• دوشنبه / ۲ دی ۱۳۸۷ / ۱۳:۴۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8710-00953

نخستين اجلاس مديران صنعت هتل‌داري برگزار مي‌شود معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري: بعضي هتل‌داران زير بار استانداردسازي نمي‌روند

نخستين اجلاس دو روزه‌ي مديران و دست‌اندركاران صنعت هتل‌داري با حضور بيش از يك‌هزار شركت‌كننده‌ي دولتي و خصوصي در مشهد برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، محمدشريف ملك‌زاده ـ معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ـ در نشست رسانه‌يي اين اجلاس كه امروز (دوم دي‌ماه) برگزار شد، هدف از برگزاري آن را بررسي موانع و مشكلات صنعت هتل‌داري و تلاش دست‌اندركاران و مسؤولان دولتي و بخش خصوصي براي رفع اين موانع دانست و گفت: در اين اجلاس دو روزه كه دست‌اندركاران هتل‌داري كشور، نمايندگان مجلس، استادان، نخبگان و مسؤولان عالي‌رتبه‌ي قانون‌گذاري حضور مي‌يابند، تلاش مي‌شود تا با صدور بيانيه‌اي در پايان اجلاس، مسايل و مشكلات صنعت هتل‌داري را شناسايي و با تشكيل دبيرخانه‌ي دايمي اين اجلاس، مصوبات آن را پي‌گيري كنيم.

وي از افتتاح نخستين بازار بورس خدمات سفر در جريان برگزاري اجلاس هتل‌داري خبر داد و بيان كرد: در اين بازار بورس، براساس آيين‌نامه‌ي پيش‌بيني‌شده قرار است، بخش‌هاي خدماتي دخيل در حوزه‌ي سفر، خدمات و توليدات خود را معرفي كنند. هم‌چنين دفتر اطلاع‌رساني گردشگري فرودگاه هاشمي‌نژاد مشهد در جريان اين اجلاس دو روزه افتتاح خواهد شد.

او با بيان اين‌كه براي برگزاري اين اجلاس، بيش از شش‌ماه از سوي بخش خصوصي فعاليت كارشناسي شده است، اظهار داشت: هدف ما از برگزاري اين اجلاس، تعيين تريبوني ديگر براي تبليغ گردشگري نيست، بلكه ما به‌دنبال اين هستيم كه به‌طور جدي موانع و مشكلات بخش‌هاي مهم گردشگري را آسيب‌شناسي كنيم و با بهره‌گيري از توان قانون‌گذاران و مجريان دولتي و همكاري بخش خصوصي، آن‌ها را برطرف كنيم.

معاون گردشگري سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با بيان اين‌كه سيستم سنتي را از هتل‌داري بايد برچينيم، تأكيد كرد: در هتل‌داري ايران بايد به سمت استفاده از فن‌آوري ارتباطات و اطلاعات و ارتباط آن‌لاين هتل‌ها برويم.

وي با بيان اين‌كه هتل‌هاي ايران از نظر آموزش، خدمات، استانداردسازي و ... مشكلات عديده‌اي دارند، ادامه داد: موضوعي مهم مانند استانداردسازي هتل‌ها كه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به‌طور جدي آن را از سال گذشته پي‌گيري كرده، هنوز درگير مسايل و مشكلاتي است و بعضي هتل‌داران زير بار استانداردسازي نمي‌روند، چراكه فكر مي‌كنند، اين كار براي آن‌ها هزينه‌بر است.

ملك‌زاده با بيان اين‌كه برگزاري اجلاس دست‌اندركاران صنعت هتل‌داري در اصل، جلسه‌اي توجيهي است براي تمام آنچه در اين حوزه مي‌گذرد، گفت: با بخشنامه كردن، كارها به پيش نمي‌رود. به همين دليل، تصميم گرفتيم با تصدي دست‌اندركاران بخش خصوصي و برنامه‌ريزي آن‌ها، هتل‌داران و تمام دست‌اندركاران دخيل در اين حوزه را دور يكديگر جمع كنيم تا مسايل و مشكلات از نزديك طرح و بررسي شوند.

وي از برگزاري پنج ميزگرد تخصصي با موضوع سيستم آن‌لاين هتل‌ها، امنيت هتل‌ها و شيوه‌هاي استانداردسازي آن‌ها و ميزگرد سفركارت و اجراي اين طرح در هتل‌ها خبر داد و افزود: نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، بويژه فراكسيون ميراث فرهنگي و گردشگري در اين اجلاس حضوري پررنگ خواهند داشت تا مسايل و مشكلات هتل‌داران، بويژه در حوزه‌ي نواقص قانون‌ها و مقررات اجرايي را از نزديك بشنوند و در جريان آن قرار گيرند.

به گزارش ايسنا، اسدالله عباسي ـ رييس فراكسيون ميراث فرهنگي و گردشگري مجلس شوراي اسلامي ـ نيز در اين نشست با بيان اين‌كه مجلس به جايگاه گردشگري و چشم‌انداز آن ديدگاهي مثبت دارد، گفت: عضويت 210 نماينده‌ي مجلس در اين فراكسيون نشانگر توجه نظام به اين حوزه است و خوشبختانه در كنار رويكرد جديد مديران دولتي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، اين جايگاه بيش از گذشته ارزشمند شده است.

وي با بيان اين‌كه مجلس آمادگي دارد تا از نظر تأمين اعتبارات و قوانين و مقررات سرمايه‌گذاري، بويژه سرمايه‌گذاري خارجي، تصميمات و قوانين مؤثري را براي گردشگري وضع كند، اظهار كرد: با تعاملي كه با سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري ايجاد كرده‌ايم، جهش شتابنده‌اي در حوزه‌ي قوانين و مقررات گردشگري پيش رو قرار گرفته است.

عباسي هم‌چنين به ضرورت اجراي اصل 44 قانون اساسي براي حمايت بخش خصوصي اشاره كرد و ادامه داد: فراكسيون ميراث فرهنگي و گردشگري درنظر دارد با تشكيل كميته‌هايي چهارگانه در سه حوزه‌ي ميراث فرهنگي، گردشگري و صنايع دستي و كميته‌ي آيين‌نامه‌ها و بازنگري قوانين، موضوع‌هاي مختلف اين حوزه‌ها را طرح و پي‌گيري كند.

به گفته‌ي او، اكنون راهكارهاي سرمايه‌گذاري مستقيم خارجي در حوزه‌ي گردشگري در فراكسيون ميراث فرهنگي و گردشگري درحال طرح و بررسي‌اند.

به گزارش ايسنا، محسن لشگري ـ رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان خراسان رضوي ـ نيز با اشاره به اين‌كه 50 درصد واحدهاي اقامتي كشور در مشهد مقدس فعاليت مي‌كنند، گفت: برگزاري نخستين اجلاس مديران صنعت هتل‌داري موجب مي‌شود تا مشهد بار ديگر كانون تصميم‌گيري‌هاي بزرگي در حوزه‌ي گردشگري باشد. اميدواريم برگزاري اين اجلاس مقدمه‌اي براي بررسي چالش‌ها و قوانين صنعت هتل‌داري و مصوباتي جدي و اجرايي در اين حوزه باشد.

وي اظهار داشت: مشكلات و دغدغه‌هاي دست‌اندركاران هتلي و دفاتر خدمات مسافرتي را اهالي مجلس و تصميم‌گيران دولتي كم‌تر شنيده‌اند. بنابراين برگزاري اين اجلاس فرصتي مغتنم براي تعامل مستقيم بخش خصوصي با مجريان و قانون‌گذاران دولتي و طرح مسايل و مشكلات است.

محمد قانعي ـ رييس اتحاديه‌ي هتل‌داران استان خراسان رضوي ـ نيز كه دبيري اجلاس دو روزه‌ي مديران صنعت هتل‌داري را برعهده دارد، با بيان اين‌كه تمام هزينه‌هاي اين اجلاس را دست‌اندركاران بخش خصوصي تقبل كرده‌اند، گفت: بخش خصوصي هتل‌دار، دغدغه‌ها و مشكلات فراواني دارد و اميدوار است، در جريان برگزاري اين همايش مقدمات پاسخگويي به اين نيازها فراهم شود.

او ادامه داد: واگذاري امور به بخش خصوصي در حوزه‌ي هتل‌ها، توجه به آموزش آكادميك و راه‌اندازي دانشگاه هتل‌داري، حذف بيمه‌ي كارفرما، تنظيم مقررات مالي براي واگذاري زمين و پرداخت عوارض آن‌ها و هم‌چنين تقويت تشكل‌هاي صنفي از جمله‌ي مطالبات بخش خصوصي فعال در حوزه‌ي گردشگري و اقامتي‌اند.

قانعي بيان كرد: يكي از معضلات اصلي ما در اين حوزه، كاهش مدت ماندگاري مهمانان و زايران در مشهد است و اميدواريم اين اجلاس زمينه‌اي براي برنامه‌سازي درباره‌ي اين مشكل و ديگر مشكلات در كشور باشد.

وي با بيان اين‌كه هدف اصلي دست‌اندركاران بخش خصوصي از برگزاري نخستين اجلاس مديران صنعت هتل‌داري، جذب حمايت‌هاي قانوني است، اضافه كرد: براي اين همايش 1200 نفر از دست‌اندركاران صنعت گردشگري، هتل‌داري، رؤساي سازمان‌هاي ميراث فرهنگي و گردشگري و نمايندگان مجلس دعوت شده‌اند.

نخستين اجلاس مديران صنعت هتل‌داري كشور سوم تا پنجم دي‌ماه در مشهد برگزار مي‌شود.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha