• سه‌شنبه / ۲۴ دی ۱۳۸۷ / ۰۹:۴۳
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8710-11065

روابط عمومي‌ها؛ گزارشگران مجاني رسانه‌ها

روابط عمومي‌ها؛ گزارشگران مجاني رسانه‌ها
در جامعه مدني ستون اصلي و زيربناي امور را واحدهاي روابط عمومي ‌تشکيل مي‌دهند، زيرا لازمه پاسخگو بودن سازمان‌ها و ادارت، داشتن روابط عمومي‌ قوي و مطلوب است. واحدهاي روابط عمومي‌ با عنايت هرچه بيشتر مسوولان سازمان خويش است که مي‌توانند به جايگاه واقعي خود دست پيدا کنند و موجبات بالندگي فرهنگي و اجتماعي جامعه را فراهم سازند. به گزارش سرويس نگاهي به وبلاگ‌هاي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نويسنده وبلاگ "روزگار وصل" به نشاني http://firoozehaskari.blogfa.com در ادامه نوشته است: بيان اخبار و گزارشات ادارات و سازمان‌هاي زيرمجموعه، يکي از اهداف بلندمدت هر سازمان است. اين امر هم موجب رضايت ارباب جرايد و مطبوعات و روابط عمومي‌ها را فراهم مي‌سازد و هم طبعا براي مديران سازمان‌ها نيز امتياز محسوب مي‌شود. روابط عمومي ‌با داشتن امکانات مورد نياز مي‌تواند با درايت و تدبير خويش بر عملکرد ارگان يا سازمان خود نظارت کند. متاسفانه گاهي در بعضي از ارگان‌ها مشاهده مي‌شود که روابط عمومي ‌هرگز به وظايف اصلي خويش عمل نمي‌کنند و در چارچوب بسته به علت کمبود امکانات، نداشتن چارت سازماني مشخص و اختيارات وظايف مدون و همچنين عدم آگاهي مديران و مسوولان ادارات و سازمان باتوجه به توانايي داشتن اداره اين امور به مسووليت خطير خود بي‌اعتنايي مي‌کنند. امروزه در ايران رابطه رسانه‌ها با روابط عمومي ‌تا حدودي رو به اصلاح مي‌رود. در گذشته نه چندان دور روابط عمومي‌ها با ارتباطي ناصحيح و برخوردهاي سرد و عامرآنه، رسانه‌ها را از خود مي‌راندند که در شرايط فعلي با توجه به اينکه هنوز در بعضي از سازمان‌ها اين گله‌مندي از طرف رسانه‌ها موجود است، ولي اين ارتباط به صورت عکس درآمده است و اين روابط عمومي‌ها هستند که از نحوه برخورد رسانه‌ها گله‌مند و ناراضي هستند. اين امر واقعيت دارد و مي‌بايست با اتخاذ شيوه‌هاي مناسب و برخوردهاي گرم و صميمي ‌جهت رفع محدوديت‌هاي بي‌جا از هر دو واحد ارتباطي برآمد و وضعيت نامطلوب موجود را تغيير داد و تنها در سايه تعامل دو سويه اين رابطه متعادل مي‌گردد. روابط عمومي ‌بايد تلاش کند زماني را صرف آموزش رسانه‌ايي كند، زماني که روابط عمومي ‌کار با رسانه‌ها را بداند و به فنون روزنامه‌نگاري مجهز باشد، اين نقش موجب صرفه‌جويي در صنعت، پول، زمان و ... مي‌شود و رسانه‌ها به جاي اينکه جهت گردآوري اخبار مستقيم وارد عمل شوند از اين همراهي روابط عمومي‌ در جهت اطلاع‌رساني هرچه سريع‌تر اخبار بهره مي‌گيرند و از اين روست که جمله معروف "روابط عمومي‌ها، گزارشگران مجاني رسانه‌ها" هستند، تحقق مي‌يابد. گسترش وسايل ارتباط جمعي کار را براي روابط عمومي ‌آسان کرده است. استفاده بهينه از اين ابزار در ارتباطات درون و برون سازمان جهت رشد شاخص‌هاي هر سازمان غنيمت است، پس بايد از افراد خبره، کارآمد، متخصص و اهل ذوق و هنر در عرصه روابط عمومي ‌براي انتشار اخبار صنايع بهره گرفت. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha