• چهارشنبه / ۱۴ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8805-06748
  • منبع : نمایندگی خوزستان

/جهاد دانشگاهي، تجلي‌گاه علم و فرهنگ/‌ رييس دفاتر نمايندگي ولي فقيه در دانشگاه‌هاي خوزستان: جهاد دانشگاهي خودباوري و اعتماد به نفس ملي را نهادينه كرد

رييس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان خوزستان گفت: در سه دهه پس از پيروزي انقلاب اسلامي، جهاد دانشگاهي حركتي بالنده و صعودي داشته و مهمترين اصلي كه نهادينه كرده خودباوري و اعتماد به نفس ملي است.

حجت‌الاسلام والمسلمين سيدمحسن شفيعي در آستانه 16 مرداد ماه سال روز تاسيس جهاد دانشگاهي در گفت‌وگو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه خوزستان، اظهار داشت: جهاد دانشگاهي از پيامدهاي شكل‌گيري انقلاب اسلامي است كه مي‌توان آن را برخاسته‌ا‌ي از انقلاب فرهنگي دانست. در اساسنامه‌ اين نهاد انقلابي، توسعه امور فرهنگي در جامعه و شكوفايي روحيه تتبع جزو اهداف ارزشمند جهاد دانشگاهي بيان شده است.

وي با بيان اينكه اكنون جامعه اين را پذيرفته كه جهاد دانشگاهي نهاد تحقق آرزوها و آمال علمي و پژوهشي ايران اسلامي است، افزود: دو دهه است رهبر معظم انقلاب اسلامي، پيوسته و خستگي ناپذير نهضتي علمي و حركتي بالنده را ندا مي‌دهند و خود شخصا اين حركت جهادي را سكانداري مي‌كنند. خوشحاليم كه جهاد دانشگاهي در اين حركت نقش ستودني دارد كه رهبر معظم انقلاب اسلامي از آن اظهار رضايت كرده‌اند.

وي ادامه داد: جهاد دانشگاهي در تحقق آرزوي پيوند صنعت و پژوهش و نيز ارتباط مراكز علمي و نيازهاي كلان جامعه گام‌هاي حيرت‌انگيزي برداشته است و امروز پژوهشكده‌هاي علمي، تحقيقي و پژوهشي اين نهاد انقلابي ميدان‌هاي شگفت‌انگيز قدرت‌نمايي علمي و بومي دانشمندان جوان نظام اسلامي و ايران است. در ساليان اخير تكثير سلول‌هاي بنيادي و شبيه‌سازي و تلاش در درمان ناباروري برخي از افتخارات محققان جهاد دانشگاهي است كه مقام معظم رهبري با نگاه تاييد و تحسين به آن‌ها پرداخته‌ و اين دستاوردها و پديد آورندگان آن‌ها را از مصاديق برجسته و بارز، رويش‌هاي انقلابي معرفي كرده‌اند.

شفيعي گفت: به سهم خود لازم مي‌دانم با تقدير از همه دانشمندان مومن و جهادگر خدمت‌گزار در اين نهاد از چهره تابناك و شخصيت ستودني مرحوم دكتر سيد كاظم آشتياني ياد كنم كه در دفتر زرين نهضت علمي نظام اسلامي، جايگاهي والا به خود اختصاص داده است و اميدواريم مسئولان جهاد دانشگاهي بويژه معاونت فرهنگي آن براي معرفي گسترده اين مرد با شخصيت و دانشمند فقيد اهتمام ويژه‌اي مبذول كنند.

وي افزود: نبايد از نقش سترگ جهاد دانشگاهي در دوران پر افتخار هشت ساله دفاع مقدس غفلت كرد؛ در آن دوران حساس و به رغم همه محاصره‌ها و جفاهاي نظام سلطه جهاني، اين جهادگران جهاد دانشگاهي بودند كه در كنار ديگر مجاهدان عرصه‌هاي خون و شرف، نيازهاي صنعتي و علمي جبهه‌هاي ايستادگي و پايداري را مرتفع و براي خود افتخار هميشگي كسب كردند.

وي اظهار داشت: تلاش و تجربه جهاد دانشگاهي مي‌تواند الگوي مناسبي براي جهان امروز و قطع وابستگي به سلطه‌گران باشد، به‌ويژه آنكه اين تلاش از پشتوانه سي‌ساله و دنيايي تجربه و فراز و فرود بهره‌مند است و قطعا در مرحله بلوغ و بالندگي قرار گرفته است.

رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان خوزستان افزود: تلاش پژوهشي، صنعتي و تحقيقاتي جهاد دانشگاهي نبايد حضور اين نهاد انقلابي در عرصه‌هاي فرهنگي را تحت الشعاع قرار دهد. ترويج آرمان‌هاي انقلاب، نشر ارزش‌هاي انقلابي و انديشه‌ تابناك امام بزرگوار و اهتمام به انتشار رهنمودهاي رهبر فرزانه انقلاب اسلامي بايد در راس برنامه‌ريزي فرهنگي جهاد دانشگاهي باشد.

وي ادامه داد: امروز كه استكبار و رسانه‌هاي وابسته سلطه‌گران، به مصاف جهان بيني توحيدي و معارف ديني آمده‌اند و براي سركوب آزادي و عدالت خواهي، كمر بسته‌اند وظيفه‌اي سنگين بر دوش همگان بويژه نهادهاي فرهنگي انقلاب اسلامي قرار دارد كه جهاد دانشگاهي نيز از اين مهم، مستثني نيست.

حجت الاسلام و المسلمين شفيعي گفت: جهاد دانشگاهي بايد بدون هيچ مسامحه و دريغي، در اين مقطع حساس تاريخي به عنوان بخشي از نبخگان كشور به ميدان بيايد و از انديشه ناب ولايت دفاع كند و به‌ويژه در دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي كشور از علمداران بصيرت و استقامت باشد.

وي افزود: فرهنگ، ميداني تاثيرگذار و عرصه‌اي‌ پر راز و رمز است كه نقش‌آفريني در اين ميدان، نگاه و بينش انقلابي و پايبندي به ارزش‌هاي والاي شهيدان و بصيرت و تحليل صحيح از وظيفه را مي‌طلبد و امروز جبهه متحد سربازان و خادمان فرهنگ ديني به‌ويژه جهاد دانشگاهي بايد به آن قيام و اقدام كنند.

رئيس دفاتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌هاي استان خوزستان اظهار داشت: در راس وظايف همه ما پاسداري از دستاوردهاي دفاع مقدس و نشر و بازگويي‌ حماسه‌اي است كه جوانان جان بر كف ملت مسلمان ايران در هشت سال آفريدند و عاشوراي حسيني و ياران امام حسين(ع) را تداعي كردند.

حجت الاسلام و المسلمين شفيعي در خاتمه گفت: به سهم خود از تلاش خستگي ناپذير جهاد دانشگاهي در برپايي جشنواره‌ ملي قرآن دانشجويان كشور و نيز اهتمام به آشنايي نسل جوان با انديشه نوراني امام بزرگوار تقدير مي‌كنم و توسعه كمي و كيفي اين دست حركت‌هاي ارزشمند را مسألت دارم.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha