• شنبه / ۲۳ آذر ۱۳۸۷ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8709-13842

بذرپاش در مراسم رونمايي مينياتور: تاسال 1390 سه خودرو ديگر با برند سايپا عرضه مي‌كنيم اين سي‌و دومين پروژه امسال ما بود

بذرپاش در مراسم رونمايي مينياتور:
تاسال 1390 سه خودرو ديگر 
با برند سايپا عرضه مي‌كنيم
اين سي‌و دومين پروژه امسال ما بود
علاوه بر خودرو كاملا ايراني مينياتور ساخت سايپا، اين گروه خودروساز تا سال 1390 سه خودرو ديگر با برند داخلي سايپا عرضه خواهد كرد. به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، امروز در مراسمي كه با حضور رئيس جمهور، وزير صنايع و معادن، رئيس سازمان گسترش و نوسازي صنايع ايران، مديرعامل ايران خودرو جمعي از مسوولان كشوري و مديران ايران‌خودرو و سايپا در سالن اجلاس سران برگزار شد، مهرداد بذر پاش ـ مديرعامل گروه خودروسازي سايپا ـ با اعلام اين مطلب افزود: از امروز سايپا داراي برندي از آن خود است و از اين بعد در مذاكرات بين‌المللي خود متفاوت ظاهر خواهيم شد. وي با بيان اين‌كه امروز سايپا همچنين مراسم توليد 3 ميليون و 500 هزار دستگاهي خود را در طول عمر خود جشن مي‌گيرد، توليد مينياتور را يكي از بزرگترين دستاوردهاي صنعت و معدن كشور در چند سال اخير ارزيابي كرد و گفت: اين پروژه بيش از 1200 ميليارد ريال هزينه دربر داشته كه در صنعت خودروسازي و در مقايسه با ساير خودروسازان جهاني رقم بالايي محسوب نمي‌شود. او با اعلان اين‌كه قرار است توليد انبوه مينياتور در سايت كاشان سايپا انجام شود، توضيح داد: بزرگي اين پروژه را وقتي متوجه مي‌شويم كه آن را با موارد مشابه خارجي و داخلي مقايسه كنيم. البته هم اكنون رتبه جهاني اقتصاد كشور 17 و اين رتبه براي صنعت خودرو 16 است كه البته به چنين رتبه‌اي نيز قانع نيستيم. اين در حالي است كه متوسط سهم خودرو در توليد ناخالص كشورها حدود 3.6درصد است و اين رقم براي صنعت خودرو و صنايع وابسته در كشور ما كمتر از 4 درصد است. بذرپاش در ادامه تاكيد كرد: تاكنون و نسبت به مدت مشابه سال گذشته توانسته‌ايم در گروه سايپا رشد 16 درصدي توليد داشته باشيم و اين رشد در حالي رخ مي‌دهد كه خودروسازان جهاني هم اكنون دچار بحران شده‌اند. وي با بيان اين كه امسال قول افتتاح 30 پروژه را دادم كه پروژه مينياتور سي و دومين پروژه سايپا بود، افزود: در بحث خدمات پس از فروش نيز با توجه به اين كه هم اكنون نيز داراي ضعف هستيم، ولي به عنوان رئوس برنامه‌هاي خود توسعه كمي و كيفي را در نظر گرفتيم. مديرعامل سايپا درباره‌ راهبردهاي صادراتي نيز توضيح داد: در حوزه صادراتي در حوزه‌هاي خاورميانه، افريقا، آسياي ميانه و آمريكاي لاتين در حال همكاري هستيم. در آسياي ميانه با محوريت تاجيكستان در حال همكاري هستيم و كارها در الجزاير آغاز و عمليات اجرايي آن در حال نهايي شدن است. وي در پايان در مورد حوزه قراردادهاي خارجي شركت سايپا نيز تاكيد كرد: در اين حوزه سعي كرديم كه يك تغيير نگرش ايجاد و سعي كنيم قراردادهايي با شركت‌هاي خارجي امضا كنيم كه بتواند نقاط ضعف ما را پوشش دهد. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha