• شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8802-02248
  • خبرنگار : 71342

مدير كتابخانه تئاترشهر: در دو سال گذشته تنها 100 هزارتومان كتاب خريداري شده است

مدير كتابخانه تئاترشهر:
در دو سال گذشته تنها 100 هزارتومان كتاب خريداري شده است

مدير كتابخانه‌ي تئاترشهر و مركز اسناد هنرهاي نمايشي گفت: در طول 2 سال گذشته تنها 100 هزار تومان براي خريد كتاب براي تنها كتابخانه تخصصي هنرهاي نمايشي كشور هزينه شده است!

كيوان نخعي با بيان اين مطلب به خبرنگار تئاتر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، گفت: اين رقم با توجه به آمار كتاب‌هاي نمايشي منتشر شده به قدري ناچيز است كه به حساب نمي‌آيد و همين مسئله موجب شده تا عضويت را محدود كنيم، چون با توجه به تعداد هنرمندان فعال تئاتر و دانشجويان و علاقه‌مندان به اين رشته، نمي‌توانيم پاسخگوي مراجعان باشيم.

نخعي با اشاره به محدوديت مراكز مطالعاتي در زمينه هنرهاي نمايشي عنوان كرد: اين كتابخانه تنها مختص تهران نيست از ديگر شهرهاي ايران نيز به همين مكان مراجعه مي‌كنند به گونه‌اي كه شاهد حضور مراجعاني از دورترين نقاط كشور هستيم كه در اين ميان مي‌توان به دفاتر انجمن‌هاي نمايشي و دانشكده‌هاي تئاتري اشاره كرد.

او در عين‌حال به تلاش‌هاي مديران تئاتر براي خريداري كتاب اشاره كرد و افزود: گرچه در دو سال گذشته شاهد تلاش مديريت مجموعه تئاترشهر و حتي اداره كل هنرهاي نمايشي براي دريافت بن كتاب از طريق معاونت هنري بوده‌ايم، اما تاكنون به جايي نرسيده است. امسال نيز در جريان اين تلاش هستم و اميدوارم با همراهي مسوولان حداقل اين نمايشگاه را كه تا چندروز ديگر افتتاح خواهد شد، از دست ندهيم و تلاش‌هاي تئاترشهر و اداره كل هنرهاي نمايشي به نتيجه برسد.

مدير مركز اسناد هنرهاي نمايشي درباره وضعيت اسناد نمايشي هم توضيح داد: با هماهنگي و موافقت مديريت مجموعه قرار شد از اين پس كليه متوني كه از جشنواره‌هاي گوناگون به اين مكان ارسال مي‌شود، صحافي شود تا بتوانيم به طور شايسته‌تري از آن نگهداري كنيم و تا جايي كه اطلاع دارم در دو هفته آينده تعداد زيادي از اين‌گونه نمايشنامه‌ها كه عمدتا مربوط به جشنواره‌هاي سال گذشته است، ارسال خواهد شد. اين نمايشنامه‌ها هم نمايشنامه‌هاي پذيرفته شده و هم ردشده را دربر مي‌گيرد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha