• سه‌شنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8805-09423
  • خبرنگار : 71021

عضو جامعه‌ي تورگردانان: مسافران خارجي از سال‌ها پيش استفاده نكردن از توپولف را در ايران تقاضا مي‌كردند

عضو جامعه‌ي تورگردانان:
مسافران خارجي از سال‌ها پيش استفاده نكردن از توپولف را در ايران تقاضا مي‌كردند
عضو جامعه‌ي تورگردانان ايران گفت: سوانح هوايي براي مسافران خارجي، موضوع جديدي نبود؛ آن‌ها از سال‌ها پيش درخواست مي‌كردند، در مسيرهاي داخلي ايران از توپولف‌ استفاده نكنيم. سيروس اعتمادي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: با توجه به وضعيت ناوگان هوايي ايران، از مدت‌ها پيش ترجيح مسافران خارجي استفاده از حمل‌ونقل زميني بود. آن‌ها هيچ‌وقت از توپولف‌هاي فعال در ايران استقبال نكردند، چون حتا همين حالا هم روسيه از توپولف‌ها خيلي در ناوگان هوايي خود بهره نمي‌برد. او با اشاره به شرايط ناوگان هوايي ايران در سه دهه پيش، ‌توضيح داد: ايران در آن دوره از نظر كاهش سوانح هوايي، مقام دوم را در جهان داشت و ناوگان هوايي ايران‌اير بهترين هواپيمايي دنيا بود. فرودگاه مهرآباد تهران نيز پس از فرودگاه لندن، پرترافيك‌ترين فرودگاه به‌شمار مي‌آمد و طولاني‌ترين خط پروازي يعني تهران ـ نيويورك براي نخستين‌بار از طريق كشور ما انجام شد. در زماني كه كشورهاي محدودي به چين دسترسي داشتند، ايران نخستين پرواز تهران ـ پكن را راه‌اندازي كرد و بسياري از مردم جهان كه دوست داشتند، چين آن زمان را ببينند، ‌نخست بايد به ايران سفر مي‌كردند. آن زمان بنزين هواپيماها در ايران بسيار ارزان بود و بيش‌تر هواپيماها بنزين مورد نياز خود را از فرودگاه مهرآباد تهيه مي‌كردند. هم‌چنين پس از ساخت كنكورد، اين هواپيما نخستين پروازش را به كيش انجام داد. همه‌ي اين وقايع سود زيادي براي ايران داشتند و ايران در بخش هوايي در اوج بود. اين تورگردان ادامه داد: اما اكنون به‌دليل تحريم ناوگان هوايي و فرسوده بودن هواپيماها، اين شرايط تغيير كرده است و شركت‌هاي هواپيمايي ايران مانند ايران‌ايرتور مجبورند، از توپولف‌هاي قديمي استفاده كنند و مركزيت ايران اكنون به دبي و كوالالامپور مالزي تغيير كرده است و درآمدها به آن مناطق منتقل شده‌اند. اعتمادي بيان كرد: ما با توجه به خواست و نياز مسافران خارجي براي مسيرهاي داخلي و زميني برنامه‌ريزي مي‌كنيم، البته جريان سوانح هوايي براي خارجي‌ها تازه نبوده است. او اعتقاد دارد: سوانح هوايي خيلي سفرها را كم نكرده، بلكه نوع وسايل نقليه‌ي مورد استفاده‌ي مردم را تغيير داده است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha