• جمعه / ۱۶ مرداد ۱۳۸۸ / ۰۹:۴۷
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8805-07032
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

/جهاد دانشگاهي، تجلي‌گاه علم و فرهنگ/‌ معاون آموزشي جهاد دانشگاهي مشهد: آيين‌نامه بهره‌مندي كاركنان از آموزشهاي تخصصي و عمومي براي اولين بار تصويب شد

معاون آموزشي جهاد دانشگاهي مشهد در آستانه سالروز تاسيس جهاد دانشگاهي، گفت: آموزش‌هاي تخصصي و تقاضا محور در سرلوحه فعاليت‌هاي اين معاونت قرار دارد.

محمدرضا حسيني در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه خراسان، با اشاره به چشم انداز10 ساله جهاد دانشگاهي مشهد، اظهار داشت: برنامه بودجه 3 ساله 89-87 اين معاونت متناظر با چشم انداز به نحوي تدوين شد كه در پايان برنامه از نظر كمي تعداد فراگيران از عدد30 هزار نفر در ابتداي سال 87 به40 هزار نفر در پايان سال 89 برسد و از نظر كيفي نيز علاوه بر ارتقاي سطح آموزش‌ها و بهره مندي از تكنولوژي نوين آموزشي و تجهيزات مرتبط، حداقل 20 درصد از تعداد كل فراگيران را دوره‌هاي تخصصي و بين المللي به خود اختصاص دهد.

وي در خصوص فعاليتهاي شاخص اين معاونت در سال 87، گفت: برگزاري اولين همايش ملي طرح كسب و كار و سرمايه گذاري با همكاري پارك علم و فناوري خراسان رضوي و برگزاري هشتمين كارگاه آموزشي پرورش و اصلاح قارچهاي خوراكي با همكاري معاونت پژوهشي، كه با شركت80 نفر از توليد كنندگان قارچهاي خوراكي از سراسر كشور در مشهد مقدس برگزار شد و برگزاري همايش ICDL جهاني با همكاري موسسه آموزشي امام حسين(ع) و شهرداري مشهد از جمله اين فعاليتها مي‌باشند.

وي افزود: از ديگر فعاليتها، برگزاري دوره آموزشي تخصصي متروپليس براي مديران شهرداري مشهد (شهردارمشهد و معاونان)، برگزاري آزمونICDL جهاني (بين المللي) با همكاري بنياد جهاني ICDL ايران و برگزاري آزمون بين المللي كودكان الكترونيك «E-Kads» با همكاري بنياد ICDL جهاني است.

معاون آموزش جهاد دانشگاهي مشهد گفت: برگزاري آزمون IELTS به صورت (خودآزمايي) در دو نسخه آكادميك و جنرال به منظور آمادگي هر چه بيشتر متقاضيان شركت در آزمون IELTS يكي از اين فعاليتهاست.

وي اشاره كرد: در سال 87 ، 39 مورد قرارداد با 11 سازمان و اداره منعقد شد كه جمعا 9 هزار و 239 نفر از آن بهره‌مند شدند.

وي فراهم كردن زمينه ادامه تحصيل براي همكاران جهاد دانشگاهي مشهد را به عنوان يكي ديگر از اقدامات اين معاونت ذكر كرد و گفت: در سال 87 امكان ادامه تحصيل 7 نفر در مقطع دكترا و 7 نفر در ساير مقاطع تحصيلي فراهم شد.

معاون آموزشي جهاد دانشگاهي مشهد، تصريح كرد: به منظور ايجاد انگيزش در همكاران آيين نامه بهره مندي كاركنان از دوره هاي آموزشي تخصصي و عمومي براي اولين بار تصويب شد.

حسيني تعداد آموزش ديدگان سال 87 را 38هزار و 962 نفر عنوان كرد كه 9هزار و 239 نفر از طريق عقد قرارداد ها و بقيه به صورت آزاد در دوره هاي مصوب زبان انگليسي، كامپيوتر، تربيت مربي كودك و حسابداري آموزش ديدند.

وي در خصوص فعاليت اداره اشتغال و كارآفريني گفت: در سال گذشته از طريق برگزاري سمينارها و كارگاه‌هاي آموزشي تعداد هزار و 511 نفر از دانشجويان، فارغ التحصيلان دانشگاهي و ساير متقاضيان از آموزش‌هاي كارآفريني و اشتغال بهره مند شدند.

وي درخصوص توسعه فضاي آموزشي و تجهيزات اظهار داشت: در برنامه بودجه 3 ساله، به منظور ارتقاي سطح كيفي فعاليتها، توجه بسيار خوبي به تجهيزات، استاندارد سازي و زيباسازي فضاي آموزشي شد، به نحوي كه هم اكنون بيش از نيمي از كلاسها به كامپيوتر، ويدئوپروژكتور و ساير تجهيزات مجهز مي‌باشد و تا پايان برنامه سه ساله اول، تمامي كلاس ها به اين تجهيزات مجهز خواهد شد.

حسيني افزود: در حال حاضر 3 سايت كامپيوتر داريم كه تعداد 85 دستگاه كامپيوتر با سرعت بالا در آن نصب مي باشد وعلاوه بر فضاي آموزشي و تجهيزات مدرن، دقت و تاكيد زيادي در بكار گيري مدرسان مجرب و نخبه داريم كه عامل بسيار مهم در موفقيت مراكز آموزشي ما مي باشند.

معاون آموزشي جهاد دانشگاهي مشهد در پايان جهاد دانشگاهي را به عنوان يك سازمان يادگيرنده ناميد و عنوان كرد: براي تداوم برتري در ارائه آموزش ها، لازم است همواره از تكنولوژي نوين و تجهيزات مدرن و مدرسان مجرب توامان بهره مند باشيم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha