• چهارشنبه / ۸ مهر ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8807-00648.124432

«گردشگري، گرامي‌داشت گوناگوني‌ها» مدرس دانشگاه تهران: شعار امسال با شرايط ايران انطباق دارد

«گردشگري، گرامي‌داشت گوناگوني‌ها»
مدرس دانشگاه تهران:
شعار امسال با شرايط ايران انطباق دارد
مدرس دانشگاه تهران با اشاره به شعار امسال روز جهاني جهان‌گردي، گفت: صنعت گردشگري ابعاد گوناگوني دارد و اين شعار در راستاي توجه به بعد فرهنگي گردشگري است. محمدرضا رضواني در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بيان كرد: اين شعار در راستاي تأكيد بر شكل‌گيري الگوهاي جديد گردشگري و تمركز بر عنصر فرهنگ، عوامل فرهنگي و تنوع آن‌هاست. وي اظهار داشت: برخلاف گردشگري سنتي كه بر سواحل و درياها متكي بود، اين شعار تأكيدي بر گونه‌هاي جديد اين صنعت مانند گردشگري روستايي و عشايري، اكوتوريسم، گردشگري هنري، گردشگري تاريخي و فرهنگي، هنرهاي دستي، شاهكارهاي معماري و ارزش‌هاي اقوام و ملل دارد. اين رويكرد جديد مسلما آثار مثبتي خواهد داشت و با توجه به آن، فرهنگ‌هاي بومي شناخته و احيا مي‌شوند و در فرآيند بومي شدن كم‌تر دچار اضمحلال مي‌شوند. او گفت: گردشگري فرهنگي عاملي براي گسترش گردشگري در مناطق دورافتاده‌ي جوامع است و فرصت‌هاي حاصل از گردشگري را به‌شكل مناسب‌تري توزيع مي‌كند تا جوامع بيش‌تري از منافع آن بهره‌مند شوند. وي ادامه داد: در الگوهاي قديمي صنعت گردشگري فقط كشورهايي خاص منتفع بودند؛ اما با تأكيد بر گوناگوني‌ها و الگوهاي جديد اين صنعت، همه‌ي كشورها، بويژه كشورهاي درحال توسعه در منافع اين صنعت سهيم خواهند شد. رضواني درباره‌ي شعار «گردشگري،‌ گرامي‌داشت گوناگوني‌ها» بيان كرد: اين شعار با شرايط كشور ما انطباق كامل دارد، چون كشور ما، كشور گوناگوني‌هاست و اين شعار فرصت خوبي براي ايران است تا بتوانيم تنوع محيطي كشور را به دنيا معرفي كنيم. وي گفت: در برخي الگوهاي گردشگري، مانند گردشگري سواحل، در كشور ما محدوديت‌هايي وجود دارند؛ اما با تأكيد بر جاذبه‌هاي فرهنگي كشور و معرفي آن‌ها، از فرصت‌ حاصل از آن مي‌توانيم استفاده كنيم. او ادامه داد: شعارهاي روز جهاني جهان‌گردي با توجه به اولويت‌هاي صنعت گردشگري جهان مطرح مي‌شوند و ممكن است، اولويت‌هاي جهان با اولويت كشور ما يكي نباشد. مثلا شعار سال گذشته كه درباره‌ي تغييرات اقليمي و محيط زيست بود، كشور ما را متأثر نكرد يا در بحث زنان و صنعت گردشگري، ايران آن‌چنان در صنعت گردشگري پيشرفته نيست كه بهره‌اي از اين شعار ببرد. وي افزود: شعار امسال روز جهاني جهان‌گردي انطباق بيش‌تري با شرايط ايران دارد، چون ما به‌دنبال الگوهاي جديد گردشگري هستيم و در اين شرايط مي‌توانيم جايگاه مناسبي براي خود به‌دست آوريم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha