• سه‌شنبه / ۲۳ تیر ۱۳۸۸ / ۱۱:۴۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8804-10275
  • خبرنگار : 71021

يك تورگردان: براي بازگشت صنعت گردشگري به شرايط پيشين بايد تبليغات مثبت داشت

يك تورگردان:
براي بازگشت صنعت گردشگري به شرايط پيشين بايد تبليغات مثبت داشت
يك تورگردان گفت: براي بازگشت صنعت گردشگري به شرايط پيشين به‌دنبال ضربه‌هايي كه از اتفاق‌هاي اخير به اين صنعت وارد شدند، بايد تبليغات مثبت داشت و اين اقدام از رسانه‌هاي داخلي بايد آغاز شود. ابراهيم ابراهيمي در گفت‌وگو با خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار كرد: بايد رسانه‌هاي داخلي، تبليغات و اخبار مربوط به اتفاق‌هاي اخير را كم‌تر كنند تا دست كم مردم و رسانه‌هاي ديگر كشورها متوجه شوند، شرايط ايران به حالت پيشين بازگشته است. وقتي ما در داخل هم‌چنان روي اين مسائل مانور مي‌دهيم، رسانه‌هاي كشورهاي ديگر هم اين كار را ادامه مي‌دهند. با اين وضع، اگر براي جذب دوباره‌ي گردشگر تبليغ كنيم، نمي‌توانيم نتيجه‌ي لازم را بگيريم. چگونه مردمي را كه اين اخبار منفي را هم‌چنان مي‌بينند، مي‌توان آرام و به ايران دعوت كرد؟! به اعتقاد او، اگر قصد داريم گردشگران را دوباره جذب كنيم، بايد آن‌ها را براي سفر به ايران ترغيب كنيم، چون آدم‌ها بهترين تبليغ هستند. وقتي مسافري به كشوري وارد مي‌شود، با تبليغات شفاهي خود مسافران ديگر را براي سفر به آن كشور تشويق مي‌كند؛ اما با وضع موجود نبايد انتظار داشت، تبليغات ما براي جذب گردشگر جواب بدهد. عضو جامعه‌ي تورگردانان تأكيد كرد: در اين شرايط بايد عمل كرد، حرف زدن كه مهم نيست. بايد جو آرام شود. همان‌طور كه آژانس‌ها به همكاران خارجي خود مي‌گويند در ايران خبري نيست، مسؤولان رسمي نيز بايد وارد عمل شوند. او درباره‌ي تأثير حضور در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري براي تغيير وضع موجود، اظهار داشت: در نمايشگاه‌هاي بين‌المللي گردشگري مي‌توان شركت كرد؛ اما وقتي پول نداريم و از تأثير اين حضور مطلع نيستيم، چگونه مي‌توانيم در اين نمايشگاه‌ها شركت كنيم. چطور در نمايشگاه بين‌المللي گردشگري انگليس كه اين‌قدر با آن مشكل داريم، مي‌توانيم حضور يابيم؟ بخش دولتي هم حمايت مالي نمي‌كند كه دست كم بخش خصوصي براي ريسكي كه مي‌كند، بيش از اين ضرر ندهد. ابراهيمي درباره‌ي تأثير تبليغات در اين شرايط كه بسياري از تورهاي خارجي سفر به ايران را لغو كرده‌اند، گفت: شايد با تبليغات به نتيجه برسيم؛ اما چه كسي بايد اين كار را انجام دهد، بخش خصوصي كه ديگر پول ندارد. وي با اشاره به مشكلات بسيار بخش گردشگري از جمله روند صدور رواديد، كمبود هتل و ناوگان حمل‌ونقل، بيان كرد: بايد فكر شود كه اگر تبليغ كرديم و گردشگران به ايران آمدند، هتل به اندازه‌ي كافي داريم كه اقامت آن‌ها با مشكل مواجه نشود؟ او در ادامه به برگزاري همايش‌ها و مسابقه‌هاي ورزشي كه مهرماه امسال قرار است در تهران و اصفهان برگزار شوند، اشاره كرد و گفت: چرا وقتي هتل به اندازه‌ي كافي نيست، تمام همايش‌ها و مسابقه‌هاي ورزشي منطقه‌يي و بين‌المللي درست در فصل ورود گردشگر به كشور برگزار مي‌شوند؟ مگر مسؤولان نمي‌خواهند صنعت گردشگري را حفظ كنند؟ ابراهيمي افزود: مسافران از يك طرف به آژانس‌ها فشار مي‌آورند و از سوي ديگر، هتل‌ها ظرفيت كافي و خالي ندارند. مسافراني هم كه قبلا به ايران آمده‌اند، به‌دليل اين‌كه برخلاف وعده در هتل ديگري اسكان داده شدند، پول ما را پرداخت نمي‌كنند. بايد اين وضع تغيير كند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha