• جمعه / ۹ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8805-04139
  • خبرنگار : 71021

معاون سازمان حج و زيارت: درباره‌ي لغو سفر عمره در ماه رمضان هفته‌ي آينده تصميم گرفته مي‌شود

معاون سازمان حج و زيارت:
درباره‌ي لغو سفر عمره در ماه رمضان هفته‌ي آينده تصميم گرفته مي‌شود

معاون حج و عمره سازمان حج و زيارت درباره‌ي احتمال لغو سفر عمره در ماه مبارك رمضان، گفت: قرار است، درباره‌ي اين موضوع دوشنبه (12 مردادماه) در كميته‌ي تخصصي آنفلوآنزا تصميم‌گيري و نتيجه به سازمان حج و زيارت براي اجرا ابلاغ شود.

مهدي امينيان در گفت‌وگو با خبرنگار بخش حج و زيارت خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اين‌كه ما هم خبر احتمال لغو سفر عمره را شنيده‌ايم و هنوز تصميم‌گيري در اين‌باره به‌صورت رسمي نشده است، اظهار داشت: اين تصميم تخصصي است و بايد در كميته‌ي مربوط كه در كشور تشكيل شده است و نمايندگان كشوري در آن حضور دارند، گرفته شود.

او درباره‌ي اين‌كه چه تعداد از زائران ايراني در ماه مبارك رمضان در مكه و مدينه حضور دارند كه در صورت لغو سفر عمره از اين سفر بازمي‌مانند، گفت: اكنون نمي‌توانم آمار مشخصي بدهم.

به گزارش ايسنا، وزير بهداشت و درمان اعلام كرد: در موضوع عمره، بويژه عمره در ماه رمضان پيشنهاد‌هايي ارائه شده‌اند. از آنجا كه در ماه مبارك رمضان، حرم مسجدالحرام و مسجدالنبي بسيار شلوغ است و جمعيت حتا از حج تمتع نيز بيش‌تر مي‌شود و هم‌چنين طول زمان عمره‌ي رمضان بيش‌تر است، شايد مجبور شويم كه محدوديت بيش‌تري اعمال كنيم.

كامران باقري لنكراني ادامه داد: پيشنهاد وزارت بهداشت به كارگروه كشوري مبارزه با آنفلوآنزاي A به خيلي محدود كردن يا حتا لغو عمره‌ي ماه رمضان مربوط است. در اين زمينه، منتظر تصميم كارگروه مربوطه هستيم.

به گفته‌ي او، دوسوم مبتلايان آنفلوآنزاي خوكي يا نوع A از سفر عمره بازگشته‌اند كه با توجه به اين شرايط، احتمال لغو يا ايجاد محدوديت شديد براي سفر عمره در ماه مبارك رمضان وجود دارد.

اعزام كاروان‌هاي عمره تا 27 مردادماه ادامه دارد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha