• شنبه / ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ / ۱۳:۰۴
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 8711-06932.91510

مدير روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني: ميراث فرهنگي مسووليت ايمني بازار را برعهده بگيرد، آتشنشاني بازار را ترك مي‌كند

مدير روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني تهران با اشاره به اين كه ايمني بازار تهران يكي از دغدغه‌هاي اصلي سازمان آتش‌نشاني است، گفت: اين سازمان به دنبال تخريب ميراث فرهنگي در بازار قديمي تهران نيست، بلكه آتش‌نشاني يك سازمان خدماتي است كه به وظيفه ذاتي خود مي‌پردازد.

بهروز تشكر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» ايسنا، درباره آخرين وضعيت طرح نوسازي ايستگاه آتش‌نشاني بازار، اظهار كرد: براساس آخرين راي دادگاه، شمع‌گذاري‌هاي كه در ستون‌هاي مربوط به سازه بايد به كار برده مي‌شد، انجام شده و از زمان طرح شكايت سازمان ميراث فرهنگي درباره ورود به حريم «امامزاده زيد» نزديك به سه ماه است كه كار نوسازي اين ايستگاه متوقف شده است.

وي با اشاره به نامه‌اي به شماره 15260ـ126 سازمان ميراث فرهنگي تهران در تاريخ دوم بهمن ماه امسال به سازمان آتش‌نشاني و درخواست اعتبار 10 ميليون توماني از آتش‌نشاني براي انجام عمليات پژوهشي در محدوده گودبرداري شده، گفت: ارسال اين نامه به آن معناست كه قبل از بهمن ماه، هيچ يك از ادعاهاي گذشته ميراث فرهنگي قابل اثبات نيست.

مدير روابط عمومي سازمان آتش‌نشاني تهران گفت: با توجه به اين كه بازار تهران جزو مناطق پرخطر محسوب مي‌شود، نيازمند بيش از دو ايستگاه آتش‌نشاني است، اما در حال حاضر بهترين مكان براي تنها ايستگاه آتش‌نشاني اين منطقه همين مكاني است كه 40 سال است، به ايستگاه آتش نشاني اختصاص داده شده است.

تشكر درباره چگونگي واگذاري زمين فعلي ايستگاه آتش‌نشاني بازار نيز، اظهار كرد: طي نامه‌اي به شماره 3654 در تاريخ هشتم ارديبهشت ماه سال 1349 به تقاضاي شهردار وقت تهران بخشي از زمين‌هاي كنار امامزاده زيد (ع) واقع در بازار كفاش‌هاي تهران با تاييد و موافقت اداره اوقاف، كارشناس رسمي دادگستري و نماينده تام الاختيار شهرداري تهران براي تاسيس ايستگاه آتش‌نشاني در اختيار اين سازمان قرار گرفت.

تشكر با بيان اين كه طرح نوسازي ايستگاه آتش‌نشاني بازار در مكان قبلي خود و با خاك‌برداري در عمق چهار متري كه در گذشته نيز به همين متراژ انجام گرفته بود، در حال انجام است، گفت: گودبرداري انجام شده در نوسازي ايستگاه در خارج از حريم و در فاصله 5/1 متري از ديوار حائل اطراف امام‌زاده زيد (ع) انجام شده است.

وي تصريح كرد: اگر ميراث فرهنگي به دنبال طرح شكايت و متوقف كردن تنها ايستگاه آتش‌نشاني در بازار تهران است، يك تعهد به سازمان بدهد كه ايمني بازار را بر عهده خواهد گرفت و در اين صورت آتش‌نشاني نيز با وجداني راحت بازار را ترك خواهد كرد.

تشكر با اشاره به اين كه با توجه به همكاري خوب كسبه بازار و رعايت نكات ايمني در موارد خاصي آتش نشانان با مشكلاتي روبرو هستند، افزود: با توجه به مشكلات پيش آمده، آتش نشانان ايستگاه بازار در وضعيت نامناسبي در محوطه بازار زندگي مي‌كنند.

وي در ادامه از افتتاح 9 ايستگاه آتش‌نشاني در تهران تا پايان سال جاري خبر داد و افزود: يك ايستگاه آتش‌نشاني در چهارراه پارك وي كه يكي از نقاط طلايي تجاري پايتخت محسوب مي‌شود، در نيمه اول سال آينده به بهره‌برداري خواهد رسيد. اين در حاليست كه شهرداري مي‌توانست اين مكان را به يك فروشگاه بزرگ و منبع درآمدي تبديل كند، اما شهرداري افتتاح يكي از مدرن‌ترين ايستگاه‌هاي آتش‌نشاني را در اين مكان به موضوعات ديگر، ترجيح داد.

تشكر با تاكيد بر اين نكته كه سازمان آتش‌نشاني در منطقه بازار قصد ساخت پاساژي را نداشته است، تصريح كرد: شايد با خروج ايستگاه آتش‌نشاني از بازار، به زعم سازمان ميراث فرهنگي، امكان ساخت و ساز تجاري براي برخي افراد ديگر به وجود آيد.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha