• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8711-11612
  • خبرنگار : 71133

در نشست خبري «خروس جنگي»: عطاران: بازي كردن در نقش جوان اول ديگر برايم منطقي نيست اطيابي: اگر بدون پيش‌داوري فيلم‌ها انتخاب مي‌شد، اين فيلم در بخش رقابتي بود

در نشست خبري «خروس جنگي»:
عطاران: بازي كردن در نقش جوان اول ديگر برايم منطقي نيست
اطيابي: اگر بدون پيش‌داوري فيلم‌ها انتخاب مي‌شد، اين فيلم در بخش رقابتي بود
مسعود اطيابي اظهار داشت: علاقه‌مندم تنوع ژانرها را تجربه كنم و دوست ندارم فيلمي را تكرار كنم و به دنبال ساخت قصه‌هاي جديدي هستم. به گزارش خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، اين كارگردان در نشست پرسش و پاسخ فيلم «خروس جنگي» با بيان اينكه سعي كرده است، روايت خودش را ارايه بدهد، ‌گفت: سعي كردم به سينماي طنز ايران كه به سمت كارهاي سخيف رفته است و مي‌خواهد با رفتارهاي خاص تماشگر را بخنداند نزديك نشوم و سعي كردم روايت خودم را از سينماي طنز ارايه بدهم. وي با گلايه از عدم حضور اين فيلم در بخش مسابقه‌ي سينماي ايران اظهار داشت: متاسفانه‌ي جشنواره‌ي فيلم فجر نه اعتبار و نه رونق جهاني را در نظر مي‌گيرد و مسائل ديگر برايشان مهم‌تر است. اگر مسوولين بدون پيش‌داوري فيلم‌ها را انتخاب مي‌كردند، بايد «خروس جنگي» در بخش اصلي حضور داشت. اما همين هم كه در بخش مسابقه‌ي فيلم هاي اول و دوم حضور دارد خوب است و فضاي شادي را در جشنواره‌ رقم مي‌زند. اين كارگردان ادامه داد: فيلمي كه بنياد سينمايي فارابي در آن سرمايه گذاري نكرده است سخت است كه به بخش اصلي جشنواره راه پيدا كند و متاسفانه در حالي كه ما نياز به اين كمك داشتيم اعلام كردند كه كمك نمي‌كنند و تمام بودجه‌اشان را خرج چند پروژه مي‌كنند، در حالي كه كارشان تهيه فيلم نيست و از كمكي ده ميليوني به فيلم ما كه باعث مي‌شد در آهنگ سازي و صدا به مشكل برنخوريم دريغ كردند. وي درباره‌ي پايان بندي اين فيلم اظهار داشت: قرار است پلان پاياني فيلم تغيير كند. در ابتدا سكانس ديگري را مدنظر داشتم كه آن را فيلمبرداري هم كرديم، اما به نظرم رسيد پايان فيلم خيلي هنري خواهد شد و احتمالا يا سكانس را فيلمبرداري خواهيم كرد و يا از همان سكانس استفاده خواهم كرد. رضا عطاران بازيگر اين فيلم هم با بيان اينكه در اين فيلم براساس ديد كارگردان جلو رفته است، اظهار داشت: كارگردان نوع روايت خودش را از كار داشت و چيزهايي را كه دوست داشتند را استفاده كرديم. وي در مقايسه‌ي اين فيلمش با «صندلي خالي» كه در جشنواره‌ به نمايش درآمده هم گفت: هر دو نوع كار مي‌پسندم، اما «صندلي خالي» يك نوع بود و اين فيلم نوع ديگر كه اين كار با شخصيتم نزديك‌تر بود وسعي كردم سطح كار بالاتر از طنز‌هاي ديگر باشد. عطاران بر ورود جوانان به سينما تاكيد كرد و گفت: ‌اتفاقي كه با «ساعت خوش» براي ما افتاد، الان هم بايد اتفاق بي‌افتد و عده‌اي جوان وارد شوند. بنده سنم براي بازي كردن در نقش جوان اول منطقي نيست و اميدوارم روزي به جايي نرسيم كه بخواهيم مانند «آميتا باچان» در 60 سالگي موهايمان را سياه كنيم و نقش جوان بازي كنيم. قربان محمدي‌پور نويسنده‌ فيلمنامه‌ي اين فيلم با بيان اينكه اين كار چهار بار بازنويسي شد تا بالاخره توسط اطيابي ساخته شد، اظهار داشت: ابتدا پروانه ساخت توسط علي رضا داوود نژاد گرفته شد و بعد فريدون جيراني قرار شد آن را بسازد كه درگير كار سريالش شد و به مهدي صباغ‌زاده رسيد كه آن هم به نتيجه نرسيد تا در نهايت به اين شكل ساخته شد. افسانه صمدزاده طراح صحنه ، محمدرضا يوسفي صدا گذار، عباس جمشيدي فر بازيگر و مهدي خيرخواهي سازنده‌ي موسيقي از ديگر عوامل حاضر در اين جلسه بودند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha