• جمعه / ۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ / ۱۳:۰۱
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 8802-02247
  • منبع : نمایندگی کرمانشاه

با اعلام تمهيدات لازم براي پذيرش مجرحان حادثه تروريستي دياله معاون دانشگاه علوم پزشکي کرمانشاه: درصورت نياز ازاستانهاي مجاور براي درمان مجروحين استفاده مي‌شود

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکي استان کرمانشاه گفت: هماهنگي‌هاي لازم براي پذيرش مجروحين عمليات انتحاري دياله عراق که از طريق مرز خسروي وارد کشورمان مي شوند در بيمارستانهاي استان به عمل آمده است.

دکتر جويباري در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)منطقه کرمانشاه، اظهار داشت: پس از اعلام خبر وقوع اين حادثه، ستاد حوادث غيرمترقبه در دانشگاه علوم پزشکي استان تشکيل شد و 16 دستگاه آمبولانس MICU دانشگاه را به سوي شهرستان قصرشيرين اعزام کرديم، با هلال احمر نيز هماهنگي شد و حدود 20 دستگاه آمبولانس را نيز آنها براي انتقال مجروحين فرستادند.

وي افزود: همچنين شب گذشته تيمي متشکل از جراح عمومي، پزشک عمومي و متخصص بيهوشي به مرز منتقل شدند تا ترياژ اوليه آنجا صورت بگيرد و سپس به بيمارستانهاي استان منتقل شوند.

جويباري گفت: در بيمارستان طالقاني کرمانشاه بخشي با 36 تخت تجهيز شده و مجروحين از ابتداي صبح امروز به اين بيمارستان منتقل شده اند، با بيمارستان امام رضا(ع) نيز هماهنگي شده تا در صورت نياز بيماران در اين مرکز نيز بستري شوند.

وي همچنين از انتقال مجروحين با درجه سوختگي بالا به بيمارستان امام خميني(ره) کرمانشاه خبر داد و گفت: هم اکنون هفت مجروح نيز در بيمارستان سرپل ذهاب و 12 مجروح در بيمارستان اسلام آبادغرب بستري شده اند.

وي عنوان کرد: عمده مجروحين در بيمارستانهاي طالقاني و امام رضا(ع) کرمانشاه بستري مي شوند.

جويباري ادامه داد: تعداد تخت هاي خالي ICU تمام بيمارستانهاي استان را گرفته ايم تا در صورت نياز مجروحين به اين مراکز منتقل شوند.

وي در پاسخ به اين سئوال که آيا امکان بستري تمام مجروحين در بيمارستانهاي استان وجود دارد، گفت: آمارها متغيير است، ولي بر اساس آماري که از مجروحين تاکنون اعلام شده اين امکان در بيمارستانهاي استان وجود دارد، حتي اگر آمارها افزايش يابد و نياز به تخت هاي ICU بيشتري باشد با استانهاي مجاور براي انتقال مجروحين هماهنگي مي کنيم.

وي با بيان اينکه تا اينجاي کار مشکلي نداريم، گفت: با تهران نيز تعامل خوبي داريم و شخص وزير و معاون سلامت ايشان هم در جريان کارها هستند. همچنين با استانداري هماهنگي شده تا اسامي مجروحين از طريق آنها اعلام شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha