• یکشنبه / ۱۷ آذر ۱۳۸۷ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8709-10670
  • خبرنگار : 71021

در مراسم برائت از مشركان تأكيد شد: تأسف از عدم واكنش كشورهاي اسلامي در قبال فاجعه‌ي غزه دادن پاسخ قاطعانه به هر تهديدي در زمينه‌ي فن‌آوري هسته‌يي

در مراسم برائت از مشركان تأكيد شد:
تأسف از عدم واكنش كشورهاي اسلامي در قبال فاجعه‌ي غزه
دادن پاسخ قاطعانه به هر تهديدي در زمينه‌ي فن‌آوري هسته‌يي

مراسم برائت از مشركان امروز (17 آذرماه) با حضور جمع زيادي از زايران ايراني در عرفات برگزار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، در اين مراسم قطعنامه‌اي خوانده شد كه متن كامل آن به اين شرح است: «تنها تو را مي‌ستاييم، تو را مي‌پرستيم و از تو ياري مي‌جوييم. اي پروردگار نوح! اي خداي ابراهيم! اي معبود موسي! اي مسجود عيسي و اي خداي محمد! كه به ما توفيق حضور در ضيافت پرشكوه حج را مرحمت فرمودي تا نداي «و اذن في الناس بالحج» را به گوش جان شنيده، لبيك‌گويان از ميقات عشق، راهي عرفات و مشعر و مني گرديده و در كنگره‌ي بزرگ خداپرستان، با پيامبر عظيم الشان اسلام و خاندان مكرم آن حضرت، تجديد ميثاق كنيم.

اكنون ما زايران خانه‌ي خدا در تجمع شكوه‌مند حجاج بيت‌الله الحرام در صحراي عرفات و در پايان مراسم پرصلابت اعلام برائت از مشركين، ضمن تجديد بيعت با امام راحل (ره) و مقام معظم رهبري، مواضع اصولي خود را به اين شرح اعلام و بر آن تأكيد مي‌كنيم.

1ـ قرآن كريم، كتاب زندگي است و لذا با الهام از رهنمودهاي حيات‌بخش آن مبني بر ضرورت وحدت و يكپارچگي امت اسلام، مراتب برادري، مودت و همدلي خود را با آحاد امت اسلامي در سراسر جهان اعلام داشته و تمام علما، انديشمندان، دولت‌ها و ملت‌هاي مسلمان را به پرهيز از هرگونه اختلاف و نزاع و هم‌چنين تلاش در جهت تحقق وحدت و همدلي فراخوانده و بر اين باور تأكيد مي‌كنيم كه اعاده‌ي مجد و عظمت امت اسلام، مستلزم يكپارچگي مسلمانان در برابر دشمنان دين خدا خواهد بود.

2ـ ما زايران بيت‌الله الحرام، ضمن تقبيح سياست‌ها و عملكرد آمريكاي متجاوز به‌عنوان مظهر تروريسم دولتي، محور شرارت جهاني و مسبب اصلي ايجاد جنگ، ناامني و بحران اقتصادي در جهان، حضور اشغالگرانه‌ي شيطان بزرگ در سرزمين‌هاي اسلامي از جمله عراق، افغانستان و ساير كشورهاي منطقه و جهان، كشتار مردم بي‌دفاع و اعمال شكنجه و جنايت عليه بشريت و ساير اقدامات غيرقانوني آمريكا را محكوم كرده و مراتب برائت و انزجار شديد خود را از استكبار جهاني و مظاهر كفر و شرك و نفاق، به‌ويژه آمريكاي جنايتكار اعلام مي‌داريم.

3ـ حاكميت غاصبانه‌ي رژيم جعلي اسراييل بر سرزمين فلسطين، اشغال قبله‌ي اول مسلمين‌، گسترش زرادخانه‌ي اتمي اسراييل در منطقه، توطئه، جاسوسي و دخالت در امور ساير كشورها، سركوب و كشتار مردم بي‌دفاع و تخريب منازل و مزارع آنان، از جمله اعمال ننگين و شرم‌آور مندرج در كارنامه‌ي سياه صهيونيزم بين‌الملل به‌شمار مي‌رود.

ما زايران خانه‌ي خدا با ابزار تاسف عميق از عدم واكنش صريح و مؤثر كشورهاي اسلامي در قبال فاجعه‌ي دل‌خراش انساني در نوار غزه، ضمن اعلام همبستگي با ملت‌هاي بزرگ لبنان و فلسطين، به موازات اعلام حمايت قاطع از مقاومت دليرانه حزب‌الله و رهبر شجاع آن جناب سيدحسن نصرالله، مراتب نفرت و انزجار خود را از اسراييل غاصب و زمامداران فاسد اردوگاه صهيونيزم اعلام كرده و اعتقاد راسخ داريم كه به فضل الهي، با تكيه بر سلاح‌هاي متكي بر ايمان، رژيم نامشروع اسراييل اين غده‌ي سرطاني خاورميانه، نابود و قدس شريف به دامان اسلام باز خواهد گشت.

4ـ دستيابي و بهره‌گيري از انرژي صلح‌آميز هسته‌يي، حق طبيعي كليه ملت‌ها و مسلمانان سراسر جهان بوده و ايجاد هرگونه محدوديت و برخورد تبعيض‌آميز در مورد اين حق مسلم، حركتي ظالمانه و مغاير با موازين بين‌المللي است.

ما زايران بيت‌الله الحرام، ضمن محكوم كردن مواضع استكباري و مداخله‌جويانه‌ي آمريكا و اروپا در ايجاد موانع و جوسازي‌هاي سياسي، استفاده از انرژي صلح‌آميز هسته‌يي را حق مسلم ملت ايران دانسته و با ادامه حركت مصمم به سوي قله‌ي پرافتخار فن‌آوري هسته‌يي، هرگونه مانع‌تراشي و تهديد در اين مسير را قاطعانه و با مشت پولادين پاسخ خواهيم داد.

5ـ دنياي امروز با قامتي رنجور، از ظلم و بي‌عدالتي، ناديده گرفتن كرامت انساني، سلطه‌ي مستكبران و ستمگران، بي‌بند و باري و ابتذال و ساير نارسايي‌هاي اجتماعي شديدا در رنج بوده و تشنه‌ي عدالت و امنيت است. ما زايران بيت‌الله الحرام در اين لحظات مقدس و روحاني، دست نياز به‌سوي خالق بي‌نياز برآورده و از درگاه خداوند بزرگ و مهربان، ظهور موفورالسرور مصلح كل جهان، اميرالامراء و خليفه الاتقياء حضرت بقيه‌الله الاعظم ارواحنا لتراب مقدمه الفداء را مسالت مي‌داريم تا از رهگذر تحقق حكومت جهاني آن حضرت، ظلم و فساد و نابساماني‌ از بيخ و بن بركنده شده و حاكميت ارزش‌هاي اسلامي در سايه‌سار حكومت قرآن و رهبري خاندان رسالت تحقق يابد، آن‌گونه كه بشريت طعم شيرين عدالت، صلح، امنيت و حلاوت بندگي را چشيده و در سراسر جهان، تنها يك نداي ملكوتي طنين‌افكن شود و آن هم: لااله‌الاالله، محمد رسول‌الله.

نهم ذي‌الحجه الحرام سال 1429 هجري قمري، صحراي مقدس عرفات، والسلام عليكم و رحمه‌الله و بركاته.»

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha