• دوشنبه / ۵ مرداد ۱۳۸۸ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 8805-01947
  • خبرنگار : 71251

فرود اضطراري پرواز تهران ـ ماهشهر عصر روز گذشته

فرود اضطراري پرواز تهران ـ ماهشهر عصر روز گذشته

با توجه به اينكه طي يكي - دو هفته اخير مشكلات پروازي و بروز سوانح هوايي اوج گرفته است، مسافران اين بخش حمل و نقل بيش از پيش با نگراني سوار هواپيما مي‌شوند.

به گزارش خبرنگار راه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علاوه بر سقوط هواپيماي توپولوف در قزوين و متلاشي شدن 168 سرنشين آن، خروج از باند هواپيماي ايلوشين شركت هواپيمايي آريا در فرودگاه مشهد و كشته و زخمي شدن 49 نفر از سرنشينان آن، طي دو روز گذشته بروز نقص در چند پرواز و فرود اضطراري آن پس از چند دقيقه از پرواز، ترس مسافران را تشديد كرده است.

به طوريكه يك فروند هواپيماي مسافربري شركت ماهان كه ساعت 16 روز گذشته از تهران عازم ماهشهر بود يك دقيقه پس از برخاستن از فرودگاه مهرآباد به علت برخاستن دود در كابين مسافران مجبور به فرود اضطراري شد.

همچنين يك فروند هواپيماي بوئينگ متعلق به شركت هواپيمايي كيش‌اير به شماره پرواز 7467 كه ساعت 11:15 روز گذشته تهران را به مقصد مشهد ترك مي‌كرد پس از تيكاف از فرودگاه مهرآباد به دليل اشكال در يكي از كامپيوترهاي هواپيما به فرودگاه مهرآباد بازگشت و پس از رفع نقص كامپيوتر هواپيما اين پرواز حدود دو ساعت بعد انجام شد.

پرواز هواپيماي ايرباس 272 اروميه به تهران نيز كه قرار بود ساعت 12:45 روز گذشته انجام شود، زمان فرود در فرودگاه تهران بنا به گفته خلبان دچار اشكال فني و از باند خارج و به سختي توسط خلبان هواپيما كنترل شد.

اين درحالي است كه روز گذشته رييس مجلس شوراي اسلامي جهت پيگيري مسائل مربوط به سقوط هواپيماي توپولف و سانحه هواپيماي ايلوشين در جلسه‌اي با حضور وزير راه و ترابري و مسوولان سازمان هواپيمايي كشوري و همچنين روسا و برخي از اعضاي كميسيون امنيت ملي و عمران مجلس شوراي اسلامي به بررسي اين موضوع پرداخته و ضمن تاكيد بر مساله مهم امنيت پرواز براي شهروندان، توضيح وزير راه و ترابري و مسوولان مربوطه را خواستار شد.

وي اشاره كرد: دو حادثه اخير كه با فاصله كم اتفاق افتاد امنيت رواني مردم در ارتباط با پروازها را دچار اخلال نموده و ضرورت دارد در اين خصوص اقدامات جدي صورت پذيرد و وزارت راه و ترابري به دقت مسئوليت خود را انجام دهد.

وزير راه و ترابري و مسوولان مربوطه نيز در اين زمينه توضيحاتي ارائه كردند و مقرر شد جلسات كارشناسي در كميسيون عمران ادامه يافته و موضوع به نتيجه‌اي متقن برسد و گزارش آن نيز در اختيار مسوولان و مردم قرار گيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha