• شنبه / ۲ خرداد ۱۳۸۸ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 8803-00912

معاون سازمان سنجش: 195هزار تن درآزمون كارشناسي ارشد مجازشدند ‌دفترچه‌ها‌ي انتخاب رشته مجازين ازدوشنبه توزيع مي‌شود امكان اصلاح معدل تا پايان خرداد ادامه دارد

معاون سازمان سنجش:
195هزار تن درآزمون كارشناسي ارشد مجازشدند
‌دفترچه‌ها‌ي انتخاب رشته مجازين ازدوشنبه توزيع مي‌شود
امكان اصلاح معدل تا پايان خرداد ادامه دارد

معاون سازمان سنجش آموزش كشور با اشاره به اعلام نتايج مرحله اول آزمون كارشناسي ارشد سال 88 دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي كشور گفت: در اين مرحله از آزمون 195 هزار و 414 نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند كه از اين تعداد100 هزار و 577 نفر مرد و 94 هزار و 837 نفر زن هستند.

دكتر ابراهيم خدايي در گفت‌و‌گو با خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) با بيان اينكه در اين آزمون، داوطلبان مي‌توانند با مراجعه به سايت اينترنتي سازمان سنجش به نشاني www.sanjesh.org از نتايج اوليه خود آگاه شوند، اظهار كرد: مهلت انتخاب رشته مجازين از روز سه‌شنبه 5 خرداد آغاز مي‌شود و مجازين تا روز يكشنبه10 خرداد ماه مي‌توانند نسبت به انتخاب رشته در اين آزمون اقدام کنند.

ظرفيت نهايي آزمون كارشناسي ارشد

معاون سازمان سنجش با اشاره به ظرفيت‌هاي نهايي آزمون كارشناسي ارشد سال 88، اظهار كرد: بر اين اساس بدون احتساب ظرفيت‌هاي اضافي ممتاز و دبيري 39 هزار و 581 نفر در اين آزمون پذيرفته خواهند شد كه از اين تعداد 2 هزار و 964 نفر از طريق روش جديد آموزشي در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه‌ها پذيرفته مي‌شوند. همچنين با احتساب ظرفيت‌هاي اضافي ممتاز و دبيري در آزمون كارشناسي ارشد سال 88 حدود 44 هزار نفر پذيرفته خواهند شد، كه اين ظرفيت بدون احتساب داوطلباني است كه با استفاده از آيين نامه استعدادهاي درخشان دانشگاه‌ها پذيرفته مي‌شوند.

اعلام نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد 88 هفته اول شهريور

دكتر خدايي در خاتمه با بيان اينكه نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد 88 هفته اول شهريور ماه اعلام خواهد شد، گفت: با احتساب پذيرش استعدادهاي درخشان که اسامي آنها توسط دانشگاهها و با تأييد سازمان سنجش اعلام مي‌شود كل پذيرش نهايي اين آزمون به حدود 50 هزار نفر مي‌رسد.

نحوه انتخاب رشته مجازين در آزمون كارشناسي ارشد سال 88

همچنين دكتر توكلي معاون سازمان سنجش آموزش كشور با تشريح نحوه انتخاب رشته مجازين در آزمون كارشناسي ارشد سال 88، گفت:‌ نتايج اوليه آزمون كارشناسي ارشد دانشگاهها و موسسات آموزش عاي كشور تا فردا اعلام مي‌شود.

وي با اشاره به انتشار كارنامه كليه شركت كنندگان در آزمون كارشناسي ارشد گفت: كارنامه كليه شركت كنندگان در اين آزمون بر روي سايت سازمان سنجش قرار ‌گرفته است.

آغاز مهلت انتخاب رشته از سه شنبه

وي با اشاره به مجازين به انتخاب رشته، گفت: كساني كه مجاز به انتخاب رشته هستند بايد فرم انتخاب رشته الكترونيكي را تكميل كنند.

وي با اشاره به آغاز زمان انتخاب رشته از روز سه شنبه 5 خردادماه، اظهار كرد: مهلت انتخاب رشته تا روز يكشنبه10 خرداد ادامه دارد. بر اين اساس داوطلبان مجاز بايد با توجه به اطلاعات دفترچه راهنما و مطالعه كليه ضوابط دفترچه كد رشته محلهاي تحصيلي مورد علاقه خود را از ميان كد رشته‌ امتحاني مجاز يا كد رشته‌هاي امتحاني مجاز انتخاب كنند.

وي افزود: مجازين بايد پس از درج اطلاعات در فرم پيش نويس انتخاب رشته كه در صفحه 240 دفترچه راهنما درج شده است با اطمينان از صحت آن از روز سه شنبه 5 خرداد تا10 خرداد ماه به سايت سازمان سنجش مراجعه و با وارد كردن اطلاعات كارت اعتباري ثبت‌نام و بر اساس دستورالعمل هايي كه بر روي سايت قرار داده شده نسبت به تكميل فرم انتخاب رشته الكترونيكي اقدام كنند.

توزيع دفترچه راهنماي انتخاب رشته از دوشنبه

دكتر توكلي افزود: دفترچه راهنماي انتخاب رشته‌هاي تحصيلي علاوه بر اينكه در سايت سازمان سنجش قرار مي‌گيرد براي كليه كساني كه مجاز به انتخاب رشته هستند از طريق باجه مركزي پست هر شهرستان و در شهرستان‌هاي بزرگ مانند تهران، تبريز، مشهد، شيراز و غيره از طريق مناطق مركزي پستي از صبح روز دوشنبه 4 خرداد ماه تا روز يكشنبه 10 خرداد ماه در اختيار مجازين به انتخاب رشته قرار داده مي‌شود.

امكان انتخاب 50 كد رشته انتخاب در آزمون

وي با تاكيد بر اينكه هر داوطلب مي‌تواند 50 كد رشته محل را از ميان كدرشته‌ محل هاي مجاز انتخاب كند گفت: داوطلبان بايد با توجه به ضوابطي كه در دفترچه راهنما پيرامون كد رشته‌ محلهاي انتخابي ارايه شده و با توجه به برخي از كد رشته محلهاي دوره‌هاي روزانه و شبانه انتخاب رشته كنند.

نحوه تاثير معدل در آزمون

معاون سازمان سنجش با اشاره به تاثير معدل در اعلام نتايج نهايي آزمون كارشناسي ارشد، گفت:‌ 20 درصد از نمره كل آزمون، معدل تراز شده داوطلب است و مابقي نمره آزمون كارشناسي ارشد مي‌باشد. بر اين اساس نمرات داوطلبان بر اساس معدلي كه به ما اعلام شده است در نظر گرفته مي شود.

داوطلبان تا پايان خرداد براي اصلاح معدل كارشناسي خود مهلت دارند

وي با بيان اينكه در فرم انتخاب رشته برخي اطلاعات داوطلبان اين آزمون درج شده است، گفت: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته مي توانند با درج علامت در صورت صحت اطلاعات آنها را تأييد کنند و در غير اين صورت نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

دكتر توكلي در خاتمه با بيان اينكه داوطلبان تا 31 خرداد ماه براي اصلاح اطلاعات ثبت‌نامي ‌و معدل خود مهلت دارند، گفت: در صورتي که اطلاعات اصلاح نشود هرگونه مغايرت به لغو قبولي داوطلب منجر مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha