• شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۸۷ / ۱۶:۱۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8709-14010

وزير صنايع و معادن: اميدواريم مينياتور هرچه سريع‌تر به توليد تجاري برسد به 39 كشور مختلف خودرو صادر مي‌كنيم

وزير صنايع و معادن:
اميدواريم مينياتور هرچه سريع‌تر به توليد تجاري برسد
به 39 كشور مختلف خودرو صادر مي‌كنيم
وزير صنايع و معادن در مراسم رونمايي از خودرو مينياتور سايپا با اميدواري از اين كه اين خودرو بتواند به زودي به توليد تجاري برسد، تاكيد كرد: در حال حاضر به 39 كشور مختلف خودرو و قطعات وابسته به آن را صادر مي‌كنيم. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، علي اكبر محرابيان خاطرنشان كرد: در حال حاضر اكثر صادرات كشور در حوزه خودرو مربوط به سمند است كه اميدواريم با توليد مينياتور، بازارهاي داخلي و خارجي براي آن گشوده شود. وي با اشاره به طرح تحول اقتصادي نيز گفت: صنعت كشور و به‌ويژه خودروسازان اين برنامه عظيم را از سال‌هاي گذشته آغاز كرده‌اند و اگر به جدول يارانه‌ها و سهم آن در بخش‌هاي مختلف توجه كنيم، مي‌بينيم كه بيشترين ميزان يارانه‌ها در سال‌هاي 1384 و 1385 به بخش حمل و نقل پرداخت شده است كه در اين ميان سهم يارانه انرژي در بخش كشاورزي، صنعت و حمل و نقل به ترتيب 7.3 درصد، 16 درصد و 43 درصد بوده و اين رقم در بخش تجاري، عمومي و خانگي 34 درصد بوده است. او گفت: اين در حالي است كه اگر بخواهيم يارانه را نسبت به مصرف انرژي بسنجيم، اين نسبت در بخش كشاورزي دو است كه بيشترين رقم نيز محسوب مي‌شود. البته اين نسبت در بخش‌هاي صنعت، حمل و نقل و بخش تجاري، عمومي و خانگي 0.8 ، 1.6 و 0.8 است. وزير صنايع و معادن با بيان اين‌كه صنعت خودروسازي ايران توانست با اجراي يك برنامه مدون و با چند اقدام، مصرف يارانه و انرژي را كاهش دهد، تصريح كرد: مصرف سوخت روزانه 90 ميليون ليتر را در داخل كشور پيش‌بيني ‌كرده بوديم و اين در حالي است كه اين رقم در سال جاري به روزانه 64 ميليون ليتر رسيده است؛ يعني بدون اين‌كه فشاري به مردم وارد شود، مصرف سوخت را روزانه 26 ميليون ليتر كاهش داديم. وي در ادامه با اشاره به مشكلات صنعت، مشكلات اين بخش را بيشتر محيطي ارزيابي و تاكيد كرد: اين مشكلات مربوط به داخل صنعت نيست، بلكه عمدتا مربوط به گمرك‌ها و ايرادهاي زيرساختي است كه نمونه آنها بحث قاچاق، انرژي و توزيع منابع بانكي است، ولي ما تمامي اين كمبودها را در سال‌هاي اخير خواستيم با يارانه انرژي و اصرار بر مصرف انرژي جبران كنيم و در بخش‌هايي كه مي‌توانستيم رقابت‌پذيري داشته باشيم، بسياري از مزيت‌هاي خود را از دست داديم. محرابيان افزود: يعني به عنوان مثال با يك قرص ويتامين توانستيم رقابت‌پذيري ايجاد كنيم و پتانسيل داخلي را فشرده نگه داريم كه اين موجب عدم رقابت‌پذيري در بخش‌هاي مختلف شده است. وي با اشاره به اين‌كه اجراي تحول اقتصادي و اصلاح نظام يارانه‌ها به صورت مرحله‌يي انجام خواهد شد، يادآوري كرد: اگر طرح تحول اقتصادي به خوبي اجرا شود، ويتامين مورد نياز صنعت از مجاري درست به آن تزريق خواهد شد و قرص ويتامين را براي برخي صنايع نگه داشته‌ايم. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha