• چهارشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۸۸ / ۱۰:۵۸
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8801-04870
  • خبرنگار : 71133

نشست خبري «اخراجي‌ها 2» در ايسنا شريفي‌نيا: اگر مشكلي پيش ‌نيايد، «اخراجي‌ها» 6 ميليارد مي‌فروشد

نشست خبري «اخراجي‌ها 2» در ايسنا
شريفي‌نيا: اگر مشكلي پيش ‌نيايد، «اخراجي‌ها» 6 ميليارد مي‌فروشد

محمدرضا شريفي‌نيا بازيگر و مجري طرح ، تينا پاكروان مديرتوليد و حسام نواب صفوي بازيگر «اخراجي‌ها 2» هم كه در نشست خبري اين فيلم در ايسنا حضور داشتند، به سوالات مختلفي پاسخ دادند.

به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدرضا شريفي‌نيا بازيگر و مجري طرح فيلم كه انتخاب بازيگران را نيز برعهده داشته است، اذعان داشت: موقعيت خوب «اخراجي‌ها1» باعث شد، مشكلات كمتري براي حضور بازيگران در«اخراجي‌ها2» بوجود بيايد و اكثر بازيگران علاقه‌مند به حضور در بخش دوم «اخراجي‌ها» بودند و به تناسب نقش‌هايي كه وجود داشت از كساني كه مدنظر كارگردان بود، دعوت كرديم و همه آمدند و سر جاي خود قرار گرفتند، به هرحال ما نزديك به 40 بازيگر اصلي داشتيم.

وي درباره ترس از تكرار شدن براي حضور دوباره در «اخراجي‌ها» هم گفت: ما ممكن است بعضي از نقش‌ها را بازي ‌كنيم و ادامه آن در فيلم ديگري باشد و در اين‌جا هم فصل ديگري از زندگي اين افراد است كه در اردوگاه و اسارت مي‌گذرد و در «اخراجي‌ها3» ممكن است دوباره ادامه همان زندگي باشد.

 شريفي‌نيا: «اخراجي‌ها» بعد از سريال امام علي (ع) سخت‌ترين كارم بود

شريفي‌نيا با بيان اينكه كم‌تر فيلمي با اين سطح عوامل در كشور ساخته شده، تصريح كرد: «اخراجي‌ها» بعد از سريال امام علي (ع) يكي از سخت‌ترين كارهايم در ميان حدود 80 فيلمي است كه كار كرده‌ام‌.

او در عين حال گفت: به‌علت همدلي بچه‌ها و اعضا گروه باهم و صفا و صميميتي كه در پشت صحنه فيلم وجود داشت، به خوبي اين فيلم كه مي‌توانست فيلم‌برداريش حداقل 4 ماه طول بكشد، خوشبختانه در 59 جلسه فيلم‌برداري آن تمام شد و با توجه به‌ شرايطي كه داشتيم، فيلم خيلي‌خوب آماده شد و با استقبال مردم هم روبرو شد.

شريفي‌نيا معتقد است: هرچه‌قدر پشت صحنه فيلم خوب باشد، در خود فيلم هم تأثير مي‌گذارد و اين تأثير در فيلم هم قابل مشاهده است و همه آن يكرنگي و همدلي كه در پايان فيلم است در پشت صحنه هم وجود داشت.

 اگر مشكلي پيش نيايد فيلم 6 ميليارد تومان مي‌فروشد

اين بازيگر سينما با بيان اينكه پيش‌بيني فروش روزانه 100 ميليون در تهران را براي «اخراجي ها2» داشته‌است، ادامه داد: اگر مشكلي پيش نيايد، فيلم 6 ميليارد فروش خواهد داشت.

او در عين حال اذعان داشت: معمولا تخمين‌هايي كه براي همه فيلم‌ها مي‌زنم درست درمي‌آيد و درباره‌ي اخراجي‌ها 2 هم تصورم اين بود كه مخاطب ارتباط خيلي خوبي با فيلم برقرار مي‌كند.

علت فروش «اخراجي‌ها» بايد كارشناسي شود

به گزارش ايسنا، محمدرضا شريفي‌نيا همچنين مطرح كرد: علت اين ميزان فروش «اخراجي‌ها 2» با توجه به شرايط جامعه و موقعيت اجتماعي مردم بايد كارشناسي شود. وقتي سينماي ما چنين پتانسيلي براي خودش دارد چرا ساير فيلم‌ها ندارند؟! درحاليكه «اخراجي‌ها» از خط قرمزها عبور نكرده است و حرف‌هايي نزده كه ديگران نتوانند بزنند. به هرحال حرف‌هايي بدتر از اين در فيلم‌هاي ديگر زده شده است، بنابراين اين‌كه چرا مخاطب اين ميزان فيلم «اخراجي‌ها» را دوست دارد، بايد بررسي شود.

او ادامه داد: فروش اين فيلم نشان داد اگر شب‌ها سينماها باز باشد مردم استقبال مي‌كنند و نمايش فيلم‌هاي ديگر هم در سانس شب‌ فروش بيشتري مي‌تواند داشته باشند. اكثر سانس‌هاي نيمه‌شب با ده‌نمكي در سينماها مي‌چرخيديم و سرحالي و سرزنده‌بودن مردم در ساعت 5 صبح برايمان در سينماها بسيار ديدني بود.

 نواب‌صفوي: سعي كردم تيپي را كه كمتر كار كرده‌ام درآورم

حسام نواب صفوي ديگر بازيگر «اخراجي ها2» هم با بيان اينكه علاقه زيادي به نقش رسول داشته است، اظهار داشت: در ابتدا ترس عجيبي داشتم. بايد در گويش، بازي و نوع نگاه تفاوت ايجاد مي‌كردم و فرصت چنداني نبود تا بخواهم اين كارها را تمرين كنم و نگران درآمدن نقش بودم. به هرحال حداكثر سعي‌ام را انجام دادم تا تيپي را كه كمتر بازي كرده‌ام و مي‌شناختم، درآورم.

وي ادامه داد: سعي كردم از خود ده‌نمكي كمك بگيرم تا نقش قابل باور باشد و تلاش مضاعفي داشتم كه اين دگرگوني و تغيير در من ايجاد شود و بازي جديد و كاركتر جديدي خلق ‌شود كه مورد توجه قرار بگيرد.

اين بازيگر درباره نزديك بودن نقشش به كاراكتر مجيد سوزوكي در «اخراجي ها1» هم گفت: اين دو شخصيت ممكن است به لحاظ كاركتري شباهت‌هايي با هم داشته باشند، اما هيچ ربطي به هم ندارند و رسول يك كاركتر كاملا مجزا است. اوقديمي‌ترين اسير اردوگاه است و مرام لوطي مسلكي دارد و به نظر من بازي در نقش رسول مشكل‌تر بود چون نقش مجيد سوزوكي در كنار اخراجي‌ها بود و بار حسي صحنه بين همه تقسيم مي‌شد.

اما رسول را اكثرا تنها مي‌بينيم و اين موضوع تمركز بيشتري را مي‌طلبيد و بار حسي بيشتري بر روي او بود و تلاش بيشتري را مي‌خواست.

نواب صفوي خاطرنشان كرد: در سينماي ايران هميشه كليشه‌ها رايج هستند و وقتي كسي در نقشي تثبيت مي‌شود همه آن را با آن نقش مي‌شناسند. بازي كردن من در نقش «رسول»، ريسكي براي عوامل فيلم بود. كه در اينجا جا دارد، يك تشكر ويژه از شريفي‌نيا و ده‌نمكي داشته باشم كه اين فرصت ويژه را در اختيار من گذاشتند تا اين نقش را بازي كنم.

پاكروان: كار جنگي كردن سخت است

تينا پاكروان مدير توليد فيلم هم كه در اين نشست حاضر بود درباره‌ي تجربه‌ي «اخراجي‌ها 2» گفت: كار جنگي كردن بسيار سخت‌تر از هر كار ديگري در سينما است. به‌خصوص اين‌كه در جنگ هم حضور نداشته باشي و هميشه از بيرون نگاه كرده باشي. خيلي خوشحالم اين اعتماد شد و اين كار را به بنده سپردند.

وي با اشاره به لوكيشن اردوگاه كه نيمي از فيلم در آن مي‌گذرد اظهار داشت: براي اين لوكيشن از ابتدا آقاي ده‌نمكي ترجيحشان يك مرغداري تعطيل بود كه آنرا در اطراف كرج پيدا كرديم و بعد از 2 هفته فضاسازي، آماده فيلمبرداري شد.

پاكروان افزود: تقريبا هرروز حدود 600 تا 700 نفر آدم سر صحنه داشتيم كه بايد ترتيب رفت‌وآمد و خوراك و ساير مسايل‌شان داده مي‌شد و مهم‌ترين موضوع در «اخراجي‌ها» مدت زمان توليد بود. ما پيش‌توليد را از شهريور آغاز كرديم و طي 2 ماه فيلم‌برداري تمام شد و هم‌زمان تدوين و كارهاي ديگر صورت گرفت كه در نهايت 4 ماه صرف آماده‌سازي فيلم شد كه اين زمان براي فيلم غيرجنگي هم بسيار كم است.

 شريفي‌نيا: برخي وقت‌ها فيلم‌ها خودشان به فروش هم كمك مي‌كنند

به گزارش ايسنا، در بخش ديگري از اين نشست شريفي‌نيا درباره ملاكش براي همكاري در يك فيلم گفت: نوع كارهايي كه من انتخاب مي‌كنم از آدم‌هاي برجسته سينما در آن هستند تا آن‌هايي كه فيلم اول و دوم‌شان را مي‌سازند و فيلمي كه از سناريوش خوشم بيايد، تا پاي جان برايش كار خواهم كرد.

وي كه «سوپراستار» را نيز در حال اكران دارد با اشاره به تاثير «اخراجي‌ها» در فروش ساير فيلم‌هاي اكران نوروزي اظهار داشت: بعضي وقت‌ها فيلم‌ها خودشان به فروش هم كمك مي‌كنند. شما براي ديدن يك فيلم پرفروش به سينما مي‌رويد و بليط گير نمي‌آيد و سراغ فيلم‌هاي ديگر مي‌رويد. فيلم‌هايي كه الان اكران مي‌شوند آثار خوبي هستند كه مخاطب خودشان را دارند و فروششان طبق روال خوب است.

شريفي ‌نيا در عين حال گفت: ما به عنوان عوامل «اخراجي‌ها» پيشنهاد داديم سينماهاي «اخراجي‌ها» آنونس ديگر فيلم‌ها را قبل از شروع فيلم ما، بصورت رايگان پخش كنند و اين اتفاق عيدي ما به فيلم‌هاي ديگر باشد.

چون در واقع بحث سينماست و خودمان جزو طرفداران فيلم بيضايي هستيم و معتقدم فروش آن و ساير فيلم‌ها تاكنون خوب بوده است.

شريفي نيا درباره تاثير عدم اكران «درباره الي» در فروش بالاي «اخراجي‌ها» هم گفت: اگر «اخراجي‌ها» كنارهر فيلمي باشد فروشش همين است و نبود «درباره الي» هيچ كمكي به «اخراجي‌ها» نكرده و هر فيلم ديگري هم بود اين فيلم مسير خودش را مي‌رفت. «درباره الي» يكي از زيباترين فيلم‌هايي است كه در زندگي‌ام ديده‌ام و فكر مي‌كنم بهترين موقع اكران آن تابستان است و اصلا صلاح نبود كنار«اخراجي‌ها» اكران شود و حرام مي‌شد.

 شريفي‌نيا: ادامه‌ي اخراجي‌ها هم بايد ساخته شود

به گزارش ايسنا، اين بازيگر سينماي ايران در بخش ديگري از اين نشست اذعان داشت: ده‌نمكي از ذهنيتي كه از ابتداي «اخراجي‌ها» داشته عدول نكرده است و فكرش را ساخته است و تصور هم نمي‌كرده است، چنين فروشي داشته باشد. ما حتي براي پيدا كردن شريك هم مشكل داشتيم و خيلي‌ها تصور چنين فروش را نداشتند ومعتقدم ادامه اين فيلم هم بايد ساخته شود.

شريفي‌نيا با انتقاد از برخورد منتقدين با اين فيلم گفت: بايد ديد فيلم براي چه مخاطبي ساخته مي‌شود و بر اساس سليقه آن گروه از مخاطب بايد فيلم را ارزيابي كرد، فيلم بايد براي زمان، مكان و آدم‌هايي كه ساخته شده ارزيابي شود.

اين بازيگر ادامه داد: ما از پيرامون فيلم، تكنيك و موقعيت‌هاي فيلم دفاع مي‌كنيم. يعني ما مي‌فهميم ميزانسن و كارگرداني چيست و خودمان را از مردم جدا مي‌كنيم. اما چيزي كه مردم دوست دارند اين بخشش‌ها نيست و آن پيام و موضوعي كه فيلم مي‌دهد و مخاطب مي‌گيريد، در اين ميان اهميت دارد. اگر براساس موضوع فيلم صحبت شود و همراه با مردم جلو برويم، مشكلي پيش نخواهد آمد. مشكلي كه الان منتقدين با فيلم دارند همين است. آنها بگونه‌اي حرف مي‌زنند كه اگر كوچك‌ترين ارتباطي از فيلم با ذهن تماشاگري كشف شود اين آدم، آدم معمولي و عادي مي‌شود، در صورتيكه اين نگاه، غلط است.

شريفي نيا با اشاره به ساخت «اخراجي ها3» اظهار داشت: طرح اين فيلم آماده است و به بازگشت «اخراجي‌ها» مي پردازد كه قرار بود در قسمت اول باشد و در حدود 40 دقيقه هم فيلمبرداري شده بود و الان با توجه به اضافه شدن بخش اسارت، سناريو بخش سوم تغييراتي پيدا كرده است كه بايد نوشته شود.

 شريفي‌نيا: تمام صحبت‌ها درباره‌ي دستمزد بازيگران اين فيلم دروغ است

وي در پايان با تقدير از همراهي بازيگران در اين فيلم خاطرنشان كرد: مسايلي مطرح مي‌شود كه خيلي از بازيگران با دستمزدهاي بالايي براي اين پروژه قرارداد بستند، اما با توجه به دستمزدهايي كه در سينماي ايران وجود دارد بايد از بازيگراني كه آمدند و مبالغ بسيار كمي گرفتند تشكر كنم. چون آنها مي‌خواستند، در يك كار ارزشي حضور داشته باشند.

شريفي نيا افزود: بازيگراني كه هركدام براي فيلمي كفايت مي‌كنند و ساير بازيگران ديگر زير دستمزدهايي كه در كار‌هاي ديگر مي‌گرفتند دريافت كردند. به خصوص خانم‌هايي كه در فيلم حضور داشتند و مي‌خواهم از حضور همه بازيگران در كار دفاع كنم و تمام صحبت‌هايي كه راجع به دستمزد بالاي اين‌ گروه مطرح مي‌شود دروغ است و حتي خود نواب صفوي هم كه در كنار ما نشسته است در «اخراجي ها» از دستمزد فيلم بهرام بيضايي كمتر گرفت.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha