• دوشنبه / ۱۱ آذر ۱۳۸۷ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 8709-02929

رييس استاندارد: نصب برچسب سوخت خودروها فعلا به تعويق افتاد هنوز نصب ترمزABS اجباري نشده؛ پليس به امورخود بپردازد تاپايان سال88 به خودروسازان فرصت داده‌ايم

رييس استاندارد:
نصب برچسب سوخت خودروها فعلا به تعويق افتاد
هنوز نصب ترمزABS اجباري نشده؛ پليس به امورخود بپردازد
تاپايان سال88 به خودروسازان فرصت داده‌ايم
رئيس سازمان استاندارد در خصوص آخرين وضعيت نصب برچسب سوخت از سوي خودروسازان گفت: در حال حاضر و با صلاح‌ديد دولت اين امر فعلا به تعويق افتاده است. نظام‌الدين برزگري ـ رئيس سازمان استاندارد و تحقيقات صنعتي ايران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با اظهار اين مطلب خاطرنشان كرد: در حال حاضر استانداردهاي برچسب انرژي را با همكاري شركت بهينه‌سازي مصرف سوخت تدوين كرده‌ايم و اعتقاد داريم كه بايد اجرا شود. وي گفت: بر اساس اين معيار تدوين شده، مصارف خودروهاي كم مصرف از A تا D با رنگ سبز و از معيارهاي D تا G در محدوده پرمصرف و رنگ قرمز(معيار A تا G بين رنگ‌هاي سبز تا قرمز) قرار مي‌گيرد كه طي آن اگر خودرويي داراي مصرف سوخت در محدوده پايين‌تر از معيار G بوده مردود شناخته مي‌شود. او درباره دلايل عدم نصب برچسب سوخت از سوي خودروسازان گفت: مشكل ديگر بحث استاندارد بنزين است. در حال حاضر عدد اكتان بنزين 87 و اين در حالي است كه طبق معيارهاي اروپايي بايد اين عدد به 95 برسد. وي با بيان اين‌كه در پي تغيير استاندارد بنزين هستيم، ابراز اميدواري كرد كه به زودي اين استاندارد نهايي شود. برزگري در مورد الزام استفاده از ترمز ABS روي خودروها نيز گفت: در پي آن هستيم كه خودروهاي با طراحي جديد كه طي دو يا سه سال اخير به خط توليد خودروسازان آمده‌اند، مجهز به ترمز ABS و ايربگ باشند. البته اجباري شدن نصب ترمز ABS روي خودروهايي مانند پژو 405 و پرايد كه طراحي آنها مربوط به قبل از سال 2000 است، بسيار سخت است، ولي با اين حال تا پايان سال 1388 به خودروسازان فرصت داديم. وي با اشاره به اين‌كه به دليل تشكيل نشدن شوراي عالي استاندارد هنوز نصب ترمز ABS اجباري نشده است، درباره دخالت پليس و اصرار اين نهاد بر اجباري شدن اين سيستم از سال آينده گفت: درخواست داريم كه هر كس در هر نهادي كارهاي مربوط به خودش را انجام دهد. رييس سازمان استاندارد درباره آزمون تست تصادف نيز توضيح داد: به دليل اين‌كه اين تست در همان زمان اوليه طراحي خودرو مطرح است، خودروهاي توليدي فقط يك بار تست مي‌شوند و اين كار نيز خارج از كشور به انجام مي‌رسد، ولي پيگر آن هستيم كه مركز آزمون تست جاده و تصادف را در داخل داشته باشيم كه مقدمات اين كار نيز فراهم شده است. وي افزود: در اين رابطه زميني در 15 كيلومتري فرودگاه امام (ره) در نظر گرفته شده است و مطالعات اوليه با پيمانكار داخلي و خارجي آن انجام شده است. يكي از برنامه‌هاي مهم ما در سال آينده وجود چنين مركزي و انجام دادن تست‌ تصادف و جاده در داخل است. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha