• دوشنبه / ۱۶ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8806-01161.112462
  • خبرنگار : 71012

«اين‌شب‌ها» بعد از رمضان مدتي تعطيل مي‌شود علي درستكار در گفت‌وگو با ايسنا: مخاطب لحظات افطار تلويزيون اين روزها حق بيشتري براي انتخاب برنامه دارند

«اين‌شب‌ها» بعد از رمضان مدتي تعطيل مي‌شود
علي درستكار در گفت‌وگو با ايسنا:
مخاطب لحظات افطار تلويزيون اين روزها حق بيشتري براي انتخاب برنامه دارند

علي درستكار با اشاره به كاهش مخاطبان برنامه‌ي «اين شب‌ها» ويژه رمضان، اين مساله را به علت پخش برنامه‌هاي موازي در لحظات افطار دانست.

مجري برنامه «اين شب‌ها» در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در پاسخ به پرسشي در زمينه‌ي ميزان مخاطبان اين برنامه در ايام افطار و مقايسه‌ي آن با تعداد مخاطبان اين برنامه در روزهاي عادي خاطر نشان كرد: ما مطابق برداشتي كه داريم اولا به نظرمان مي‌رسد جامعه‌ي مخاطب آخر شب‌هاي ماه بهم ريخته‌ است؛ بدان معنا كه تمام مخاطبان برنامه‌ي «اين شب‌ها» در ويژه برنامه افطار با ما همراه نمي‌شوند.

وي علت اين امر را بهم خوردن زمان پخش و شرايط ويژه خانه‌ها در ايام افطار دانست و افزود: دراين روزها سكوتي كه براي تمركز بود از بين رفته است. مخاطب لزوما با برنامه‌اي همراه نمي‌شود، هرچقدر اين برنامه را دوست داشته باشد. با اين حال هنوز تعداد قابل توجهي مخاطب برنامه «اين شب‌ها» درايام افطار هستند.

اين مجري ـ كارشناس، مخاطبان ويژه برنامه‌ي افطار «اين شب‌ها» را به دو گروه تقسيم كرد و افزود: مخاطبان ما در حال حاضر بيشتر كيفي هستند تا حجمي؛ برخي از بينندگان ما عبوري برنامه ما را تماشا مي‌كنند و عده‌اي ديگر كه همان مخاطبان كيفي «اين شب‌ها» هستند و به باشگاه «اين شب‌ها» پيوسته‌اند به طور پيوسته به تماشاي اين برنامه مي‌نشينند و عمقي مباحث ما را دنبال مي‌كنند.

درستكار خاطرنشان كرد: در حال حاضر برنامه‌هاي مشابه گفت‌وگو محور وجود دارد كه در لحظات افطار به روي آنتن مي‌رود، بنابراين مخاطب حق بيشتري براي انتخاب دارد. در چنين شرايطي طبيعي است كه حجم بينندگان پايين بيايد. تلويزيون تلاش كرده براي تمام ذائقه‌ها ويژه برنامه‌ي افطار داشته باشد.

اين مجري ـ كارشناس برنامه ديني«اين‌شب‌ها» در پاسخ به پرسش درباره‌ي ارزيابي خود از ديگر برنامه‌هاي افطار تلويزيون كه به موازات اين شب‌ها به روي آنتن مي‌رود به ايسنا گفت: نمي‌توانم درباره‌ي برنامه‌هاي ديگر ارزش‌گذاري كنند. اما آن چه مسلم است تلويزيون بايستي پاسخگوي سلايق مختلف باشد و تا آن جايي كه برنامه‌اي مخل ارزش‌هاي نظام اجتماعي و ديني نباشد و سلايق مختلف را تامين كند مي‌تواند روي آنتن رود.

وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره‌ي موضوعات برنامه «اين شب‌ها» در ايام رمضان به ايسنا گفت: موضوعات اين برنامه در ماه رمضان به اقتضاي فضاي معنوي افطار و خستگي فكري روزه‌داران تبيين مي‌شود. در لحظات افطار بيننده حوصله‌ي دريافت و پرداخت (تحليل) و به خاطر سپاري و فكر‌كردن را ندارد. اين ساعات لحظه‌ توجه دادن و توجه كردن به آسمان است بنابراين موضوعات برنامه اين شب‌ها با چنين نگاهي انتخاب مي‌شود.

اين مجري درباره‌ي ميهمانان ويژه برنامه افطار اين شب‌ها اظهار نظر كرد: ميهمانان برنامه اين شب‌ها نيز با چنين نگاهي انتخاب شده‌اند و به همين دليل است كه ما به صورت يك خط درميان مهمانان عادي مي‌آوريم تا تجربه‌هاي ديني متفاوت خود را براي بيننده بازگو كنند. در اين برنامه هم‌چنين از ميهماناني دعوت مي‌شود كه رفتارهاي خير خود را به ديگران انتقال دهند. گروه ديگر كارشناسان ديني و يا همان مهمانان قبلي اين شب‌ها هستند كه از آنها نيز خواهش مي‌كنيم مباحث را سبك‌تر از ايام عادي بيان كنند.

علي درستكار در پايان اعلام كرد: برنامه‌ي «اين شب‌ها»پس از ماه رمضان براي مدتي تعطيل خواهد شد تا گروه براي تجديد نشاط فكري و تدوين و تاليف موضوعات و انتخاب ميهمانان جديد فرصت برنامه‌ريزي داشته باشند اما آن چه مسلم است پايه نگاه ديني دراين برنامه وجود دارد و ادامه خواهد داشت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha