• سه‌شنبه / ۱۳ اسفند ۱۳۸۷ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8712-06350
  • خبرنگار : 71021

آيت‌الله ري‌شهري: درصورت تداوم برخوردهاي نامناسب، در اعزام زايران به عمره تجديد نظر مي‌شود

آيت‌الله ري‌شهري:
درصورت تداوم برخوردهاي نامناسب، در اعزام زايران به عمره تجديد نظر مي‌شود

آيت‌الله محمد محمدي ري‌شهري گفت: درصورت تداوم برخوردهاي نامناسب با زايران ايراني خانه‌ي خدا در كشور عربستان توسط عوامل امر به معروف و نهي از منكر، درباره‌ي اعزام زايران ايراني به عمره، تجديد نظر مي‌شود.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت عصر روز گذشته (دوشنبه، 12 اسفندماه) در جمع مديران و روحاني‌هاي كاروان‌هاي حج و زيارت استان كرمان با اظهار تأسف از برخوردهاي نامناسب مأموران امر به معروف و نهي از منكر عربستان با زايران ايراني در حج سال گذشته، بيان كرد: پس از پايان موسم حج، در نامه‌اي خطاب به امير نايف ـ وزير كشور عربستان سعودي ـ با اعتراض به رفتار مأموران سعودي، برخورد با اين عوامل را كه با زايران ايراني برخوردهاي ناشايست داشته‌اند، درخواست كرده‌ايم و اكنون نيز در انتظار رسيدگي و عكس‌العمل مناسب نسبت به اين نامه هستيم.

وي با اشاره به واكنش و هشدار برخي از مراجع عظام به مزاحمت‌هاي نيروهاي امر به معروف و نهي از منكر در كشور عربستان در روزهاي گذشته، اظهار داشت: درصورتي كه اين نوع برخوردها ادامه يابند و اعزام زايران با اهانت آن‌ها و وهن تشيع همراه شود، در اعزام زايران به عمره تجديد نظر مي‌كنيم.

ري‌شهري افزود: مسؤولان كشور نيز نمي‌پذيرند كه توهين به زايران ادامه يابد.

سرپرست حجاج ايراني در عربستان گفت: هم‌زمان با آغاز عمليات عمره پيشنهاد شد كه نامه‌ي ديگري به وزير كشور عربستان فرستاده شود و اميدوارم كه با عكس‌العمل مناسب به نامه‌ي پيشين، شاهد تداوم نيافتن رفتار عوامل آن‌ها باشيم و درصورت ادامه‌ي مشكلات، اين احتمال وجود دارد كه اعزام زاير به عربستان ادامه پيدا نكند.

وي به مديران و روحاني‌هاي كاروان‌ها توصيه كرد: با نهايت متانت و نظم، زمينه‌ي برخورد مأموران سعودي را فراهم نكنند.

ري‌شهري بيان كرد: به تصديق مسؤولان سعودي، زايران ايراني منظم‌ترين زايران در ميان ديگر كشورها در موسم حج و عمره هستند.

نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت با هدف بررسي امور حج در استان كرمان و ديدار با علماي اين استان در رأس هيأتي شامل معاونان و مديران بعثه‌ي مقام معظم رهبري به استان كرمان وارد شده است. اين سفر، چهارمين سفر نماينده‌ي ولي فقيه در امور حج و زيارت پس از سفر به استان‌هاي خوزستان، اصفهان و خراسان رضوي است.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha