• سه‌شنبه / ۱۰ دی ۱۳۸۷ / ۱۴:۰۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8710-06660

*حضور چري در بابل منتفي شد* مديرعامل ايران‌خودرو: چري را براي سايت‌هاي ديگرمان درنظر گرفته‌ايم

*حضور چري در بابل منتفي شد*
مديرعامل ايران‌خودرو:
چري را براي سايت‌هاي ديگرمان درنظر گرفته‌ايم

"ما هيج وقت كاري را كه شروع كرده‌ايم، فراموش نمي‌كنيم". اين جمله‌اي بود كه مديرعامل ايران خودرو درباره اختصاص يافتن كارخانه‌ بابل به توليد سمند جديد بيان كرد. اين در حالي است كه تا پيش از اين قرار بود كه در سايت بابل محصول S21 به طور مشترك بين ايران خودرو و شركت چري از چين به توليد رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با توجه به اين كه قرار بود سايت بابل براي توليد مشترك ايران خودرو با اين خودروساز چيني باشد، سال گذشته وزير صنايع و معادن با اين استدلال كه نبايد بازار خود را به راحتي در اختيار چيني‌ها قرار دهيم، مخالفت خود را با حضور چري علني كرد و از آن زمان تاكنون نيز احداث قطعي آن با توجه به اين كه عنوان مي‌شد، ساخت اين سايت صرفه‌ي اقتصادي ندارد، به تعويق افتاده بود.

كمي قبل‌تر از مخالفت علني وزير در مراسم افتتاحيه و كلنگ زني سايت بابل، ناصري - نماينده‌ي وقت مردم بابل در مجلس - در حالي كه وزير به او گفته بود كلنگ خودرو خارجي را در بابل به زمين نمي‌زند، به خبرنگاران در پاسخ به اين‌كه قرار است چه خودرويي در بابل توليد شود؟ تنها به ذكر اين نكته اكتفا كرد كه قرار است فقط اينجا خودرو ملي توليد شود.

با اين حال به گفته‌ منطقي، مثل اين كه ايران خودرو در نظر دارد سايت بابل را به توليد سمند جديد اين شركت اختصاص دهد.

مدير عامل ايران خودرو در گفت و گو با خبرنگار ايسنا، با اظهار اين كه در حال طراحي سايت بابل براي راه‌اندازي تا خرداد ماه سال آينده هستيم، در پاسخ به اين كه آيا قرار است سمند جديد جايگزين چري شود؟ اظهار كرد: "سايت بابل را بيشتر براي مقاصد صادراتي در نظر گرفته‌ايم و قصد داريم از آن به عنوان پايگاهي براي صادرات خودرو به روسيه از طريق بندر اميرآباد استفاده كنيم، چرا كه اين كار مقرون به صرفه است."

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه آيا ايجاد و راه‌اندازي اين سايت با توجه به اظهارات قبلي خودتان مقرون به صرفه خواهد بود؟ توضيح داد: " بايد كاري كنيم كه مقرون به صرفه شود و از ارديبهشت و خرداد ماه سال آينده، همزمان با توجه به سايت تهران، توليد را آغاز مي‌كنيم و سپس در دو فاز كار سايت بابل را كامل مي‌كنيم. چرا كه در اين زمينه به مردم قول نيز داده‌ايم. "

منطقي تصريح كرد: " فاز اول كار در ارديبهشت و خرداد سال آينده انجام مي‌شود و فاز دوم را نيز سعي مي‌كنيم پس از اين كه شريكان شركت آورده‌هاي خود را آماده كردند، انجام دهيم."

او درباره‌ تغييرات انجام شده در سمند جديد ايران خودرو گفت: "هنوز اين تغييرات نهايي نشده است و قيمت آن نيز با سمند معمولي تفاوت چنداني نخواهد داشت. براي سمند جديد دو نوع موتور در نظر داريم كه يكي از آنها موتور ملي پايه‌گاز سوز و ديگري موتور بنزيني ملي است. "

وي همچنين در پاسخ به اين كه آيا ايران خودرو چري را فراموش كرده است؟ گفت: "كار با چري را براي سايت‌هاي ديگر خود در نظر گرفته‌ايم، ولي ما هيچ وقت كاري را كه شروع مي‌كنيم فراموش نمي‌كنيم!"

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha