به اين‌كه ايدرو كاملا بر روند هماهنگي ميان دو خودروساز ايراني با رنوپارس در زمينه توليد تندر90 نظارت دارد، خاطرنشان كرد: اميدواريم رنوپارس هرچه زودتر طلب خود را دريافت كند و روند تامين قطعه نيز بدون مشكل انجام شود. از سوي ديگر دو خودروساز ايراني بايد هزينه تامين قطعات را كاهش دهند و تيراژ توليد را بالا ببرند، زيرا در غير اين صورت توليد تندر90 صرفه اقتصادي نخواهد داشت. فتحعلي‌ها با بيان اين‌كه هنوز هيچ تصميم قاطعي درباره پيشنهاد تمركز توليد تندر90 در يكي از دو كارخانه ايران خودرو يا پارس خودرو گرفته نشده است، عنوان كرد: هريك از دو خودروساز كه بتوانند تيراژ توليد تندر90 را افزايش دهند، سازمان گسترش و نوسازي صنايع از آن استقبال مي‌كند، اما در مورد پيشنهاد تمركز توليد هنوز هيچ تصميمي گرفته نشده است. اين مقام مسوول تاكيد كرد: در هر صورت هر دو شركت ايران خودرو و پارس خودرو روي توليد تندر90 سرمايه‌گذاري كرده‌اند و تصميم‌گيري در مورد تمركز توليد در يكي از اين دو كارخانه به اين سادگي نيست. معاون ايدرو افزود: تمركز توليد اگرچه شايد در ظاهر مزايايي داشته باشد، اما مضراتي نيز دارد كه از آن جمله مي‌توان به خدشه‌دار شدن فضاي رقابتي در بازار داخلي تندر90 اشاره كرد. گفتني است، توليد تندر90 در شركت ايران‌خودرو كه از چندي پيش متوقف شده بود، به تازگي در تيراژي پايين ازسرگرفته شده است. گويا مقامات شركت رنوپارس تامين كافي قطعه براي ايران خودرو را منوط به دريافت كامل طلب خود (700 ميليارد ريال) از اين خودروساز كرده‌اند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha