• شنبه / ۲۲ فروردین ۱۳۸۸ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8801-06710

در دومين همايش تجليل از خادمان گردشگري مطرح شد: سهم دو درصدي جاده‌ها از تصادف‌ها كاهش 10 درصدي تلفات و 16 درصدي تصادف‌ها در نوروز

در دومين همايش تجليل از خادمان گردشگري مطرح شد:
سهم دو درصدي جاده‌ها از تصادف‌ها
كاهش 10 درصدي تلفات و 16 درصدي تصادف‌ها در نوروز

رييس سازمان راهداري و حمل‌ونقل جاده‌يي گفت: نوروز امسال، بيش از 37ميليون جابه‌جايي از طريق جاده‌هاي سراسر كشور انجام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر شهريار افندي‌زاده امروز (شنبه، 22 فروردين‌ماه) در دومين همايش تجليل از خادمان ستاد تسهيلات سفرهاي كشور، بيان كرد: در طول تعطيلات نوروز، 25ميليون و 700هزار نفر از طريق ثبت بين استاني و 11ميليون نفر از طريق ثبت بين شهري در جاده‌هاي كشور تردد داشته‌اند.

وي با بيان اين‌كه حمل‌ونقل جاده‌يي بيش‌ترين سهم را در جابه‌جايي مسافران نوروزي داشته است، ادامه داد: امسال در سه محور خدمات‌رساني آسان و سريع به مردم، خدمات جاده‌يي و بهبود مسيرها و هم‌چنين خدمات‌ رفاهي و عمومي در جاده‌ها برنامه‌ريزي شد كه طي آن، در محور دسترسي آسان مردم به خدمات از 29 بهمن‌ماه بيش از يك‌ميليون و 650هزار بليت نوروزي با رشد 38 درصد نسبت به سال گذشته پيش‌فروش شدند.

او اظهار داشت: توزيع 75هزار فرم‌ نظر‌سنجي و بازگشت 20‌هزار فرم، در مجموع نشان داد كه بيش از 90 درصد مردم در جاده‌ها از خدمات‌دهي اظهار رضايت داشته‌اند.

معاون وزير راه‌ و ترابري اختصاص 65هزار كيلومتر مسير ايمن، ايجاد 560 گروه راهداري نوروزي و 550 راهدارخانه را از ديگر پيش‌بيني‌هاي انجام‌شده از سوي سازمان راهداري و حمل‌و‌نقل دانست و افزود: با توجه به اعداد و ارقام امسال، با كاهش 15 درصدي تصادف‌ها مواجه بوده‌ايم كه از اين مجموع، سهم تصادف‌هاي جاده‌يي دو درصد بوده است.

به گزارش ايسنا، سردار سرتيپ اسماعيل احمدي‌مقدم ـ فرمانده‌ي نيروي انتظامي ـ نيز در گزارشي، تعطيلات نوروز را بزرگ‌ترين آوردگاه براي نيروي انتظامي دانست و گفت: حجم عمليات نيروي انتظامي در اين دوران به‌لحاظ گستردگي و تعداد، با هيچ‌يك از عمليات نيروي انتظامي قابل مقايسه نيست.

وي ادامه داد: نوروز امسال، همه‌ي نيروهاي انتظامي كشور در رده‌هاي صفي، ستادي و پشتيباني در خدمت عمليات‌هاي استاني و شهر‌ستاني بودند.

او مجموع تلفات و كشته‌هاي نوروز امسال را 23هزار نفر اعلام كرد و افزود: اين آمار تقريبا با آمار كشته‌ها در سال 1382 برابر است.

وي توضيح داد: تعداد خود‌روها در نوروز 1382، از پنج‌ميليون و 700هزار خودرو به 11ميليون خودرو در نوروز 1388 و ميزان سوخت از 60ميليون ليتر با 15 درصد رشد به 70ميليون ليتر رسيده كه با وجود اين افزايش‌ها كه شاخص افزايش سفرند، تعداد تصادف‌ها، تلفات و حتا جرايم كاهش يافته است.

به گفته‌ي احمدي‌مقدم، تلفات جاده‌يي نسبت به سال 1382 با 20 درصد كاهش همراه بوده است. بنابر آمار، در سال 1382 به ازاي هر 10هزار خودرو، 45 كشته و در سال 1388 به ازاي هر 10هزار خودرو، 20 كشته بوده است.

وي با بيان اين‌كه كاهش تلفات درحالي است كه شاخص سفر با 55 درصد رشد همراه بوده است، تأكيد كرد: همكاري عوامل فرهنگي با نيروي انتظامي، بهبود راه‌ها، افزايش آزاد‌راه‌ها و بزرگ‌راه‌ها و دستگاه‌هاي امدادي و اورژانسي از جمله عوامل مهم در كاهش تلفات جاده‌يي و بهبود وضعيت سفر در كشور بودند.

فرمانده‌ي نيروي انتظامي اظهار كرد: تشكيل قرارگاه‌هاي نوروزي، سازمان‌دهي 1350 پليس‌يار، توليد و پخش 25هزار كتابچه‌ي راهنمايي و 16 برنامه‌ي تلويزيوني و توزيع 13ميليون بروشور و كاتالوگ آموزشي از جمله اقدامات نيروي انتظامي براي ارتقاي سطح علمي و دانش عمومي مردم بوده‌اند.

وي گفت: برنامه‌ريزي‌هاي نيروي انتظامي در نوروز امسال شامل 2800 گروه گشت و كنترل، 450 گروه كنترل نامحسوس، 12هزار گشت كلانتري به‌صورت سواره، پياده و موتورسيكلت، 600 گروه آگاهي و انجام عمليات هوايي با 25 بالگرد بوده است.

فرمانده‌ي نيروي انتظامي بيان كرد: نوروز 1388 كاهش 10 درصدي تلفات و كاهش 16 درصدي تصادف‌ها به ثبت رسيده است.

وي درباره‌ي جرايم امنيتي و خشن مانند قتل، شرارت، تجاوز به عنف و ناامني نيز گفت: اين جرايم در نوروز امسال 20 تا 30 درصد نسبت به سال گذشته كاهش يافته‌اند. هم‌چنين سرقت در نوروز به پايين‌ترين حد خود رسيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha